Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pistetäänpäs tähän sitten se linkki edellisiin elikäs:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Toivottavasti toimii kun on näköjään aikas pitkä!!

Sivut

Kommentit (22)

Pikaisesti kuulumisia meidänkin suunnalta taas pitkästä aikaa. Enni täyttää huomenna *JO* 4 kuukautta ja Viivillekin tulee lauantaina 1½ vuotta täyteen. Isoja tyttöjä jo.

Molempien kanssa käytiin tällä viikolla neuvolassa ja kummallakin kaikki ok. Enni on edelleen täysimetyksellä ja saataisiin jo aloitella luvalla kiinteitä. Mä en vielä tahtois kun maitokin riittää. Päivä kerrallaan edetään. Mitatkin olivat hyvät 5245g/60,6cm. Pari viikkoa sitten kääntyi ensimmäisen kerran ja terveydenhoitajan käsittelyssäkään ei viihtynyt mahallaan.

Viivi ei oikein tykänny käynnistä, mutta kasasi lopulta muutaman palikan pinoon ja antoi lääkärin kuunnella. Viivi kävelee, juoksee, matkii kaikessa mahdollisessa ja sanojakin tulee ihan reippaasti. Välillä saattaa vahingossa kuulua 2-4 sanaisia lauseitakin. Unimaidosta yritettiin jokin aika sitten vierottaa, muttei se ollut vielä ajankohtaista kun niin kova huuto siitä seurasi. Mitat olivat n.9900g/79cm.

Päivät on ollu varsin kiukkusia, kun vettä on satanu pian kaks viikkoa putkeen. Mutta ulkona tykkää olla erittäin paljon ja mennään sitten minne tahansa niin pitäisi saada hiekkalelut mukaan. Sisällä tehdään kaikkea mikä on kiellettyä (hakee huomiota) ja pikkusiskoa on alkanut kiusaamaan, mm. istuu päälle, repii hiuksia ja puree. Muumit ja teletapit on tällä hetkellä in. Piirtämisestäkin Viivi tykkää.

Perhekahvilassa käynti onkin meijä ainoo "harrastus" eli toisin sanoen koko viikon kohokohta. Tänä syksynä siel on ollut kaikkiaan reilu 20 mammaa lapsineen. Touhua riittää ja Viivillekin löytyy leikkikavereita.

Muuten vaan sitten ollaan ja touhutaan keskenämme, kummipoika on yksi Viivin suosikkikaveri samaten mun "pikkusisaret" :)

Nyt hilpaisen syömään ja toivotan hyvät viikonloput kaikille. Kuvassa tytöt serkkunsa kanssa (22.7).

t.Ufa & tyttäret
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=db4f0d8e-6f84-11dd-8cf8-9...!

Pian tosiaan koulut alkaa ja arkinen aherrus kaikin puolin..Pikkuhiljaa aletaan valmistautumaan aikaisiin herätyksiin koko porukka.

Minä aloitan työt ensiviikolla. Peetu menee vuorohoitoon, samaan paikkaan jossa oli keväälläkin. Tuttu paikka siis. Ja minä menen samaan paikkaan töihin, missä olin keväällä, paitsi eri hommiin; keväällä siivosin uimahallia, mutta nyt menen taas uinninvalvojaksi. Siihen hommaan olen kouluttautunutkin..

LASTEN HARRASTUKSET:

Esikkko pelaa lentopalloa ja kakkonen sählyä ja jalkapalloa.

Koti kuntoon syksyllä-innostusta löytyy myös täältä! =)

Olen tosin tässä kesän aikana jo paljon laitellutkin, mutta vielä on tekemättä kaikenlaista ja lisäks uusia verhokankaita on tilauksessa ja niitä kovasti odottelen.

Mulle iskee kausittain näitä pesänrakennus- innostuksia ja sitä mukaa muuttuu huoneissa järjestys, verhot ja matot yms.

POTTAILU:

Meillä saatiin vihdoin tänään 2 pissaa pottaan!!!

Se oli eka kerta kun pissa tuli kunnolla ja Peetukin siitä selvästi innostui kun oikein kehuttiin ja kiiteltiin!

LEIKIT:

Kiipeilyt, juoksu, pallon potkiminen/heittely, autoleikit yms on tällähetkellä IN.

Sisällä ajelee autoilla kontaten autojen kanssa lattialla ja päristää samalla. Isoveljien kanssa tykkää painia.

Ulkona pelailee palloilla ja leikkii hiekkalaatikolla, juoksee ja kiipeilee joka paikkaan minne vaan pääsee.

Miehen kanssa oltiin viikonloppuna kesälomareisussa kahdestaan..

Käytiin päiväristeilyllä, oltiin Turussa hotellissa yötä, ajettiin Tuurin kyläkauppaan ja oltiin siellä hotellissa yö ja shoppailtiin seuraava päivä. Oli muuten hiukkapikkasen hieno hotelli!!!

Oikein mukava reissu ja tuntu kun oltais oltu ainakin viikko pois kotoa.

Lapset oli anopin kanssa meillä ja niillä oli mennyt tosi mukavasti. Hiukan mua jännitti kun Peetu oli ensimmäistä kertaa pari yötä hoidossa.. Kotonahan tuo tosin sai olla mutta mummun kanssa.

Nyt täytyy mennä hätistelemään isompia poikia nukkumaan =)

mammutti ja Peetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on ollut aikamoista härdelliä. Tänään käytiin tutustumassa päiväkotiin (siis me vanhemmat) ja nyt sitten alkaa ensin eskarilaisella tutustumiset ja sitten näiden kahden nuoremman kanssa. Hyvin se varmaan menee, mutta meillä nuo aamut tulevat olemaan tosi aikaisia kun sain duunin (vanhasta paikasta) jossa työajat ovat 7-15 eli samat kun mun miehelläkin. Herätys on siis lapsilla sitten jo ennen kello 6!

Remonttiakin on taas tehty ja esikoinen pääsi nyt taas omaan huoneeseen ja tytöille tehtiin yhteinen huone. Vähän on vielä kesken ja säilytyssysteemejä pitäisi sitten keksiä vielä ja jotkut kivat verhot jne...

Näin syksyllä mulle iskee aina sellainen sisustusvimma, onko muilla? Tuntuu aina et koko kämppä pitäisi saada kaappeja myöden uuteen uskoon ja järjestykseen. Uus sohvakin pitäisi hankkia, mies haraa vastaan kun lapset kuulemma pilaavat sen sitten heti.

Meneekös muut jo töihin, entä onko lisää vauvoja tiedossa, mitä muuta uutta?

Nyt kaikki mammat kirjoitelkaa, se on pitkä syksy ja talvi taas pikkuhiljaa kolkuttelemassa ovia (vaikka kesähän se vielä on) niin saadaan pinotkin taas kasvamaan!

Mun täytyy huomenna jo varailla sitä 1,5- vuotisneuvolaakin, kamalan nopeasti tää aika vaan menee.

Nyt täytyy mennä nukkumaan, huomenna on aikainenn herätys jälleen.

T.Kaisa ja Ronja 1.v 5 kk

Tosi syksyinen ilma on ollut tänään täälläkin. Toivottavasti nämä "kesäpäivät" ei nyt ihan kokonaan ole ohi tältä kesältä. Ollaan tosiaan nautittu näistä viimeviikoista oikein toden teolla ja oltu ulkona sananmukaisesti aamusta iltaan ;)

No jos se syksy nyt kuitenkin tulee, niin meille se ei suurempia muutoksia arkeen tuo, eli minä olen kotona Ronjan kanssa edelleen aina sinne kolmeen vuoteen saakka, jollei nyt mitään ihan ihmeellistä tapahdu. Ei siis töihin lähtöä edessä vähään aikaan.

Tänään sain vihdoin Ronjalle lääkkeet allergiaan (on siis erittäin allerginen HYTTYSEN PUREMILLE!!) Eilen pisti hyttynen silmäkulmaan ja tänään ei saanut silmää auki aamulla ollenkaan joten lääkärissä käytiin. Onneksi oli aivan ihana lääkäri joka sanoi että ei tässä nyt todellakaan odotella, että Ronja täyttää kaksi ennen kun lääkkeet saa kun nopin pahan turvotuksen taas yksi hyttynen aikaan sai. Nyt siis syödään siis aina pakkasten alkamiseen saakka aerius nimistä lääkettä päivittäin 2,5ml. Edellnen lääkäri vaan päiviteli, että ompa harvinaisen raju turvotus jalassa hyttysenpuremasta ja sanoi että vasta kaksivuotiaana saa lääkityksen. tarvittaessa olisi sitten hakeuduttava sitä ennen sairaalaan joka kerta kun kasvojen ja rinnan väliin pistää ettei hengitystiet pääse tukkeutumaan, ja antibioottia tarvittaessa,,

Kolmosella buukkaa siivous/järjestely/sisustus vimmaa! Voisitko ripauksen lähettää tännekkin päin tuota innostusta, kun mä en taas millään näin kesäisin jaksaisi edes pakollisia imurointeja yms. Puutarhaa tykkään kyllä laittaa syyskuntoon, istuutella uusia sipuleja ja vaihdella kukkien paikkoja, mutta nää sisähommat on ihan retuperällä.

Varasin just kanssa Ronjalle 1,5-vuotis neuvolan 25.08 saatiin aika. Ihan kiva kuulla miten on kasvanut ja painoa tullut. Nyt meillä on oikein innostus tullut puhumiseen ja sanoja tuleekin jo aikalailla jopa kaksi peräkkäin esim. äiti ukkuu (äiti nukkuu) ja anna nakki!

Laitetaampa vähän uutta galluppia, jospa mammat täaas vähän aktivoituisivat pinoutumaan!

Millä/mitä teillä leikitään nykyään?

Meillä ulkona työnnellään vauvaa vaunuissa, keitetään kovasti soppaa pikkuastioilla ja ajetaan potkuttelu mopolla. Sisällä nukkea hoidetaan puhutaan kännykkään luetaan kirjoja ja keinutaan keinuhevosella. Kaikki juoksemis , kiipeily ja pomppiminen on myös in, varsinkin kun on just oppinut hyppäämään tasajalkaa, voi sitä kikatusta kun hyppii tasaisella maalla ja jalat irtoo maasta sen 4-5cm ;) Samoin piiloon peiton alle meneminen on ihanaa ja sieltä huudellaan kukkuuta!

Pottailu ei vielläkään meiltä onnistu alkuunkaan, ei yksinkertaisesti suostu istumaan ei potalla eikä pöntöllä supistajan kanssa, eli jos jollain hyviä vinkkejä on niin tänne päin kiitos!

Nyt on vetäydyttävä "ukkumaan" että huomenna taas jaksaa!

äippä ja Ronsku

mää mietin et toi 8.8.08 ois ollu kiva hääpäivä...mut me ei päästy vielä(kään) naimisiin...no jos me keretään joku kerta tässä...ollaan myös vähä mietitty et jos mennään ennenku vaavi syntyy tai sit sillo nimiäisissä...meillä ois joulukuussa 4-vuotiskihlajaiset nii jos päsäyttäs samana päivänä naimisiin.

Katon tässä samalla BB:tä...mites muut kiinnostaako isoveli?

Meillä on jotenki nyt ollu tosi ihanaa perhe-elämää...Aino on ollu niin hyvällä tuulella ja ihana seurata ku toinen kasvaa ja oppii koko ajan jotain uutta...tippa linssissä äiti täällä päivisin katselee neidin menoa...

mutta mutta palailempa taas...Se on muuten maanantaina jo syyskuu :O

pikku85 ja masu joka möyrii kun sai omenapiirakkaa :P RV30+4
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=91a459e1-746c-11dd-963f-2...!

Kohti loppuviikkoa mennään. Hyvin lähti arki taas rullaan ku mietin että miten neiti ottaa sen et isi lähti töihin mut on kuin ennen lomiakin.

Juuri makaronilaatikkoa mussuttaa tuossa.

Käytiin eilen neuvolassakin ja kaikki oli hyvin lääkäri tutki ja paikat oli kiinteät ja kiinni. :) Ainokin oli reipas neuvolassa sen aikaa mitä lääkäri äitiä tutki. Verenpainemittari kiinnosti kovasti.

Aino on ruvennut nyt kävelemään, kun mietin kesällä et toivottavasti ennen syksyä oppisi nii ei tarttisi kahta "vauvaa" kantaa. Mukavan näköistä taaperrustahan tuo vielä on mutta kuitenkin :D

Eilen oli täällä aika tuulinen päivä ja oltiin tuossa pihalla kiikkumassa ja kun neiti sitten lähti itsekseen kävelemään ja tuuli tempoi neidin kumoon oli ihan ihmeissään että mikäs se nyt hänet kaatoi kun itsekkään ei kaatunut oli aika huvittavan näköistä.

mutta lähetäämpä päikkärihommiin

pikku85+AIno 1V5kk ja masu rv 28+6

Olikin pino pudonnut aika alas..

Täällä se on arki virallisesti alkanut. Töissä käydään, isommat pojat koulussa ja Peetu hoidossa.

Kivasti alkoi Peetun hoito, kun ei itkettänyt yhtään äidin lähtö ja tänään jo naureskellen heilutti =)

Eilen ei ollut kunnolla syönyt, mutta tänään jo oli mennyt miehen annos.

Ainut "ongelma" on, ettei suostu nukkuun päikkäreitä sisällä vaan kädet ojossa huutaa "anna" ja näyttää ulos. Rattaissa sit nukkuu ulkona =)

Mulla on työt lähteny hyvin käyntiin ja ihan mukavaa on.

Nyt tuli yllärivieraita, joten palailen myöh.

m&P

Nopeesti vain piti kysyä että missäs päin äippä ja Ronja oikein asuivatkaan? Täällä meilläpäin (tai siis helsingissä) ainakin on vaikka mitä jumppia ja tanssijuttuja tämmöisille 1,5 vuotiaille ja niiden äideille. Kuntosaleillakin on nykyään lapsiparkkeja.

Kaisa ja Ronja

Ajattelin vielä palata heti kertomaan tärkeimmän joka jäi mainitsematta viimeksi *Me kihlauduimme 8.8-08 hieman suunniteltua aiemmin* eli otettiin pieni varaslähtö.

Viivi kaatui eilen soraan nenilleen päivällä ja illallakin vielä vuosi hyytynyttä verta =/ Onneksi ei pahemmin käynyt, vaikka olin jo melkein menossa päivystykseen.

Ennilläkin alkoi vierastuskausi...

HUI OLKOON noita pikku85:n viikkoja jo.. [vastahan sä plussasit!!] :D

Tervehdys taas aika pitkästä aikaa! En jotenkin päässyt sivuille sisään monena kertana kun yritin, nyt toimii taas tunnukset.

Meillä ollaan oltu nyt kaksi viikkoa päiväkodissa ja on lähtenyt todella hienosti käyntiin hoito, ihanan helpottavaa! Pelkäsin etukäteen ihan turhaan. Ekat pari päivää oltiin yhdessä (puolikasta päivää), sitten jäi hetkeksi yksin, viidentenä päivänä oli 4h yksin. Ja on oppinut nukkumaan sisällä päikkäritkin hoitajien avulla, vaikkei kotona tullut kuuloonkaan. Ruokakin maistuu : )

Menee sinne aamuisin mielellään, eikä ole vielä itkenyt kun lähden. Pystyn pitämään työssä vielä tämän syksyn 6-tuntisia päiviä, että ei tule pitkää hoitopäivää Millille vielä.

Lempileikit meidän tytöllä on ulkona leikkiautolla hurjastelu parhaan kaverin, kohta 4v pojan kanssa, sisälläkin juokseminen mm. vaipanvaihtoa pakoon, ja lasten sähkö"pianolla" soittelu, tanssi ja laulaminen. Palloa tykkää kanssa heittää ja potkia. Ja katsotaan DVD:ltä Teletappeja ja Pinguja. Paljon ollaan ulkona. Hankittiin myös sellainen pyörän peräkärry ja fillaroidaan silloin tällöin sellaisia max. 30 min matkoja.

Puheet on hauskoja, hokee "avaa avaa, avaa vaan", ja "hyppää" mm. kun heittää jotain tahallaan lattialle. Ja tietty "oho".

Vähän ollaan herkkujenkin makuun päästy, syödään keksejä, pullaa, mehua ja joskus jätskiä, vaikka niin vannoin etten totuta mihinkään herkkuihin ennen 2-vuotispäivää...

Mukavaa syksyn lähestymistä ja hyviä vointeja kaikille äideille ja helmiksille!

T: Sporttari & Milli

Täällä on ihan kunnon myräkkä menossa. Vettä,tuulta ja ukkosta. Kivaa!!!

Meillä täällä asuu kans yhenlainen suhari :D

Aino on ollu tosi söpönä koko viikonlopun....ihan äidin tyttö. Lauantai iltana kun mies oli työkaveriensa kanssa ulkona nii istuin tuolla neidin huoneessa ja katsoin pikkuista kun toinen niin söpönä nukkuu siellä...Mammutti taitaa olla oikeassa että kuhan tämä toinen täältä tulee niin Ainosta tulee isosisko ja isotyttö...äidin pikkuvauva :D

pitää vissii lähtee tekemään ruokaa tuolle neidille.

pikku ja Aino ja masu

UFAlle Suuret Onnittelut Kihlautumisen johdosta!!!! =)

MyQ: Kiva kun muistit meidät kuitenkin vielä =) !!

Meillä odotellaan kauhulla tuleeko mahatauti.! Miehellä se oli viikonloppuna ja nyt pelätään loppuporukan puolesta! Yhtään en tiedä millanen itämisaika siinä on, että olisko pitäny jo muille iskee vai vieläkö pelätään !?

Hyvin käy jos me muut selvitään ilman!

ei ehdi muuta

m&P

Joo täällä kans ilma viileni heti kertaheitolla kun elokuu vaihtui.

Kovasti mekin ollaan oltu menossa jokapaikassa kun lomaa on ollu miehelläkin.

Huomenna menee töihin niin alkaa taas se arki rullaan. Saas nähdä miten menee kun neiti on meillä niin kovasti isin perään on oikea isin tyttö ollu koko kesän.

Toisaalta oli ihna mukava ettei kauheita helteitä ainakaan täällä Oulun seudulla ollu niin ei ollu niin tukala olla tän suhtkoht ison mahan kans.

Mulla kans on pesänrakennusvietti tai miksi sitä ny sanois niin kovasti pinnassa. Kesällä on tullu ostettua uus ruokailuryhmä,parit matot, uus kirjahylly astioita yms. Ja sit siirrettiin neiti omaan huoneeseen nukkuun ja täytyypä sanoa et on itekki nukuunu paljon paremmin ja tuo kauan kadoksissa ollu seksielämäkin alkaa pikkuhiljaa parantua :D:D

Meillä ensi viikolla toisen kolmanneksen lääkärineuvola ja samalla sitten varataan Ainolle 1,5 v neuvola joka menee tonne syyskuun alkupuolelle. Saa nähdä sit et miten kauas kun viimeksi th sanoi vaan et on lääkäreistä pulaa et mites käy...

Masu kasvaa kovaa kyytiä ja vaavi on tosi kova jumppaan varsinki iltasin koko maha heiluu ja hölskyy :D Kovasti tykkää köllötellä tossa eessä et koko maha on aina ihan "kova". Perjantaina tuli äitiyspakkaus ja olipa kivoja vaatteita siellä :)

Meillä Aino leikkii mieluiten just kaikilla millä ei sais leikkiä tai siis niinku digiboksin säädin on kiva,sit pleikkarin ohjain,mun meikkipussi on aina kiva tyhjentää....Tykkää kyl sit myös kirjoista,palloista ja oma pehmomuumi on ihan ykkönen...

potta on meillä kovassa käytössä jo neiti sanoo kun haluaa potalle ja useimmin sinne se pissa pirskahtaa ja kakka tulee melkeen joka päivä pottaan.Kovasti siis sitä harjoitellaan...Aino on nyht tässä pari viimepäivää kävellyt ihan ite paikasta toiseen eli jos meilläkin sit käveltäis ennenku uusi vaavi tulee nii saatais neiti sitten syksymmällä nukkumaan pois pinnasängystä. Puhettakin alkaa tulla sanoja tulee jo tosi monia. Ja ne mitä kuulee meijän suusta nii kovasti yrittää matkia ja toistaa sanoja joita kuulee ympärillään.

Itelläni ei oikeen oo nyt harrastuksia ollu ennen tätä toista raskautta kävin vesijuoksussa,kuntonyrkkeilemässä ja noita varmaan jatkan kuhan vaavi on syntyny.

Eipäs mulla sitten varmaan tähän hätään ny muuta...

pikku85+Aino 1v5kk ja Masu Rv28+2

Sataa, sataa ja taas sataa, tylsää! Mulla on pyykit ollut nyt narulla 3pv ja märkiä ovat edelleen ;( Täytynee kai huomenna hakea sisälle kuivumaan.

Sateesta huolimatta ollaan ulkoiltu ahkerasti. Eilen oltiin kotieläin pihalla, ja Ronja rakastui hevosiin (äitin tyttö) ihan mielettömästi. Pyyteli kovasti anna mulle eppa ;) Samoin kukot ja kanat olivat kova juttu, vaikka kaikki linnut onkin Ronnin mielestä ankkoja! Lehmät, possut ja porot sen sijaan ei tuntuneet kovin kiinnostavan.

Tänään kun koko aamun satoi kun saavista kaatamalla, niin luovutettiin ulkoilu 30min jälkeen. Sisällä tehtiin sitten sormiväreillä hienot taideteokset oikeille maalauspohjille saman ikäisen kaverin kanssa. Kylläpä oli kersat ja koko kylppäri hienoissa uusissa väreissä. Tosin tauluistakin tuli upeat!

Taisi Kaisa lähettää virtuaalisesti tuota pesänkohennus vimmaa tännepäin, kun nyt oikeen taas aiheesta innostuin.

Isäni on luvannut tälläviikolla tulla tapetoimaan makuuhuoneemme ja kovasti jo suunnittelen alkavani repimään olohuoneen tapetteja, että pääsisin seinät maalaamaan. Tilasin myös naapuriltani keittiöön uuden "räsymaton" ja tänään hän oli sen valmiiksi jo saanut, ihanan kirkas raidallinen ja monivärinen, kuten olin toivonut! Nyt pursuan oikein ideoita mitä voisi seuraavaksi tehdä ;)

Harrastuksista täällä oli galluppia.

Ronja on käynyt siskoni kanssa vaihtelevasti muskarissa, saas nähdä miten nyt syksyllä käy, jatkuuko vai ei,, Itselläni ei mitään harrastuksia ole kun en Ronjaa mihinkään saa hoitoon ja ei oikeen sellaisia ole mihin voisi yhdessä mennä.

Eipä tässä kai muuta kun hetkeksi viellä tv;n eteen ja sitten nukkumaan.

äippä ja Ronja

Moi!

Kiva että vielä on innokkaita kirjoittelijoita täällä. Itse en ole ehtinyt varmaan pariin kuukauteen edes vilasta tänne. Nyt on kesäloma menossa, joka kuluu tosin esikoisen koulun kuskauksissa ym. ekan luokan aloitusta ihmetellessä. Syyskuun alusta pikkupoikamme ja 5-vuotias sisko lähtevät hoitoon. Tytöllekin siitä on melkein 2v kun on ollut hoidossa ja poika oli kesän mummon hoidossa kun olin 2 pv/vko töissä joten on uusi asia aloittaa vieraalla. Onneksi löytyi tosi mukavan oloinen pp-hoitaja jolla on täällä pienellä paikkakunnalla erittäin hyvä maine -kuka sinne on päässyt pienenä, on ollut samassa paikassa mielellään eskariin saakka. Meillä on ollut huonojakin hoitotätikokemuksia tyttöjen kanssa (mm. juoppo mies päivät kotona hoitajan luona) joten urputin hoidosta vastaavalle etten tule missään tapauksessa hyväksymään kuin parhaita hoitajia ja jo rupes löytymään hyviä vaihtoehtoja.

POTTA: poika ei käy vielä potalla kuin välillä istuskelemassa ja naureskelemassa. En ole aktiivisesti opettanut häntä siihen lainkaan, kyllä sen ehtii ja hoidossa huomaa kiinnostua aiheesta kun siellä on myös 2-vuotias poika joka käy potalla.

PUHE: poika puhuu tosi paljon, kymmeniä eri sanoja, veikkaisin että n. 50 sanan sanavarasto jos ei enemmänkin. Kahdenkin sanan juttuja on juuri alkanut tulla. On niin hupaisaa keskustella 1,5-vuotiaan kanssa!

Tosi iloinen poika on, mutta erittäin kova sotkemaan paikkoja ja kiipeilemään. Olen odottanut koska tulis vähän järkeä päähän ettei kaataisi mausteita maahan purkeista, maitoa litra purkista, laittais kamaa pyttyyn tms. mutta toinen vaan iloisena tyhjentelee sotkuisia keittiön kaappeja. Myös yläkaappeja: hakee tuolin että ylettyy. Siskot eivät olleet lähimainkaan noin kovia tihulaisia 1-vuotiaana!

Mukavaa syksyä kaikille supersuhareiden äideille!!!

HEinä

Aika hauska tuo Heinän "supersuharit" =) Juuri sellainen meillä tällähetkellä asustaa ja varmasti monella muullakin!

Kiva kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa Heinä!

Mulla olis tänään työvuoro ja Peetun piti mennä hoitoon..

Aamulla tuli jotenkin sellanen tunne, ettei poika oo ihan kunnossa ja miten satuinkin miettiin ettei oo vielä koskaan oksentanu....

No, ei mennyt kun hetki kun jo oksenti! (liekö tämä jotain äidinvaistoa vai mitä..)

Nyt jää kotiin sitten mummun kanssa kun minä en voi olla töistä pois ja miestä ei taida saada kiinni edes omasta työpaikastaan ellei satu katsomaan jollain tauolla puhelintaan.

Kyllä huomaa, että koulut on taas alkaneet kun heti tarttuu kaikki "kulku"taudit =(

Pikku85:llä on aika kivasti jo viikkoja kasassa!

Ei mee enää kauaa kun on uusi vauva teidän perheessä ja Aino kasvaa yhdessä päivässä/yössä isoksi tytöksi!

Se on jännä miten isompi sisarus vaikuttaa vastasyntyneen rinnalla niiin paljon isommalta, mitä ennen synnytystä...

Jahas, jos menisi valmistautumaan töihin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

mammutti & Peetu (pian 1v6kk)

Syksyn monsuunisateet ovat näköjään alkaneet ainakin lounaisessa Suomessa. Eilisillasta asti on tullut vettä kuin aisaa ja nyt ukkostaakin. Kivaa, tykkään syyskeleistä. Taidan lähteä ajoissa kotiin ja pimun kanssa lätäköihin loiskuttelemaan. Hullujen halvat huvit...

HARRASTUKSIA ei meillä vielä ole. Kuorossa pimu roikkuu mukanani. Muskariin teki mieli ilmoittautua, mutta ryhmä alkaa klo 17 joten tulee vähän liian raskasta kaikille heti työ- ja hoitopäivän perään eli antaa olla toistaiseksi. Pyritään käymään taas säännöllisesti uimassa hallissa kelien viilettyä. Tällä viikolla jo oltiinkin. Aloin puhua ruuan jälkeen uinnista ja pimu juoksi olohuoneen ikkunaan osoittelemaan takaterassilla olevaa puhallettavaa ammettaan. Lämmintä tais olla alle +15 eli mentiin sit kuitenkin ihan halliin pulikoimaan :-)

POTTA on ahkerassa käytössä ja pissat tulee sinne oikeestaan aina kun istutetaan. Ja kakka tulee kunhan ruuan jälkeen sinne suht pian mennään. Jos ei mennä niin tavara tehdään vähin äänin vaippaan. Vaippoja kuluu nykyään vähän, kahdella yleensä pärjätään hyvin koko päivä, yöksi kolmas. Osakestoillaan vaihtelevan innostuksen mukaan edelleen.

LEIKIT: lukee välillä pitkiäkin aikoja itsekseen. Uusilla leluilla kylässä innostuu touhuamaan myös yksikseen ja hoidossa rinnakkaista leikkiä muiden kanssa mutta kotona kyllä kaksin ollessa tuttujen tavaroiden kanssa vaatii yleensä äkkiä leikkiseuraa. Kokoaa brio pelleä (jo joulusta asti), leikkii purkeilla ym. Osaa täyttää ja tyhjentää pyykkikoneen. Avaa pesuaineluukunkin ja sulkee taas kun olen laittanut pulverit sisään. Sitten pyörittelee valitsinta ja yrittää tökätä lopuksi käyntiin. Ei onneksi saa luukkua itse kiinni loppuun asti tai muuten koneessa pyörisi milloin mitäkin missä sattuu ohjelmassa ja linko yleensä miniminopeudelle käännettynä... Tiskikoneen tyhjennyksessä on myös apuna. Ruuanlaittoon haluaisi kovasti osallistua ja on nyt oppinut kääntämään lieden levyt päälle. Täytyy ostaa kunnon suoja ei vaan levyille vaan myös nappuloille. Liikunnalliset leikit on eniten IN, juoksentelu, kiipeily, kuperkeikkojen harjoittelu, uiminen, hassut kävelytavat, varvistelu jne. Ja toisaalta keskittyy välillä ihan hämmästyttäviä aikoja johonkin näpertämiseen. Äitiinsä tullut monella tapaa.

Aikaa miehen kanssa kaksin ei meilläkään ole pahemmin ollut. Kohta vietetään 3-v hääpäivää, jospa edes syömässä käytäis. Nähtäväksi jää, en odota mitään.

Viikonloppuja kaikille!

LASTEN HARRASTUKSET:

Tytöllä tanssi ja ratsastus

Pojalla: Luistelu ja ratsastus

Ronjalla ei oo mitään omia juttuja vielä, heppoja paijailee =)

Mitkäs on teidän omat harrastukset tätä nykyä? Mulla on lähinnä vain ratsastus, kovasti yritän aloittaa lenkkeilyn ja pyöräilyn, mutta jonkin asteista motivaation puutetta on ilmassa!

POTTAILU:

Ei onnistu, pöntöllä ollaan harjoiteltu, paperia kuluu, mutta pissoja eikä muutakaan ei ole vielä näkynyt.

LEIKIT:

Nukkeleikit, tanssiminen, laulaminen ja isompien leikkien sotkeminen jne... meillä ei vieläkään pompita eikä hypitä, taaperretaan kyllä jo aika vauhdilla paikasta toiseen.

Ihanaa kun mammutti oli saanut oikein kunnolla omaa aikaa. Me lähdetään huomenna ekaa kertaa (varmaan 3:n vuoteen) kahestaan miehen kanssa syömään. Mun sisko tulee hoitamaan muksuja muutamaksi tunniksi, siis ihan luxusta!!

Olipa kiva kuulla muistakin pitkästä aikaa,

Nyt täytyy rientää..

Kaisa ja Ronja

Täytyy myöntää, että olin ihan unohtanut teidät! Heräsin viimeyönä ja muistin taas tämän palstan. Oli ennen suosikeissa mutta kun osoite muuttui niin käynnitkin jäi.

Mutta olipas taas ihana lukea teidän kuulumisia :)

Meilläkin on taas arkialkanut kun kerho lähti käyntiin, muita harrastuksia ei meillä kenelläkään sitten olekkaan.

Itsellä mieli polttelisi töihin mutta ei sitä työpaikkaa ole valmiina. Pitäisi siis ensin metsästää sellainen. Saa nähdä miten käy.

Meillä tyttö kasvaa kovaa vauhtia ja eteenpäin mennään riiviöilme naamalla :)

Ruoka maistuu ja kaikki oikeestaan ihan mallillaan.

Nyt taas lupaan eksyä tänne useemmin :)

MyQ ja tyttö 1,5v

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat