Vierailija

Varmaan lapsuudenkodista on jäänyt päälle se, että ikinä en voisi kuvitellakaan kotiruokana tarjoavani ranskalaisia perunoita. Enkä rasvaisia piirakoita. Enkä itse asiassa edes kalapuikkoja, en mitään leivitettyä (siis kala kalana jne).

En tajunnut tätä ahdasmielisyyttäni, ennen kuin kaverini kertoi tarjoavansa tyttärelleen kananuggeteja ja kalapuikkoja. Olin aivan pöyristynyt.

Jälkikäteen olin pöyristynyt tästä henkilökohtaisesta ahdasmielisyydestäni.

Itse asiassa suuri henkilökohtainen vaikeuteni on vielä siinä, että olen muuttamassa yhteen miehen kanssa, joka varmaan hyppisi riemusta, jos hänen lapsensa suostuisivat syömään mitään niin terveellistä kuin kalapuikot (= syövät isänsä luona vain makeaa, usein jopa koko viikonloppu menee karkkeja syöden, koska eivät koske " kunnon ruokaan" ollenkaan).

Kyllä nyt tätä nutturatätiä koetellaan...

Sivut

Kommentit (62)

esim leikkeen leivittää ja paistaa, kastikkeeseen lorauttaa kevytkermaa, sitten tehdään kevyitä ranskalaisia, nautitaan kevyttä italiansalaattia... siihen leipää ja kevyttä juustoa... Hup heijaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yleensä laitan jälkiruokia, jota on sitten se yksi annos per nuppi. Voi olla myös jäätelö.

Mäkkärissä käydään ehkä joka toinen kuukausi.

Ei me oteta tuttaville mukaan mitään ituja siksi, etteivät lapset saisi huonoja vaikutteita. Ja päiväkodissa nuo ovat saaneet muuten ainakin kuuleman mukaan kakkua melkein 2 kertaa viikossa... (ovat innokkaita leipomaan siellä). Eli tämä terveysfasismi ei ulotu kodin ulkopuolelle.

Mutta kotona tosiaan en halua laittaa nakkeja ja ranskalaisia tms siis sellaista ruokaa, joka ei täytä mun henk koht kriteereitä " terveellisestä kotiruoasta" . Omat lapseni ovat tottuneet tähän juttuun ja meidän ruokiin. Olen mielestäni aika hyvä kokki ja esim meillä on usein kiinalais/thaityyppistä ruokaa sekä wokkiruokia.

Joo ensimmäinen mieheni ei lähtenyt makkaranpuutteen takia, vaan kuoli auto-onnettomuudessa, tiedoksesi.

ap

Vierailija:

Lainaus:

miten tämä eroaa terveellisyysmielessä siitä että antaa joka toinen kuukausi kotona nakkeja ja ranskalaisia?

T. ihan normaali eikä av-mamma ;-)

tässä on vain se juttu, että KOTONA en halua laittaa ranskalaisia. Syöväthän nuo niitä päivähoidossakin.

Mutta mulla on vain tämä klikki korvien välissä, että haluan yhdistää raksut " ulkona syömiseen" (tms) mieluummin kuin että ne olisivat sitä " normaalia arkiruokaa" .

ap

Vierailija:

Lainaus:

vaan se että olet MUUTTAMASSA yhteen toisen kierroksen miehen kanssa joka on lapsellinen!!!

Oletko nyt ihan tarkkaan miettiny?

Ja suolaakaan ranskalaisissa ei ole kovin paljon, se kun vaan on niissä pinnalla, niin maistuvat suolaisemmilta kuin yhtä suolainen ruoka jossa suola on " sisällä"

jos niitä ei keitä öljyssä ja laita kiloa suolaa päälle. meillä tehdään satunnaisesti ranskalaisia uunissa ilman mausteita ja syödään esim pihvin tai broilerin kanssa. nakeista en tykkää, kun alkaa etomaan, se ajatus että mitä ne sisältää. siipikarjan nahkaa ja kamaraa ja kaikkea ällöä.

Meillä ei syödä perunaa lainkaan mutta Vatajan nakkeja annetaan lapsille harva se päivä. Ne ovat lähes lisäaineettomia, pelkkää sianlihaa.

mutta kuulostat " ruoka-poliisilta" . Minulla on pari kaveria, joiden äiti oli tuollainen... Ei ole lapsen elämää, kun ei koskaan saa mitään " herkkuja" vaan aina syödään vihreitä papuja ja kevyttä kanan rintaa...

Lasten ylipaino on Suomessa todellinen ongelma, mutta sääliksi käy lapset, jotka eivät koskaan saa juoda limua, syödä karkkia, saa hampurilaista jne. Tyyliin lefaan menessä otetaan kotoa mukaan napostelu porkkanat, ettei vaan saa liikaa suolaa poppareista puhumattakaan että sokerisia nameja ostettaisiin...

Kohtuus kaikessa... Mitä ap. ensimmäiselle miehellesi tapahtui? ..Menikö hermo terveys intoiluun ja siihen ettei saa paistaa makkaraa ja ottaa olutta lauantaina iltapalaksi...=;)

Eipä tarvi muksuja (3-vuotias ei osaa vielä VAATIA...) viedä Mäkkäriin kun sanoo että illalla on herkkupäivä.

Lisäksi hyvää salaattia ja aikuisten juomaa. Simppeli myöhäisempi iltaruoka viikonloppuna

koska lastaan terveellisesti ruokkiva äiti kritisoi nakki-ranskanperuna-linjalla lapsiaan pitäviä äitejä.

TAISI AV-MAMMOILLA KOLAHTAA NILKKAAN!

Vierailija:

Lainaus:

kunnioitusta siitä, ettei tarjoa ranskalaisia ja nakkeja lapsilleen... No, on noita tärkeämpiäkin asioita, jotka kertovat kuka on hyvä äiti ja kuka ei...

Eiköhän jokaiselle lapselle ole sopiva se " riittävän hyvä äiti" . Ja se kai on elämän mittainen pesti, eikä rajoitu vain kokkaamiseen. Sehän vasta helppoa olisi, jos sillä pääsisi. Voisi palkata vaikka ravintoterapeutin tekemään koko likaisen työn!

ap

En vaan yksinkertaisesti jaksanut touhuta keittiössä. Tulin töistä ja hain lapset hoidosta ja sen jälkeen vaan nopeasti ruokaa pöytään, kaikilla oli kiljuva nälkä. Tarkemmin kun ajattelen niin esim pasta+kastike olis varmasti valmistunut samassa ajassa ja puuro vielä nopeammin. Mutta ei aina jaksa...Huono minä!

Silloin kun minä olin pieni, ei mitään Mäkkäreitä ja Hesejä ollut olemassakaan. Olenko nyt jäänyt jostain hyvin tärkeästä kehitysvaiheesta paitsi, kun en olekaan saanut roskaruokaa, vaan tavallista kotiruokaa? Ai, mutta saihan minä joka lauantain pikkupussin karamellia ja Step-limun saunan päälle. Nykyään ne karamellipussit on vain puolen kilon säkkejä ja limut puolentoista litran tonkkia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat