Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Millaisia kokemuksia Kouvolan päiväkodeista? Mitä suosittelisit? Muutamme 'radan alapuolelle', mutta eipä sillä oikeastaan meille väliä missä päin päiväkoti sijaitsee, kunhan olisi hyvä ja turvallinen paikka.

Kommentit (6)

Mutta noin periaatteessa radan alapuolen päiväkodeista:

-Eskolanmäessä on yksi, siellä ei ole eskaria, Karhunpesä

-Haanojan pk (en ole ihan varma onko alle 3 v

-Sarkolan pk (mll:n ,mutta haetaan ihan kaupungin kautta) 3-6v

Yleisesti suositaan alle 3vuotiaat pph:lle.

Ojaniityssä on kolme ryhmistäkin.

Sitten on keskustassa Keskustan pk ja Jaakonpuisto (vuorohoito). Ne usein työmatkan varrella.

Erillisiä eskareita on nyt perustettu monen koukun yhteyteen.

Yleisesti ottaen varmaan aika täyttä nyt, koska yksi pk on kokonaan kiinni ensi vuoden, koska sitä remontoidaan. Ja lapset tietysti sijoitetaan muualle.

Radan alapuolelta mulla on hyviä kokemuksi Sarkolasta. Eskolanmäestä tai Haanojasta en henk.koht. tykkää.

Meillä lapset on olleet myös Käpylän pk:ssa, vaikka asuttiin silloin radan alapuolella myös. Sitäkin lämpimästi voin suositella.

Kysele jotain, niin vastaan kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

huonoja kokemuksia tiedän minäkin, tosin muutaman vuoden takaa että jos vaikka olis henkilökunta vaihtunut ja ei enää asenne-ongelmaisia töissä?

Utunmäessä on eskari että siitä plussaa, mutta siinä kadun varrella lojuu naama veressä juoppoja aamuisin usein jotka romanit potkineet autostaan sinne kääntöpaikalle, en suosittele alueena lapsille.

Eskolanmäestä en tykkää jo ihan sen takia, että eskarivuonna täytyy sitten vaihtaa pk:ta, ja anteeksi nyt vaan, yksi syy on se väestö. Siis siellä päiväkodissa on paljon eri kansallisuuksia ja kieliä.

Haanoja on mun mielstä ikävän näköinen ja piha-alue huono. Yksi lapsistani käynyt siellä eskarin, muuten ei kokemusta.

Sarkola on lämminhenkinen ja pieni paikka. Kaksi ryhmää. Mukava henkiläkunta, kodinomainen. Hyvä ruoka(tehdään siellä). Eri-ikäiset lapset samassa ryhmässä, eli sisarukset voi olla samassa, eskarit tekevät välillä omia hommia, kuten myös viiskarit.

Tekevät lähiretkiä paljon.

Käpylä myös pieni ja todella kiva henki. Olen ollut töissä, sekä lapseni ovat olleet hoidossa. Kaksi ryhmää, isot ja pienet ja väliovi paljon auki, joten eri-ikiäiset sisarukset saavat olla yhdessäkin. Muutenkin lauluhetkiä ym. yhdessä. Yhteistyötä samssa kiinteissö olevan vanhainkodin kanssa. Lapset käyvät välillä "mummojen pihassa" leikkimässä. Ja vanhukset osallistuvat toisinaan lauluhetkille.

Miinuksena eskarin puuttuminen.

Putkinotkokin on mll:n. Olen ollut joskus opiskelijana siellä. Silloin tosi kiva. Nyt muutaman tutun lapsi siellä. Olen kuullut hyvää. Siellä on alle 3v ryhmäkin. Sijaitsee kerrostalon alakerrassa.

En usko, että Kouvolassa on yhtään päiväkotia missään todella huonon maineessa. Itse en haluaisi lapsiani Lehtomäen päiväkoteihin (Utunmäki, Suursuo), enkä sinne Eskolanmäkeen. (Minussa taitaa asua pieni rasisti.)

Utunmäestä olen tuttavilta kuullut huonojakin kokemuksia.

-2-

Mutta siksipä kyselen jo ajoissa, jotta osaisin hakea hyvään päiväkotiin. Miksi et ole tykännyt Eskolanmäestä ja siitä toisesta jota en nyt muista? Entä miksi Sarkola on ollut hyvä ja Käpylä? Millainen on Putkinotko, olen kuullut ainoastaan siitä päiväkodista ja se on kuulemani mukaan hyvä, tosin perusteluja en ole saanut.

ap

Ja kiitos muuten vastauksesta!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat