Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (11)

...tytön luokka jaettiin aamu- ja iltapäiväryhmiin ja tyttömme oli aamuryhmässä, joten koulu alkoi aina klo 8 tai 9. Itse menin töihin joko klo 6-7 tai 9-10. Silloin, kun menin jo aikaisin töihin, niin mieheni meni taas sen verran myöhemmin, että katsoi aamupalan tytölle ja tyttö lähti sitten puhelinsoitolla kouluun. Iltapäivällä sitten iltapäiväkerhoon. Syksy meni tosi hyvin ja sitten jäinkin äitiyslomalle. Olen nyt keskimmäisen ekan luokan ajan hoitovapaalla.

Kun minä menin ekaluokalle kouluun, ei äiti tai isä ottanut mitään lomia tms. sen takia. Aamulla oli kello soimassa ja kun se soi piti nousta. Aamupuuro oli hellalla odottamassa, sitä sitten söin. Jääkaapista otin maitoa. Pesin hampaat ja puin ja vaatteet jotka äiti oli laittanut illalla valmiiksi tuolin nojalle. Kun kello oli puoli kahdeksan, piti lähteä kouluun. Matkalla kävin hakemassa kaverin ja loppumatka mentiin yhdessä.

Iltapäivällä kun tulin kotiin, otin jääkaapista välipaa (äiti oli tehnyt sen valmiiksi). Tein läksyt ja menin hakemaan kavereita ulos. Jos jotain läksyjä en osannut, jätin tekemättä ja tein illalla kun äiti/isä oli kotona neuvomassa.

Eikä ollut mitään ongelmaa. Tokaluokkalaisena pidin huolen ekaluokkalaisesta siskostani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja otin ensimmäiseksi päiväksi vapaata ja jatkossa soitin kun piti herätä ja taas kun piti lähteä kouluun. Iltapäiväksi jäi sitten koulun iltapäiväkerhoon.

Jännitin kovasti alussa, mutta ei ollut mitään aihetta huoleen, tosi hienosti sujui!

Meillä vähän ongelma se, että lapsen koulu on n.7km päässä keskustassa (mitään kyytejä ei saa, kun lähempänkin n.2km päässä olisi koulu). Otin kuitenkin 2vkoa lomaa ja mies otti vielä 1 vkon, mutta kyllä yksy kammottaa. Vielä emme ole saaneet tietoa mistään ip-hoitopaikasta. Niin ja pikkusisko on vielä eri tarhassa, joten hänenkin kulettaminen täytyisi jotenkin järjestää.

t ap

joten olen laittamassa omani ja naapurin lapset aamulla kouluun. Koulun jälkeen lapset menevät iltapäiväkerhoon, josta voivat lähteä kello 15 kävelemään kotiin päin, jolloin isompiakin on jo alkanut kotiutua. Näin asia on ajateltu, toivotaan, että toimii.

mutoimensa, sillä mulla alkaa koulu myös klo 8 ja hänellä samaan aikaan aamupäiväkerho. Muutamana aamuna mun työ alkaa klo 9, ja tätä ongelmaa ei ole. Mun pitää työmatkan vuoksi lähteä jo 7.15 että ehdin pienemmät sisarukset kipata hoitoon. Mulla loppuu työt aikaisin ja ehdin kotiin jo iltapäivällä, luultavasti tyttö haluaa kuitenkin jäädä iltapäiväkerhoon ja haen varmaan lapsetkin tarhasta n klo 14.30 ja samalla tytön koulusta. Uskon, kyllä että hän pärjää, osaa ottaa kaapista ruokaa ja lähteä ajoissa kävelemään n 600 m matkan, joka ei erityisen vaarallinen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat