Vierailija


Onko syntiä vain 10 käskyä vastaan rikkominen, vai onko vielä jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon matkalla iäiseen elämään? Löytyykö jostain yksityiskohtaista listaa aiheesta?

Kommentit (9)

Vierailija:

Lainaus:


Mistä oikein tietää mitkä asiat tuhoaa ihmisen suhdetta Jumalaan? Näin yksinkertaisena ihmisenä haluaisin selkeää opastusta aiheeseen, ettei tule yllätyksiä viimeisellä tuomiolla.




pitää heittäytyä prosessiin, pitää ajatella itse, pitää ryhtyä itsekriittiseksi ja tutkia Raamattua ja muuta alan kirjallisuutta, muodostaa Jumalakuva ja oma suhde siihen. Pitää käyttää omaa tulkintaa ja kokemusta.

Entä jos korut synniksi kokeva henkilö saarnaa kadotusta jollekulle toiselle, joka ei koe koruja synniksi? Mitä ylipäätään synnistä voi julistaa ja opettaa? Onko näin, että usko loppujen lopuksi on niin individualistista syntien suhteen, että ei pitäisikään tehdä mitään yleisiä johtopäätöksiä siitä, mikä on syntiä ja mikä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensinnäkin synnillä ei ole mitään merkitystä, jos ei ole uskossa. Usko ei ole lain alla, vaan armon alla. Eli armosta me olemme pelastetut. Jos joku ei-kristitty alkaa seurata lakia, niin silloin sitä kuvittelee helposti, että sitä pelastuu tekojen kautta. Ihminen ei pelastu teoista, vaan armosta.



Sitten kun ihminen on uskossa, voi alkaa pohtia lakia. Synnin tunnistaa oman omantunnon puheesta, kun sitä vertaa Raamattuun. Tässä täytyy ottaa huomioon, että on asioita, jotka toisille on syntiä ja toisille ei. Näinhän Paavalikin kirjoitti, että joku syö pelkästään kasviksia Jumalan tähden ja toinen kokee, että hän saa syödä lihaakin. On siis asioita, jotka ovat suhteellisia.



On myös joitain asioita, mitkä on selvästi sanottu Raamatussa, mitkä ovat syntiä. Nämä löytyvät, kun lukee Raamattua ja kuuntelee saarnoja, joissa luetaan Raamatun tekstiä ja puhutaan sen mukaisesti.

Mistä oikein tietää mitkä asiat tuhoaa ihmisen suhdetta Jumalaan? Näin yksinkertaisena ihmisenä haluaisin selkeää opastusta aiheeseen, ettei tule yllätyksiä viimeisellä tuomiolla.

Vierailija:

Lainaus:


Mistä oikein tietää mitkä asiat tuhoaa ihmisen suhdetta Jumalaan? Näin yksinkertaisena ihmisenä haluaisin selkeää opastusta aiheeseen, ettei tule yllätyksiä viimeisellä tuomiolla.




Sinua ei tuomita, vaikka elämäsi ei olisi täydellistä, jos uskot Jeesukseen. Toisaalta usko tekee sen, että sitä haluaa löytää Raamatun mukaisen oikean ja väärän luontaisesti.

perisyntiin ja sellaiseen syntiin (sellaisiin tekoihin, motiiveihin, ajatuksiin) jotka tuhoavat ao. ihmisen suhdetta Jumalaan



ei siis sapattisääntöjä vaan laajempaa pohdintaa

jos korujen käyttö saa jonkun tuntemaan itsensä liehittelijäksi ja aiheuttaa samalla toisten aviopuolisoiden kanssa flirttailua, niin silloinhan hänen on syytä miettiä korujen käyttöä, toisille taas koruilla ei ole tällaista merkitystä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat