Vierailija

Hei, meneekö se niin, että kun irtisanoutuu hoitovapaalla eikä siis mene enää töihin päiväksikään, niin lomarahat jää saamatta?

Siis kun lomarahoista puolet piti maksaa kun palaan töihin. Ja kun en palaa, niin sillon menetän ne? Mitenkäänhän en voi mennä päiväksi töihin vai miten on?

Tietääkö kukaan?

Kommentit (15)

en tiedä asiasta kunhan arvuuttelen, mutta mitäs jos sovit ensin hoitovapaan päättymisen hyvissä ajoin ja sitten sanoudut irti niin että ehdit olla sen yhden päivän töissä?

Olen sanonut palaavani hoitovapaalta työhön 4.9. Mutta nyt suunnitelmiin on tullut muutos. Jos irtisanon itseni 5.8 ja irtisanomisaika on kuukausi, niin sillonhan minun pitää käydä yksi päivä töissä ja silloinhan saan lomarahat, vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaikka olet hoitovapaalla, sinulla on silti 1 kk:n irtisanomisaika, jonka perään tulee siis tuo 3 kk karenssi = 4 kk. Itse irtisanouduin 30.4., ja nyt elokuun alusta ilmoittauduin työttömäksi, ja saan heti liiton päivärahan (no se kaikille tuleva 7pv karenssi tulee aina). Kesän ajalta sain lasten kotihoidon tuen ihan samaan tapaan kuin olisin saanut, vaikka olisi elokuussa palannut vanhaan työpaikkaan.

Itse asiassa kannattaa irtisanoutua nimenomaan hoitovapaalla tai äitiyslomalla, koska siten välttää tuon karenssiongelman!

No, mulla on kyllä uusi, erittäin mielekäs työpaikka jo tiedossa, eli kauaa en liiton rahoista ehdi " nauttia" .

tuleeko työkkäristä karenssi,jos irtisanoutuu hoitovapaalla? Mulla olis töihin paluuseen 7kk,mutta suunnittelen ihan muuta,kun siellä olis vaan huonosti palkattua vuorotyötä tiedossa ja haluaisin tehdä jotain muuta,mutta ajnkohta epäselvä vielä eli olisin kai liiton rahalla jonkin aikaa ensin.. Tietääkö kukaan?

Ihmettelin yks päivä, kun tilille pamahti pari tonnia. Soitin ja kysyin

että mitä rahoja nää on ja mulle sanottiin, että sisälle jääneitä lomara-

hoja.

tuleeko karenssi sitten siihen hoitovapaan perään 3 kk? Vai kuluuko se tässä hoitovapaan aikana,kun en ole edes työnhakijana vai alkaako kulua vasta työnhakijana eli hoitovapaan jälkeen..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat