Vierailija

Sattuipa niin hassu tapaus, että pakko tulla puimaan asiaa tänne...

Eli, ystäväni oli katsomassa vauvaani ensimmäistä kertaa ja toi vauvalle lahjaksi soman ja oikein sopivan asun. Olin näin ollen lahjasta oikein mielissäni. Mielestäni asu kuitenkin näytti jotenkin etäisesti tutulta, mutta en jäänyt asiaa sen kummemmin pohtimaan.

Myöhemmin illalla, ystävän jo poistuttua asia sitten välähti: kyseessähän on tismalleen sama asu, jonka olin ostanut lahjaksi ystävän vauvalle 3 v. sitten!!! (lapset ovat sopivasti vielä samaa sukupuolta) Laput ja kaikki olivat tallella, joten asua ei ole kertaakaan edes käytetty, vaikka koon puolesta oli tuolloin lahjan antohetkellä täysin sopiva.

Ja nyt tietysti mietityttää, että onkohan tämä saamani lahja ollut ystävälleni tahallinen vai tahaton kömmähdys... Mahdollisia syitä ystävän "käytökselle" on ainakin nämä:

a.) ystävä on kyllä pitänyt lahjasta, mutta se on unohtunut jonnekin kaappien pohjalle ja asu on jäänyt pieneksi ennen kuin sitä on yritettykään käyttää.

b.) ystävä ei ole pitänyt lahjasta, eikä siksi ole käyttänyt sitä ja antaa sen siksi eteenpäin (heille ei myöskään enää lisää lapsia tulossa)

c.) ystävä on vihannut lahjaa ja haluaa näin tietoisesti "kostaa" ja palauttaa tyhmän lahjan antajalleen takaisin

Voisin kuvitella, että vaihtoehdot a. ja b. ovat todennkäköisimmät! eikä beekään ole täysin uskottava, harvoinhan kukaan antaa ystävälleen lahjaa, josta ei itse pidä ollenkaan... Eikä väleissämme siis ole mitään, joka antaisi aihetta vaihtoehdon c. kaltaiseen v****iluun. Hyviä kavereita ollaan, tosin fyysisen välimatkan ja kuluttavan lapsiperhearjen vuoksi nähdään vain 2-3 krt vuodessa, vaikka molemmat pk-seudulla asutaankin.

Sinänsä olen kyllä jo oman suhtautumiseni asiaan päättänyt: olen kiltti ja hienotunteinen ihminen, enkä viitsi aiheuttaa ystävälleni noloa tilannetta ja paljastaa "mokaa", varsinkin kun lahjalle tulee meillä käyttöä.

Silti kiinnostaisi tietää, miten muut mammat ajattelisivat ja toimisivat vastaavassa tilanteessa!

:)

Kommentit (18)

Mullakin on jäänyt moni lahja-asu käyttämättä, kun ovat usein "vaikeita". Nappia, nepparia, outoja pesuohjeita tai jotain. Miksi muuten lahjaksi annetaan usei niitä plyysisiä kokopukuja, joissa on selässä nappeja pitkä rivi. Mahtavat tuntua vauvasta pahalta, kun makaa niiden päällä!

Itse ajattelen, että jostain syystä ystäväsi ei tuosta vaatteesta itse pitänyt ja se jäi sitten kaappiin.

Nyt kun sait itse lapsen niin hän ajatteli, että antaa tämän vaatteen takaisin, koska vaikka hän ei siitä pitänyt niin se on hyvä vaate ja varmasti sinun mielestäsi nätti kun olet sen ostanut, niin ei ainakaan mene haaskuun vaan tulee käytettyä.

Ei tuossa mielestäni ole mitään "kiusantekoa" tai muuta ystäväsi puolelta.

Jokaisella on eri maku vaatteiden suhteen ja nyt teidän maut eivät tämän vaatteen osalta menneet yhteen.

Käytä hyvillä mielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Todennäköisesti asu on jäänyt jostain syystä käyttämättä ja koska laput ja kaikki oli tallella, ystäväsi ajatteli asun olevan sopiva lahja teille muistamatta sitä, että asu oli teiltä saatu. En ottaisi nokkiini, meillä on monta asua jäänyt käyttämättä, kun ne on laitettu talteen ja löydetty vuoden päästä.. Tai ei onneksi jäänyt käyttämättä, pikkuveli on niitä kyllä sitten pitänyt :)

Kaunis puku, joka jäi vauvatohinassa käyttämättä, niin kävi minullakin joillekin lahjoille ja kyllä harmitti. Mutta kaunista lahjaa ei välttämättä halua minnekään kirpparille vaan eteenpäin tärkeälle ihmiselle, mitä sitä säästämäänkään. sattui vaan, ettei muistanut saaneeensa sitä sinulta. Anna sinä taas eteenpäin, jos et tarvitse :-)...

Ihan varmasti ei tahallista!

minäkin. vauva saa usein niin paljon vaatetta, että vaikka asu olisi ollut saajasta kauniskin, kaikkea ei kerkeä pitää. Hän ei nyt vain muistanut asun tulleen juuri teiltä.

Me saimme itse helistimen yhdeltä kaverilta, mutta meillä oli jo esikoisesta niitä niin paljon, että panin jemmaan. Annoin sen hiljan lahjaksi yhdelle vauvalle, mutta myöhemmin mietin, ei kai se vain mennyt juuri sinne, josta se tuli.

Lainaus:

Mullakin on jäänyt moni lahja-asu käyttämättä, kun ovat usein "vaikeita". Nappia, nepparia, outoja pesuohjeita tai jotain. Miksi muuten lahjaksi annetaan usei niitä plyysisiä kokopukuja, joissa on selässä nappeja pitkä rivi. Mahtavat tuntua vauvasta pahalta, kun makaa niiden päällä!

Mulla on aika hyvä muisti ja muistan vaan elävästi sen tilanteen, kun vaatekaupassa mietin sopivaa asua ystävän vauvalle. En siis poiminut kiireessä ensimmäistä vastaantulevaa riepua, vaan todella käytin aikaa asun miettimiseen.

Toinen inhokkini on vauvan t-paita, joita niitäkin lojuu kaapissa useita. Mitä ihmettä vauva tekee sellaisella? söpöjähän ne toki ovat... Usein niitä kyllä ostavat ihmiset, joilla ei ole vauvoista hajuakaan!

Kyseinen lahja oli kuitenkin body ja siihen sopivat housut, ei siis mikään vaikea ja kummallinen asu ollenkaan...

t. Ap

Annoin kummityttärelle villatakin (siis oikein tyttömäisen tyttöjen villatakin.)

Parin vuoden päästä kummitytön äiti antoi sen POJALLENI lahjaksi.

Jäi hiukan mietityttämään myös kaikki nuo mainitsemasi vaihtoehdot... Hiukan ihmetytti lahjavalinta - pojalle tyttöjen villatakki... Yritin sitä pojalla muutaman kerran käyttää mutta hänen kaverinsa huomasivat villatakin "sukupuolen" välittömästi ja kaappiinhan se sitten jäi.

Mulle on kerran käynyt niin että lapsi sai lahjaksi kaksi samanlaista kirjaa. Annoin toisen eteenpäin myöhemmin. Sitten jossain vaiheessa pälkähti päähän kaamea ajatus että mahdoinko antaa sen takaisin antajalleen. En vielä tänä päivänäkään ole ihan varma.

omalle esikoistytölleni lahjaksi. Puserosta ei varmaan näkynyt, oliko käytetty vai ei, mutta minusta se oli kaunis ele. Toki antaja kertoi saaneensa sen meiltä.

Ja oikeassa elämässä minä ainakin olen yksinkertaisesti jättänyt joitain lasten vaatteita sivuun ja sitten jaellut niitä eteenpäin. Ihan sen takia, että vaatteita on ollut paljon. Käyttämättömät eivät ehkä ole olleet omia suosikkejani, muttei niissä mitään erityistä vikaakaan ole ollut eli mieluisimmat olen vaan plokannut käyttöön.

että tulee käytetyksi, kun itsellä unohtui, niin varmaan myös mainitsisi asiasta, eikä antaisi ymmärtää, että on itse hankkinut lahjan.

Mutta ois kiva tietää, onko täällä ketään suorasuuta, joka ilmoittaisi (vaikka ystävällisestikin), että on itse asiassa itse hankkinut lahjan? Minusta siihen ei siis ole...

Lainaus:

Kyseinen lahja oli kuitenkin body ja siihen sopivat housut, ei siis mikään vaikea ja kummallinen asu ollenkaan...

t. Ap

Esim. meillä jäi kesämekkoja käyttämättä talvella ja plyyssipukuja hikiseen kesäaikaan...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat