Vierailija

????????

Kommentit (14)

Eli siis jos minä saan vaan lainan ja minulla on säästöjäkin vähän ja miehellä ei yhtään. Hän voi kumminkin maksaa kuukausittain suunnilleen saman summan kuin minäkin vaikka ruokaa/minulle " vuokraa" , mutta jos tulisi ero, niin mieshän olisi puillapaljailla? Jos minä omistan asunnon ja otan koko lainan, miten menetellä jälkeenpäin asunnon siirrossa myös miehen nimiin?

En ymmärrä, kerro mitä meidän kannattaisi tehdä niin että molemmilla säilyy joku turva jos sattuisimme eroamaan ja niin etten itse kärsikun minulla on kumminkin ne säästöt laittaa asunton.

Kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lahjoitan sen omille lapsilleni. Meneekö vain perintövero, vai meneekö siitä sitten vielä lahjavero? Kyse on melko huomattavista summista. Olen eronnut näiden lasten isästä, voinko määrätä, että esimerkiksi lapsen kuoleman yhteydessä isällä ei ole oikeutta tähän omaisuuteen?

Avo-omistus on parasta järjestää niin, että omaisuus merkitään sellaisin osuuksin kummankin nimiin, kuin miten omaisuus on rahoitettu esim 80 % sinulle ja 20 % miehelle. Naimisiin menessä miettikää avioehtoa.

Voi olla mahdollista vaatia oikomishoidon korjaamista, mutta kun asiaa ei ole heti hoidettu, niin helposti voidaan väittää, että olet itse passiivisuudellasi aiheuttanut ongelman pahenemisen. Ei täyttä korvausta.

Voinko kieltäytyä äitini kuoltua koko perinnöstä, siis koskien sekä isäni osuutta sekä äitini osuutta, niin että perintö menisi suoraan lapsilleni?

En ole siis isäni kuoleman jälkeen ilmoittanut kieltäytyväni, mutta pesä on jakamaton.

vieläkö voin vaatia tätä oikojaa ilmaiseksi oikomaan hampaan? Ketuttaa ku en heti vaatinu... ja miten ammattilainen tyrikin koko homman. Niin ja en ole varma onko firmaa enää koska tyyppi muutti toiseen kaupunkiin

jos isänperinnöstä on jo perintöverot maksettu, niin silloin on jo myöhäistä. äidin perintöä ei tarvitse ottaa vastaan, jolloin se menee suoraan lapsille. isänperinnön voit lahjoittaa, jolloin lapsi maksaa lahjaveron

Meillä on avioehto. Olimme miehen työkomennuksella ulkomailla parivuotta, mun tulot oli nolla, mies elätti. Sen myötä miehen tulot ovat olleet jatkossakin yli 5000e kuussa, kun mun tulot Suomeen palaamisen jälkeenkin 1000e kuussa.

Minä olen joustanut miehen uran takia (matkustaa ja on paljon pois kotoa).

Asunnon omistamme puoliski (oman osuuteni olen maksanut, miehellä siitä vielä velkaa vähän)

Jos meille tulee ero, niin onko minulla mahdollisuus vaatia kompensaatiota mm. näistä ulkomaan vuosista? Ja siitä, että olen hänen uran vuoksi, tinkinyt omasta urastani ja tuloistani?

Miten menetellä kun minä saan asuntlainan mutta mes ei? Miten talo ostetaan ja omistetaan niin ettei tule mahdollisessa erossa hankaluuksia? Olemme avopari, ei lapsia. Entäs jos menemme naimisiin myöhemmin?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat