Vierailija

Käynnyt olen kyllä terveyskeskuksen yleislääkärillä pillerireseptin uusimassa. Onko muita?

Kommentit (14)

maksoi 80 euroa eikä eronnut mitenkään siitä kun terveyskeskuslääkäri tutkii rinnat ja ottaa papakokeen.

Oli eka ja vika kerta kun meen gynelle jos ei ole mitään vikaa. Käyn jatkossa 1-2 vuoden välein terveyskeskuksessa tarkastuksessa.

Ellen sitten olekin jo toivottavasti äitiysneuvolan asiakas uudemman kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Terveyskeskuslääkärit osaavat ottaa papat ym. ja tehdä sisätutkimukset. Riittää kun käy säännöllisesti papassa esim. omassa ehkäisyneuvolassa.

jokainen itseään kunnioittavan nainen käy vuosihuollossa ja jos ei kerkiä?? kertavuoteen niin ainakin jokatoinen vuosi pitäisi käydä tsekkaamassa paikat niin alapää kuin rinnat ja tosiaan papa pitääottaa että tiedetään solumuutokset.. hui kamala. mä kävin ekakertaa gynellä 15 vuotisna.

jos olisit neitsyt, asia olisi ok, mutta jos kuitenkin harrastat seksiä, kyllä tarkastuksissa olisi syytä käydä. papa-kokeessakin vuoden, parin välein.

Mie olen 26-vuotias ja kerran vuodessa käyn kyllä gynellä.. Olen käynyt siitä astis äännöllisesti tutkituttamassa itseni, kun täytin 19 vuotta. Gynellä käyn sen takia, että hän on juuri nimenomaan gynekologian erikoislääkäri, ja tietää ja todennäköisesti huomaa jos jotain on pielessä. En väitä etteikö tk-lääkärikin osaisi tehdä normaalit sisätutkimukset, mutta tässä asiassa kyllä luotan mieluummin erikoislääkäriin. Mutta jokainenhan tekee tässä asiassa kuten parhaaksi näkee.. ihmettelen vain, miten jo 30 vuotta täyttänyt nainen ei ole käynyt koskaan gynellä.

siitä lähtien olen käynnyt joka vuosi ne uusimassa ja samalla terveyskeskuslääkäri on minut tutkinut. Minulla on kaksi lasta jotka olen alakautta synnyttänyt. Olen kokenut aivan turkaksi käydä erikseen gynellä .

Ap

ja jos ei ole mitään hätää missään niin miksipä sitten

papassa suosittelen käymään joka toinen vuosi, jos ei välttämättä halua a)hoitokierteeseen b)syöpää c) lapsettomuutta

Itse olen käynyt vuonna 2000 ennen lapsia, sen jälkeen ei ole ollut aikaa! Mies aina töissä kun paikat ovat auki eli en ehdi koskaan, harmittaa.

Miksi maksaa maltaita yksityisgynelle jostain pillerireseptin uusimisesta, papasta ja sisätutkimuksesta, kun samat saa terveyskeskuksessa ilmaiseksi??

Kuten joku jo totesikin, gynelle kannattaa ilman muuta mennä jos on jotain häikkää alapäässä. Gyne on ammattilainen, joka löytää nopeimmin syyn ja hoidon.

Mutta ne jotka käyvät " huvikseen" vain tsekkailemassa että onhan kaikki ok, ovat vähän hassuja. Miksi sitä alapäätä nyt pitää erityisesti näytellä? Käyttekö ortopedilläkin kerran vuodessa heiluttelemassa jäseniänne että ne varmasti liikkuu kuten pitääkin? Tai sydänlääkärillä kuunteluttamassa pumppuanne?

Juttelin tästä kerran yhden gynen kanssa, ja hän ainakin tunnusti että 90 % hänen asiakkaistaan käy " turhaan" . Vaan mikäs sen kivempaa gynen lompakkoa ajatellen... Papa on tärkeä otattaa, mutta sen saa otettua vaikka tk:n labran henkilökunta, siihen ei tarvita edes lääkäriä. Rinnatkin pitää tutkia säännöllisesti, mutta varminta on tehdä se itse ja opetella tuntemaan kroppansa niin, että tietää mikä on normaalia (esim. kk-kierron vaiheesta johtuvaa) ja mikä ei.

Mun isoäitini kuoli kohtusyöpään, joka olisi voitu todeta helpostikin, jos hän olisi käynyt gynellä. Mitään oireita ei koskaan ollut, kuoli viikon sisällä... :(

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat