Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Oiskohan kellään vinkkejä tissitakiaisen vieroittamiseen?

Tyttö on nyt 10 kk ja ihan kamala tissifani, itselleni taas

alkaisi imetys riittää. Meidän tarina kokonaisuudessaan on

pitkä, mutta siihen liittyy allergioita, mun masennusta yms.,

ja nyt olis sopiva erikoiskorvike löytynyt eli vihdoinkin imetyksen

lopetus olisi ylipäätään mahdollista. MUTTA mitenkäs lopetan,

kun tyttö ei suostu juomaan maitoa minkäänlaisesta pullosta

eikä mukista, vettä kyllä menee sekä tuttipullosta että

kaikista nokkamukimalleista. Jos taas yrittää maitoa (korviketta

tai ämmää, ihan sama) tarjota, niin ei mene sitten yhtään.

Tuttiakaan ei tyttö ole ikinä syönyt.

Pitäiskö tässä sitten yrittää kertarysäyksellä vaikka vierottaa

häviämällä itse maisemista kokonaan, ehkä sitten kelpaisi

pullosta/mukista maito kun ei tissiä olisi saatavilla. Kun olen muutamia

tunteja pois kotoa ollut, niin ei ole vauvelille kerennyt varmaan kunnolla nälkä tulla, kun mies on antanut kiinteää ruokaa ja vettä.

Pitää kait olla vuorokausi ainakin pois ennen kuin ottaa maitoa, vai onko kellään kokemuksia asiasta?

Apua, nyt olisi meikäläisen hyvinvoinnin kannalta saatava imetys

vähitellen lopetettua. Ei meinaa jaksaa imetysdieettiä, kun on masennustakin ollut eikä niitä masennuslääkkeitäkään voi ottaa kun imettää, näin ainakin mun lääkäri on sanonut. Nyt vielä alkanut

imetys sattuakin, tyttö riuhtoo tissiä ja uudet ylähampaat on teräväreunaisia, nännit melkein verillä...

Kommentit (4)

mutta haluaisin kysyä mitä lääkettä syöt, kun et saisi samalla imettää? Minulla kun on myös masennuslääkitys, cipralex, ja poika 8kk ja imetän. Hän myös aika lailla tissillä ja maitoa tulee minulta aikalailla. Olen itsekin miettinyt miten vieroittaa juuri tuossa 10 kk tienoilla.

Jaksuja

meillä tyttö 9kk ja oikea " tissitiina" ollut koko pienen ikänsä. kauhulla olen ajatellut aikaa koska pitäis tyttö tissiltä irrottaa. tutti eikä tuttipullo ole koskaan ollut käytössä. nokkamukiin ja taikamuki käytössä. hörppää myös lasin reunasta kätevästi. tuttelit yms korvikkeet ovat olleet hyihyi yäk kauan aikaa. kokeilin uudestaan ja uudestaan eri näköisistä mukeista niin johan alkoi maistua. eilen päätin aamulla että kokeilen miten kiukkuiseksi kaverin saan ja miten pitkälle päivää jaksan jos ja kun en imetä. kaikki meni tosi hyvin. ei mitään ylimääräisiä kitiöitä. tarjosin korviketta (maistuu muuten huoneenlämpöisenä tai kylmänä meillä parhaiten) aina syönnin yhteydessä ja pikkusen ennen kuin päikkäriaika oli alkmassa. päivätissit jäi siis helposti pois. ajattelin että vuoden ikään asti imetän iltaisin ennen unia ja yöllä 1-2 kertaa tarpeen mukaan. aamulla toinen rinta oli räjähtämäisillään, mutta selvisin ilman pumppausta. saa nähdä mitä toinen aamu tuo tullessaan. :)

tsemppiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en nyt löytänyt reseptiä, mutta muistaakseni saattoi olla juuri tuo sama

lääke, mikä mullekin on määrätty. En siis sitä ole edes hakenut, kun

lääkärin mukaan ei voi syödä kun imettää...??? ihmettelin kyllä, koska tunnen muitakin, jotka on imettäessä syöneet masennuslääkettä.

Ehkä lääkärit sitten suhtautuu näihin juttuihin eri tavalla.

Yritän varmaan yövieroitusta, kunhan mies töiltään kerkiää hoitaa

tyttöä yöllä, eli siis rauhoitella huutavaa lasta... Mun on ehkä paras lähteä esikoisen kanssa pois kotoa yöksi, muuten takuulla " sorrun" imettämään.

Ikää tytöllä nyt 9kk. Ensin lopetin yösyötöt, mikä meni yllättävän kivuttomasti! Aamulla syötän ekan kerran vähän tarpeen mukaan, klo5.30-6.00 välillä. Viikko kun oltiin oltu ilman yöpalveluja, lopetin päiväsyötöt. Nyt ollaan neljä-viis päivää syöty ainoastaan iltaisin ja aamuisin. Ja todellakin olen yllättynyt miten helposti on mennyt, maidon tulokin on tasaantunut (vai vähentynyt) mukavasti. Ainoastaan kaksi ekaa yötä oli rinnat räjähtämäisillään, mutta en pumpannut.

Välillä väsyneenä tyttö hamuaa rintaa ja alkaa lutkuttamaan voimalla esim. käsivarttani. =) Hieman huutaa, kun tissiä ei tule, mutta nukahtaa pian, joko syliin tai sänkyyn suoraan.

Onnea vieroitukseen!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat