Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

poika kun on oppinut aukomaan ja sulkemaan ovia ja vääntelee lukkoja niin pelottaa että joskus se jää vielä vessaan!

kun se on oppinut käymään pissilläkin yksin ja helppoohan se on kun ei aina tarvi mennä vahtimaan... olen kyllä sanonut että jätä ovi auki....

Kommentit (10)

3,5v lapsi ja vääntelee niitä lukkoja aina. Puhuttu moneen kertaan ja sanottu mitä voi käydä jos lukitsee itsensä sinne. Meillä on kyllä melkein aina sellaiset C-kirjaimen muotoiset jutut noissa ovissa, sellaiset " varmuusvälineet" , mitkä lie stopparit ettei lapsen sormet jää oven väliin eli silloin ei saa lukkoon, mut suihkuun mennessä se C otetaan välistä pois ja eikös heti ala lukkojen vääntäminen. Luultavasti jää joskus vielä lukkojen taa.. =/ Eikä tuota lukkoa saa ulkopuolelta auki, on antiikkinen 70-luvun lukko ;P

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...yritystä on kyllä ollut siihen suuntaan. Onneksi myös meidän lukon saa abloyavaimella auki.

Pelastin tässä naapurini yksi päivä parvekkeelta, johon hänen kolmivuotiaansa oli hänet teljennyt. Aivan sattumalta kyllästyin vaipparoskiksen hajuun ja vein roskat. Samaan aikaan naapurini 3-vuotias päätti, että mutsin kalkatus riittää ja hän lukitsi äitinsä parvekkeelle... Onneksi satuin kävelemään ohitse, naapuri huuteli minua apuun ja minä menin meillä olevilla vara-avaimilla sisään. Naapurin lapsi oli vielä tosi ilahtunut, että ihanaa, Sanna tuli leikkimään, antaa äitin olla parvekkeella ja mennään me leikkimään. Jälkeenpäin jopa äitiä nauratti. :-)

Meillä on kyllä pariinkin otteeseen. Oven saa kuitenkin auki ulkopuoleltakin ruuvimeisselillä, kun vääntää siitä kolosta, joka lukossa on. Vanhassa kodissa oli toisenlainen lukko vessassa, joten otimme kahvan sisäpuolelta pois, kun lapsi oli siinä iässä.

Auttaisko se, että laitat oven lukkoon sillin kun vessassa ei ole ketään? Meidän poika nimittäin osaa laittaa lukkoon vaan ei aukaista. Kun lukko on valmiiksi kiinni (siis ovi silti auki) niin ei osaa kääntää lukkoa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat