Vierailija

miksi haluat laittaa vauvan pahvilaatikkoon?? =O

Sivut

Kommentit (26)

esim. sitteriin. Jälkimmäinen tietysti näyttäisi " paremmalta" , mutta tuskin on vauvan selälle ystävällisempi.

Jos mulla olisi pelkät sisävaunut lapselle, voisin niitäkin harkita. Mutta kun on pieni kämppä muutenkin, en viitsi kuskata vaunuja edestakas. Rattaiden/yhdistelmien kantokoppa tietysti on melko kätevä pahvilaatikon vaihtoehto.

Vierailija:

Lainaus:

miksi haluat laittaa vauvan pahvilaatikkoon?? =O

eikä se lapsi siitä mitään traumoja saa jos nukkuu parikuukautta " pahvilootassa" mä laitoin siihen somisteeksi kangasta että olis pehmeempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tulet olemaan hämilläsi vielä monta monta kertaa jos näin pieniä asioita jaksat ihmetellä. Ajattele, me olemme kaikki vieläpä erilaisia emmekä toimi kuten sinä. Olisi nimittäin aika vaikeaakin kun emme edes tunne.

Tai siis itse en laittaisi vauvaa nukkumaan pahvilaatikkoon. Ja syy on tässä: olin katsomassa juuri kuollutta päivän ikäistä kummipoikaani sairaalan kylmiössä. Vauva oli kapaloituna pienessä pahvilaatikossa. Kylmiä väreitä.....

Vauva tuskin ymmärtää nukkuvansa pahvilaatikossa. Siitähän saa oikein kauniin " oman pesän" vauvalle ja sen voi nostaa pinnasängyn sisään jotta vauvalla olisi turvallisempi olo.

mutta kyllä sen turvallisen pesän saa pinnikseenkin tehtyä. Meidän vauva nukkui alkuaikoina aina peittoon käärittynä, tehtiin sellanen taidokas paketti missä vauvan oli hyvä olla ;)

Kai sen maailmalla ymmärtää, että ihmiset nukkuu pahvilaatikoissa ja milloin missäkin. Mutta, että länsimaissa ja pieni hento laps laitetaan PAHVILAATIKKOON. En mä vaan ymmärrä :(

Jokaisen lapsen olen nukuttanu siinä laatikossa. Erikseen ostanu siihen reunapehmusten ja lakanat ja patjan. Sehän on sitävarten periaatteessa tarkotettukkin, että vauva voi nuukua siinä ensiviikkonsa. Meillä laatikko oli pinnasängyssä. Pelkässä pinnasängyssä ei yksikään vauva levollisesti nukkunu, ja ensisängyssäkään eivät rauhottuneet. Tuo äp-laatikko on senverran pieni, että vauvalla on turvallinen olla siinä. Ja jos joku ei sitä ymmärrä, ni ei varmaan siinätapauksessa ymmärrä kyllä paljon muutakaan.

Joitain syitä:

Se on edullinen ensisänky. Monet ei ehkä halua ostaa pientä sänkyä vaan kunnon pinniksen.

Lapsi nukkuu tosiaan usein paremmin pienemmässä sängyssä (tai laatikossa).

Kai ap ymmärtää että monet tekevät/ostavat laatikkoon reunahalmeet ja patjakin siellä on pohjalla? Eli ei vauva siellä pelkässä pahvilaatikossa nuku.

Laatikossa voi olla myös jotain nostalgiaa: omasta sukupolvesta (n. 25 v) on käsittääkseni aika moni nukkunut aluksi äitiyspakkauksen laatikossa.

Laatikon voi sijoittaa paljon useampaan paikkaan kuin pinniksen tai vuokrasängyn, vaikka vanhempien sängylle päiväsaikaan tai jollekin pöydälle.

Meillä ei ole ollut äp:n laatikkoa sänkynä, mutta kakkoselle olen kyllä sitä harkinnut. Vähän ennen esikoisen syntymää näin kaverilla pakkaussängyn ja tulin ihan kateelliseksi kun se oli niin mukavan pieni vauvalle, meillä kun on tuollanen tavallisen kokoinen pinnasänky. En kuitenkaan ehtinyt enää laatikosta sänkyä alkaa puuhata eli juurikin hankkia niitä reunahalmeita ja patjaa.

niin vauvan pystyi nukkuvana siirtämään paikasta toiseen.

Nuorin pahvilaatikossa nukkuja on nyt 3,5-vuotias ja vaikuttaa ihan normaalilta...

Meillä on molemmat lapset nukkuneet siinä pahvilaatikossa pari päivää. Laatikko on ollut pinnasängyssä.

Kumpikaan ei vaan ole viihtynyt siinä?

Kun ollaan otettu laatikosta pois nukkumaan, niin on uni maittanut paremmin.

Näin meillä!

Ompelin siihen itse reunapehmusteet ja röyhelöt, eli itse pahvilaatikko ei ollut näkyvissä. Verrattuna pinnasänkyyn äp-laatikko on tarpeeksi pieni, vastasyntyneelle toppasin sitä toisesta päästä vieläkin pienemmäksi, jotta lapsella olisi siellä mukavan pieni pesä. Ei äp-laatikko mielestäni eroa mitenkään esimerkiksi jostain kehdosta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat