Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Painelin aamulla kahdeksalta maalikauppaan ja olen nyt maalannu lastenhuoneen toisen väriseksi, siirtäny huonekalut toiseen paikkaan ja muutenkin rehkinyt kuin hullu.

(Tämä kaikki tapahtuu kyllä kuin hidastetussa kohtauksessa)

" Raskausaikana pitää ottaa rennosti ettei se tuu etuajassa" ,

juu, mut voishan tämä remontoiminen auttaa edes loppuraskaudessa

siihen synnytyksen alkamiseen.

Uutuuteena eilisestä illasta lähtien jatkuva selkä- ja jalkasärky sekä

välillä vihlova paine alhaalla...

Supistuksia ei, ainoastaan piston tuntua vatsassa, niin kuin olisi juossut liian pitkän matkan.

Yöllä kävin vain 6 kertaa vessassa eli tunnin välein :)

Sivut

Kommentit (26)

Kuulostaapa aika hurjalta Mikaido etteivät enää kontolloi ennen käynnistystä! Kovasti vaan tsemppiä synnytykseen: en kyllä ihmettele, että jännität. Soita synnärille, jos alkaa hurjasti pelottamaan, että osaavat ottaa huomioon! Itsellä on tupannut raskauden loppuvaiheessa kanssa joka neuvolakäynnillä olla itkulla päärooli vaikka fyysisesti ei pitäisi olla mitään valittamista. Viikkoja on nyt 41+2 eikä synnytyksestä merkkiäkään. Eka yliaikaiskontrolli sairaalassa oli perjantaina 41+1 (vaadin päästä) ja seuraava maanantaina 41+4. Sairaalassa ei pelottanut ollenkaan niin paljon kuin neuvolassa koska siellä voivat sentään tehdä valistuneempia päätöksiä ja seurantoja. Käynnistys on torstaina eli 42+0 ellei synny sitä ennen.

Täällä sitä vaan ollaan sitkeästi. Ei vieläkään merkkejä siitä,että lähtö koittaisi. Turvotus alkaa jaloissa olla megaluokkaa jalkapöydät on kuin vesipallot ja tosi kipeät. Sitä ollaan näköjään tämän viimeisen kanssa raskaana heti viimeiseen asti kun kerran vielä aloitettu, muut osanneet silti tulla suht ajallaan ulos. No lohduttaudun ajatuksella,että yliaikaiset vähän isomman kalipeerin vauvat ovat tutkmusten mukaan kaikkein tyytyväisimpiä ja helppo hoitoisempia, jostain täytyy riemu repiä näinä viimeisinä hetkinä.

Ei tahdo enää viitsiä paljon kotoa lähteä minnekkään, kun asumme hyvin pienellä kylällä niin kaikki vähänkään tutut siunailevat,että " vieläkö sinä siinä käy nyt ihmeessä hakemassa vauva kotiin,onhan se tukalaa näin kuumalla ja vielä noin kamalan suurella vatsalla" . Joo-o ikään kuin en itse haluaisikaan vatsasta ja ennenkaikkea tästä raskaasta ja turvonneesta olosta eroon, se ei vain tapahdu pelkän ajatuksen voimalla.

Jaksamisia vielä meille muutamalle jäljellä olevalle toivottavasti supistuksia ilmaantuu meille jokaiselle.

Mikaido73 rv 41+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei vain tullut aloitettua pinoa. Kyllä kuulosti tutulta tuo rehkiminen. Meikäläinenkin siivosi ja maalaili kaikennäköistä viikoloppuun asti, mutta kun ei auta niin ei auta. No eipä tässä kiireitä sinänsä. Kuusi päivää korkeintaan ja eiköhän sitten ala käynnistely. Ei edellinenkään synnytys lähtenyt mitenkään itsestään käyntiin, joten en ole ihmeitä odotellut nytkään. Lääkärit sanovat, että toisilla on pidempi kantoaika. Ihan puhuvat, kuin jostain lehmästä... No alkaahan tässä olla aika lehmämäinen olokin...

Hyviä päivän jatkoja kaikille!

T: Vipsilä 41+1 sf 39 ja ympärys 131cm (aika muhkea siis)

Niin, on se hassua että muuten tällanen kipua pelkäävä yksilö kun minäkin oikein innolla odotan, että rupeaisi alakertaa painamaan. Aiemmat synnytykset on lähteny käyntiin sillä lailla, että tuntuu kun vauvan pää painuu lantioon. Eihän se kivalta tunnu, mutta sitä tunnetta toivon ja odotan.

Huomenna on yliaikaiskäynti sairaalalla, mutta itkuhan siellä vaan tulee jos/KUN laittavat kotiin. Syntyspä vaikka ens yönä...

Olo on edelleen fyysisesti hyvä. Ei paina, supistele, eikä turvotuksiakaan ole ollu ollenkaan. Että kai sitä kuitenkin pääsee helpolla vaikka tympiikin, toiset joutuu todella kärsimään kipuineen, eikä silti mitään tapahdu.

Laitan kuulumiset huomenna iltapäivällä, jos en sitä ennen jakaudu, mitä on kyllä vaikea uskoa. Eilen just juteltiin miehen kanssa, ja molemmista tuntuu että olen ikiraskaana, eikä täältä mahasta ikinä synny mitään.

p75 ja 41+2

Onnea kamalasti kaikille jotka vauvansa saaneet, eipä meitä montaa taida enää olla jäljellä. Itse olen ollut vähän sanoisko järkyttynyt viime neuvolan jälkeen. Eilen kävin neuvolassa kaikki tavallaan ok verenpainekin oli hieman noista pohjalukemista noussut. Olin kans satavarma, että maanantaina tai tiistaina pääsen yliaikakontrolliin, mutta ei vaan menen suoraan käynnistykseen torstaina jos ei ennen sitä ole syntynyt.

Yleinen suositus lienee on että kontrollissa käydään kun raskaus on kestänyt sen 10 päivää yli lasketun ajan ja jos kontrollissa kaikki ok niin sen jälkeen kun täyteen tulee vk 42 otetaan synnytysosastolle tässä vähän tietoa edelliselle kirjoittajalle joka mietti käynnistys ajankohtaa. Mulla tosiaan nuo sokerit ollu kiusana tässä raskaudessa ja ne kasvattanut tätä vauvaa edellisiä isommaksi, muuten en olisi hermostunutkaan neuvolassa niin että itku pääsi. tämä tosiaan oli sen 3,8kg viikolla 39+1 ja viikko kasvuarvioksi edellisestä mittauksesta arveltiin vähän reilua 300g/vk näin lopussa, tuossa laskin, että jos torstaihin mennään niin vauva olisi noin 4,7kg. Arvioivat viimeksi, että luisesta lantiosta mahtuu noin 5kg vaikken itse kovin iso olekkaan. Olen synnytänyt yhden nelikoisen joka tuli kyllä lantiosta, mutta repi emättimen pehmytkudoksen ja paraneminen vei yli 4kk, siksi tuo koko hirvittää. Eipä ne enää noteraa kun kuulemma kolme on jo ulos saatu niin kyllähän sitä neljännenkin. Pahoittelen valitus virttäni, mutta väkisten tulee paniikki vaikka kuinka yritän ajatelle positiivisesti, että kait ne jotain tekee jos ei mahdu tai sitten tempaistaan pihdeillä niin kuin edellinenkin.

Vaan nyt täytyisi piristyä ja ottaa itseä niskasta kiinni ensi viikon torstaina viimeistään saa paijata pientä vauvaa oli synnytys sitten mitä tahansa. Varmaan väsymyskin vaikuttaa siihen, että on vaikea nähdä asioita positiiviselta kannalta. Pitkää pinnaa meille vielä odottaville

Mikaido73 rv 41+3

...ja tsemppiä meille muille odottajille. Mitään uutta kerrottavaa itselläni ei ole. Neuvolassa kaikki ok ja ensi viikon alkuun olisi ensimmäinen yliaikaiskontrolli varattuna. Vielähän tässä on aikaa reilustikin viikonloppu.. =) Ja mikäli vauvalla kaikki on kunnossa kontrollissa ja minulla myös olo hyvä, en aio käynnistystä hinguta. Mutta taitavat olla siellä viisaampia päätöksiä tekemään... Nyt viettämään viikonloppua, josko vaikka kävisi ostamassa uuden ristikkolehden =)

Huomenna sairaalaan ihmettelemään mitä asialle tehdään ellei ensi viikollakaan ole syntynyt... Yliaikaisia on kuulemma enemmänkin joten tuskin heti alkavat hosumaan, ellei ole painavaa syytä. Hermot menee, kaikkea on kokeiltu ja puhelimen heitän kohta seinään. Takana sektio joten hieman jännittää uskalletaanko käynnistää vai meneekö sitten sektioksi taas. Kiva nähdä etten ole yksin :-)

Siis onko näissä joku yhtenäinen käytäntö, vai riippuuko sekin paikkakunnasta? Itse olen menossa maanantaina äitiyspolille eka kerran ja silloin viikkoja 41+5. Ja nyt kun monikin on sanonut, että kotiin on vielä laitettu, niin milloin sitten viimeistään käynnistävät?

Itsellä olo ihan ok, ei turvotuksia, kolotuksia yms. ja vauvakin liikkuu vilkkaasti, joten tuskin vielä käynnistävät... tai niin olen ainakin yrittänyt ajatella, etten pettyisi niin kovasti...

Kukka 41+3

VOI ETTÄ, olen ollut hereillä aamukolmesta asti ja siitä asti noita supistuksia on tullut vaihdellen!

Eivät kyllä kestä minuuttiakaan, mutta

nyt on kyllä toiveet koholla :)

Esikoinen alkoi su-yönä supistelemaan ja hän syntyi sit ti-aamuna,

tipalla ja imukupilla...

No joo, pienet on ilot kun kipuja kaipailee :)

Itsellänikin on huomenna ensimmäinen " yliaikaiskontrolli" . Samoissa päivissä (rv) siis mennään. Mulla on kyllä supistellut ja vihlonut jo puolitoista viikkoa, limatulppakin irronnut jo useita viikkoja sitten. Ja mitään ei tapahdu!! Eiköhän sitä tulla polilta takaisin kotiin kypsyttelemään... Olen myös tullut siihen tulokseen, että luonto on määrännyt meikäläisen " nauttimaan" raskauksista viimeiseen hetkeen saakka. No nautitaan nyt sitten (turvottaa, vihloo, kiristää, närästää, kädet puutuu ja särkee, päätä särkee jne...) tästä viimeisen raskauden viimepäivistä!

T: Vipsilä 41+2

Illalla edellistä viestiä kirjoittaessa lirahti jotain tuolille niin, että läikkä jäi. Koko yön supisteli lievästi niin, että sain kuitenkin nukuttua. Näin unta synnytyksestä, lapsivettä (vihreää sellaista) oli joka paikassa. No eipä ole kuitenkaan kummempia tapahtunut. Kohta lähdetään sinne kontrolliin polille. Mielenkiintoista tietää onko kohdunsuulla mitään tapahtunut, edellisestä sisätutkimuksesta on n. neljä viikkoa aikaa. No, kirjoittelen sitten myöhemmin uutisia!

viimeinen neuvolakäynti takana. Ja olihan sitä painoakin tullut melkein kilon verran, mutta alkaa jalatkin olla melko tönköt turvotuksen vuoksi... Maanantaina ä-polille jos ei mitään tapahdu ennen sitä. Nlatäti kyllä sanoi, ettei kannata kauheasti viivytellä sinne lähtöä, kun on lapsivettä aika niukasti. No sepä ei ainakaan rauhoittanut mua, kun muutenkin tuntuu, että vauva vaan nukkuu päivät pitkät, sykkeetkin sillä oli hieman matalammat kuin ennen. Kaikenmaailman kauhutarinat vielä kummittelevat takaraivossa... huh huh....

kukka 41+1

Meille syntyi tyttö 5.8. klo 16.01, rv 41+4. Mitat 4550g, 55 cm, pipo 37cm. Kaikki meni hyvin, sain spinaalipuudutuksen (oli tosi hyvä!). Eilen päästiin kotiin ja maitokin alkaa nousta. Tsemppiä kaikille vielä odottaville!

.. ja yhtenä kappaleena, valitettavasti.

Ei vaan tunnu tällä meidänkään perheen uudella tulokkaalla olevan yhtään mitään kiirettä. Joka päivä supistelee (on siis supistellut jo ainakin kuukauden päivät), mutta ei edelleenkään säännöllisesti, eikä kipeästi. Ikkunatkin pesin tänään, mutta eipä sillä näyttänyt olevan vaikutusta... Mieskin tuossa valmistautuu myrtyneenä työmaalle, kun " pakko kait sinne on sitten lähteä, kun ei tullut synnärille lähtöä" .

Tosi kiva, kun jokaikisellä vastaantulevalla tuntuu olevan " varma konsti" , jolla synnytys alkaa. Huomenna neuvola ja saas nähdä meneekö vaaka rikki ;) ainakin olen syönyt koko ajan...

kukka 41 tasan

Toivottavasti teita, jotka viela odottaa, ei ole kauheesti. Kirjoitin juuri synnytyskertomukseni tuonne synnytys-puolelle. Jos pelkäät synnytystä, ei ehkä kannata lukea sitä...Lopputulos on kuitenkin mitä ihanin!!!!!!

Paljon tsemppiä ja onnea kaikille! Kiitos kaikesta tuesta odotuksen aikana, ehkä siirryn tuonne vauva-puolelle kun alkaa aikaa olla enemmän.

Buddy77 ja pikkumies 7 päivää

Tänään ollaan oltu koko päivä menossa, enkä ole aiemmin siksi kerinnyt kirjoitella. Perjantaina yliaikaiskontrolli, jos ei tämä sitä ennen synny. Kotiinhan ne sieltäkin vielä laittaa, jos lapsella kaikki hyvin.

Joo, kaikilla on niiiiin hyviä konsteja synnytyksen käynnistämiseen, sitä vaan yrittää jaksaa hymyillä ja sanoa että kokeiltu on, ja moneen kertaan... No, hyvää ne kai tarkottaa, mut ei vaan jaksas kuulla samoja kikkoja joka päivä eri ihmisten sanomina.

Tuntuu hurjalta kun iltaisin alkaa olla jo niin syksyinen ilma. Minä kun luulin saavani kesävauvan.

No, tsemppiä taasen kaikille. Minä lähen kohta saunaan, ihan siis muuten vaan rentoutumaan, eihän siitä mitään käynnistysapua taida olla.

p75 ja 41+1

Vähiin käy meillä lopuillakin odotus =)

Keskiviikkona käynnistetään, jos ei mitään tapahdu ennen sitä.

Ja tuskin tapahtuu. Osaakohan sitä nukkua edellisenä yönä ollenkaan...?

kukka 41+5

kyllä on ainakin yksi kappaletta..Suht ahkerasti siis heinäkuisten pinoa lueskelleena, en koskaan kirjoittaneena olen myös pannut merkille päivittäisen pinon häviämisen. Kenties kaikki ovat siis jo vähintäänkin synnyttämässä. Itselläni ei vielä merkkiäkään lähdöstä, eli odotellaan rauhassa ja siivoillaaan...mökki ainakin on tiptop-kunnossa. =)

011003 (vai mikä se nyt olikaan), toivottavasti synnytys nyt käynnistyy! Kätilöksi opiskeleva kaverini suositteli sekstailua juuri tuollaisten aloittelevien supistelujen aikana. Prostaglandiinit kypsyttelevät kohkunkaulaa. Ei tosin ehkä supistellessa tee hirveästi mieli, mutta yrittänyttä ei laiteta... Tsemppiä ja lisää supistuksia!

T: Vipsilä 41+2

Syntyi 26.7.06 klo 13.26 pikkuruinen prinsessa, mitat 2990g ja 47cm. Terve ja terhakka tyttö, hyvin syö ja nukkuu pienestä koostaan huolimatta! Kotiuduttiin jo kolmantena synnytyksen jälkeisenä päivänä, mutta en ole touhuiltani oikein ehtinyt kirjoittelemaan. Kaksi prinsessaa ovat pitäneet äidin ja isänsä täystyöllistettyinä niin ihania kuin ovatkin. :D

Onnea muillekin vauvansa saaneille heiniksille!

t. Vauvastaan ikionnellinen Saraida

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat