Seuraa 

Sattuisikohan täällä olemaan joku imetysasiantuntija tms. paikalla? Miten ihmeessä maidon tulo loppuu ja ennen kaikkea miten saan maitoa tulemaan? Imetystukilistan sivut olen lukenut. Aikaisemmin imetys on sujunut hyvin, mutta tämän lapsen kanssa maitoa ei vaan enää tule. Juon ja syön riittävästi, lepään minkä voin, vältän stressiä, jne. Lypsänyt olen lähes tyhjää rintaa sähkökoneella jo viikkoja, myös öisin, mutta ei. Maitoa ei tule, joten en voi enää edes imettää. Vauva kyllä imisi, jos jotain tulisi. Aikaisempien lasten imetysaikana olen saanut maidon tulon lisääntymään em. konsteilla, joten luottamusta onnistumiseen on ollut. Mikä ihme nyt sitten on, että maitoa vaan ei tule rintaan. Vauva on vasta 2,5 kk, ja mielelläni imettäisin pitempään. Onko vielä jotain, mitä voisin tehdä vai joko luovutan?

Kommentit (7)

Oluen Mallas nimittäin lisää maidontuotantoa, ei suinkaan humala!

Kotikaljaa on helppo tehdä itsekin ja on hyvä vatsallekin! =)

Tämän voimalla ystäväni TÄYSimetti kaksoset!!

Toinen hyvä vinkki on pienet tirsat, itselläni ainakin rinnat täyttyy sillävälin kun ottaa pienet levot.. levon järjestäminen onkin sitten eri juttu.. ;)

pid

en tosiaan ole mikään imetyksen asiantuntija mutta mulla tuo olut on ainakin lisännyt maidontuloa (välillä liiaksikin) pullo ykköstä illalla, joskus otan ihan kolmostakin, juuri sen jälkeen kun olen imettänyt, ettei vauva sitten ihan heti tissillä ole. vaikka yhestä ei haittaa ookkaan vaikka vauva imisi heti. mun mielestä. tästä tietty ollaan montaa mieltä...

koitappa siis oluen lipittelyä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä kokeilin mm. kaljaa, mutta ei se mitään auttanut. Pumpulle en koskaan herunut kovin hyvin, mutta syöttöpunnitusten mukaan vauva sai aina tissistä enemmän kuin pumppu.

Tietysti kannattaa syödä, juoda ja levätä hyvin. Pidä vauvaa paljon lähellä, siitä ei ole koskaan haittaa. Yritä vielä jonkin aikaa: anna vauvan imeä ja sitten vasta lisämaitoa päälle, jos jää huutamaan nälkäänsä. Ajattele, että jaksat vielä vaikka pari päivää tai viikon.

Mulla auttoi eniten yksinkertaisesti se, että lakkasin stressaamasta asiaa. Tyttömme pääsi kotiin reilu 5-viikkoisena. Hän syntyi keskosena eikä niin pientä voinut väsyttää jatkuvalla imetyksellä. Lisäksi keskoskorviketta oli annettava lääkärin määräyksestä. Kun luovutin ja aloin ajatella, että ihan sama, mitä ja mistä syö, kunhan syö, maitoa alkoi tulla enemmän. Metopram-kuurista oli tilapäinen apu. Joskus vain tuntui, että olisikohan sokeripilleri ajanut saman asian...

Oluessa oleva humala (myös kotikaljassa tai ykkösessä) auttaa maidon erityksessä. Kokeile. Mulla on pullo olutta illalla saanut tissit aamuksi pullolleen. Luontaistuotekaupasta saa myös teetä, joka on nimen omaan maidon erityksen lisäämiseksi. Ja imetä tiheään!

kaikki, pienikin stimulaatio rinnalle auttaa herumiseen. Muista, ettei pumpatessa välttämättä tulekaan mitään, mutta vauva saa silti rinnasta maitoa- jos siis mittaa pumpatun maidon määrällä. Jotkuthan eivät saa pumpatessa mitään pulloon, mutta vauva saa silti imettyä mahansa täyteen.

Osta mammateetä luontaistuotekaupasta, juo ykkösolutta ja siideriä (kohtuudella;)), vettä ainakin 3l päivässä. Se on mieletön määrä, koko ajan saa olla hörppimässä. usein luulee, että juo riittävästi, mutta todellisuus voi olla toinen. Hyvä kikka on laittaa kaksi 1,5l:n limupulloa jääkaappiin täynnä vettä ja juoda VAIN siitä pullosta aina kun juo. Ainakin se herätti mut tajuamaan, etten todellakaan juo tarpeeksi...sillä tuntui, etten saa millään noita pulloja tyhjennettyä:Ö)

ja muista, vaikka rinta tuntuisikin ja näyttäisikin ihan tyhjältä, se ei ole sitä. jopa päinvastoin! anna vauvasi vaan imeä ja kosketellä rintaa, paljon IHOKONTAKTIA..kyllä se varmasti alkaa taas herumaan.

Lääkäri voi myös määrätä Metopram-nimistä lääkettä, joka on itse asiassa pahoinvointilääke, mutta sivuoireena auttaa maidonnousuun. Varaa siis aika lekurille, jos et muuta enää keksi!! keinoja kuitenkin on paljon, älä luovuta!

sitruska+taapis 2v + ' irmeli+ 4vkoa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat