Seuraa 

Oon noita Twinettejä harkinnut esikoiselle ja syksyllä syntyvälle vauvalle. Kertokaa te joilla jo on kyseiset vaunut ootteko ollut tyytyväisiä, hyviä ja huonojapuolia...

Itse olin haaveillut sellasesta mallista, jossa heittoaisa, jotta näkis ne pienet siellä kyydissä, mutta ne on niin hirmuisen kalliita kaikki. Kokemuksia siis myös siittä miten lapset viihtyy, kun äiti on toisella puolella ja kiusaako isompi sisar pienempää?

Kiitos etukäteen!

Möhömassu ja masukki rv29+3 sekä poika 12/03

Kommentit (12)

Itse olen katsellut niitä Double wave rattaita, kun niissä on heittoaisa. En haluaisi työnnellä pientä vauvaa talvituiskuissa nenä tuuleen ja lisäksi tuon esikoisen touhuista ei aina voi olla varma, kun istuu vauvan vieressä ja on äidin silmien ulottumattomissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ikäeroa tulee noin 1v6kk ja synnytys on vielä edessä. Katselimme uusiakin tuplia, mutta totesimme, että aika kalliita ovat ajatellen käyttöikää (Ainakin itse kuvittelen esikoisen kävelevän, pyöräilevän tai matkaavan seisomalaudalla viimeistään täyttäessään 3 vuotta, esikoiselle ostetut Emmaljunga-kuomurattaat saavat siis palvella silloinkin.) Tosin kesällä uusia Twinettejä olisi saanut tarjouksesta muistaakseni hintaan 429.

Päädyimme pari vuotta käytettyihin Twinetteihin, kun löysimme tosi edulliset (alle 200¿) hyväkuntoiset vaunut täältä nettipalstalta ja varsin tyytyväinen olen hankintamme hinta-laatu -suhteeseen. Kankaat ovat edelleen erittäin hyvässä kunnossa, ei lainkaan haalistumia saati repeämiä. Myös runko on siisti. Itse olen tosi tyytyväinen kuomun säätöön, joka on parempi kuin rattaissamme. Samoin tuplien kapeus miellyttää ja se, että mahtuvat autoomme,vaikkei meillä olekaan farmaria. Rattaat tuntuvat turvallisilta ja jämäköiltä verrattuna harkinnassa olleisiin kevyempiin kolmipyöräisiin, joista muutamassa tutkimassamme mallissa ainakin selkänoja on aika matala ja jalkatuki yhteinen.Twinetteissä esikoisen saa turvallisesti viisipistevöillä rattaisiin ja vauva saa käyttää esikoiselle hankittua pehmeää kantokoppaa. Vaikka lapset matkaavat kasvot menosuuntaan, voi kurkistusaukosta seurata tilannetta ja laittaa sadesuojan tuuleltakin suojaamaan talvella.

Tosin miinuksena mainittakoon, että rattaat tuntuivat tosi raskailta työntää (kyydissä " koeajelulla" esikoinen), vaikka niissä ilmakumipyörät onkin. Varmasti saan raskauskilot kuluttavaa hyötyliikuntaa työnnellessäni kahta muksua loskaisillakin kaduilla...

että kun nuo vaunut on niin hurjan kapeat, että mahtuuko niihin edes vauvan kantokoppa (pehmeä) ja kolme vuotias talvivaatteissaan?

Totta on, että mua todella houkuttelis se Brion toinen malli tai Emmaljungat, mutta kun ne on niin hurjan kalliita, kun ei kuitenkaan raaskittais, eikä voidakkaan laittaa kun se 400¿ niihin tupliin.

Ja voin kyllä suositella, että ovat maan mainiot ja moitteettomat meidän tarpeisiimme nähden olleet. Mahtuvat autoon, varastoon ja sujuvasti oviaukoista. 2- ja 4-vuotiaat lapsetkin menivät viime talven sujuvasti toppatamineissaan. Vauva kulkeutuu pari-kolmevuotiaan kanssa heittämällä. Ei ole ollut ongelmia naarmuttumisien kanssa.

Jos tuntuvat raskailta työntää, niin kannattaa pumpata pyörät täyteen - keventää kummasti ;) Muutenkin ovat sen verran keveät, että vielä viimesilläänkin olen jaksanut kärryjä autoon nostella.

talvella ahtaat jos on ihan vastasyntynyt ketä tarvitsisi kopan rattaisiin. On kyllä ahdasta. Itse ollaan oltu todella tyytyväsisiä. Mahtuvat kaikista ovista sisälle ja ulos.

Me tosiaan löysimme nyt tarjouksesta nämä Twinetit hintaan 399¿. Että siihen hintaan ne jo voin ostaa uutenakin, ja mikäli käyttö jää vähälle ne voi sitten myydä ja nyt kun käytetyistäkin saa tosi hyvän hinnan. :)

Millätavalla kuomu on säädettävä?

Lisää kokemuksia, hyviä ja huonoja kaivataan! :)

+hyvä työntää vähän huonommallakin tiellä

+kapeat

+kankaat on tosi näppärä pyyhkiä puhtaaksi jos tarvetta on

-kuomun kiristäjä tekee runkoon naarmuja kun laittaa rattaat kasaan

-tavarakori ei pysy paikoillaan ja sekin tekee naarmuja

Olen kyllä itse ollut kuitenkin ihan tyytyväinen niihin. Heittoaisaa kaipailen aina välillä, mutta pärjätään kyllä ilmankin...

Ootko käynyt katsomassa löytyiskö double wavea vaikka " vanhoissa" väreissä jostain netistä? Saattais saada halvemmalla.

Meillä nyt pojat 1vuotta ja 3 vuotta. Molemmat mahtuvat hyvin vaunuihin. Meillä emman kantokoppa ollut vaunuissa joka mahtuu juuri toisella puolelle.

Siis ihan " tavallisella" periaatteella kuomu säätyy, mutta se pysyy tukevasti toivotussa asennossa, toisin kuin Emmaljungissa, joissa kuomu " lerpsahtaa" helposti ja kiinnitysosat kaipaavat uusimista. Briojen kuomun kiinnitys on mielestäni parempi. Samoin kiinnityskohta aisassa sallii mielestäni kuomun asettamisen myös vähän korkeammalle.

Kiitokset " pumppausvinkistä" ! Täytyy tarkistaa renkaat :)

tohon hintaan, 399 ja väritkin olivat siis vuoden 2006, eli nyt pian kai tulee sitten ne vuoden 2007 värit. Tänään käytiin ne ostamassa. :)

Kyllä ne vaan on hienot ja ketterät, kun ovat niin kapeat. Voivat kyllä olla hieman ahtaat talvella, kun pitää olla se koppakin, mutta kyllä just mahtuvat sinne. Jos tuntuvat liian ahtailta,niin otamme kantokopasta pohjan pois, jolloin ei vie niin paljon tilaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat