Vierailija

Ollaan yritetty lasta nyt neljä kiertoa, tänään taas alkoi menkat :( Minulla on hyvin taaksepäin kallistunut kohtu, joku sanoi joskus, että hankaloittaa raskaaksituloa. Pitääkö paikkansa? Mitä muuta hyötyä tai haittaa tällaisesta kohdun asennosta on?

Sivut

Kommentit (29)

4.kierrosta tulin raskaaksi ilman sen kummempaa yrittämistä. Minulla myös oli aika pieni maha raskausaikana.

t. Yhden lapsen äiti, jolla myös taaksepäin kallistunut kohtu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei todellakaan ole raskaaksituloa vaikeuttanut, esikko tärppäsi yhdestä kumittomasta yhdynnästä ja kakkonen ekasta yrityskierrosta.

Hyötyä on se, että vatsa ei kasva kovin aikaisin isoksi ja muutenkin on ainakin minulla hyvin " timmi" loppuun saakka, vaikka kokoa olisikin paljon. Lisäksi ainakaan minä en ole mitään tukivöitä tms. tarvinnut laisinkaan ja jopa yliaikaisena liikkuminen on ollut helppoa ja mukavaa. Vatsa on myös palautunut nopeasti synnytyksen jälkeen.

Huonoja puolia en keksi.

Spontaanisti alkoi siis synnytys, mutta ei edennyt. Eka kesti 49h, toinen " vaan" 30h. Molemmille kerroilla päädyttiin lopulta sektioon. Onneksi, etenkin 1. kerralla olin lopussa aivan puolikuollut.

Se tietysti on ikävää, ettei siis tuostakaan johdu, että meillä ei tärppää...

Odotellaan vielä, josko tässä kuussa, vielä ehtis saada kevätvauvan :)

kummallakin kerralla. Maha on ollut pitkään pieni sekä liikkuminen viime metreilläkin on ollut helppoa enkä ole kummallakaan kerralla joutunut käyttämään tukiliivejä. Ainoat miinukset tulevatkin sitten synnytyksestä koska siinä tuo kallistuma onkin sitten ollut huonimpi juttu tämän takia toinen syntyikin sektiolla ja lääkärit olivat sitä mieltä että jos lisää lapsia haluan niin sitten sektio joka kerta.

Mulla kyllä vatsa on kasvanut ihan kauheen suureksi vaikka sama tilanne onkin kuin ap:llä. Raskaaksi en ole tullut kovinkaan helposti. Aikaa on kulunut useita kuukausia. Onko synnytyksessä jotain haittaa taaksepäin kallistuneesta kohdusta? Mulla synnytys meni ihan pieleen. Pari päivää käynnisteltiin ja paikat ei vaan auenneet ja lopulta päädyttiin sektioon. Mitään syytä tapahtuneelle lääkärit eivät keksineet...

niin vaikea oli minullakin ensimmäinen synnytys. Se ei tahtonut edetä millään, kesti 38 tuntia, mutta lopulta kuitenkin lapsi tuli ulos ihan alakautta. Kaksi sektiota on jouduttu tekemään ja yksi käynnistämään ja kahta on jouduttu vauhdittamaan tipalla, t. 2.

Minäkin tulin tosi helposti (heti ekalla yrittämällä) raskaaksi, mutta synnytys oli toinen juttu ja päättyi sektioon, koska vauva ei päässyt synnytyskanavassa alaspäin. Mietin juuri, että voikohan taaksepäin kallistunut kohtu olla syynä sektioon? Itse raskaus sujui ihanasti kaikin puolin. Tsemppiä ap:lle, toivottavasti vauvahaaveenne toteutuvat!

Minulla oli sellainen kun esikoista yritettiin ja kesti 9kk ennen kuin tärppäsi. Sen raskauden jälkeen kohtu oikeni ja loput neljä lasta ovat saaneet alkunsa heti ensi yrittämältä. Johtuuko siitä vai muusta, ken tietää.

Turhankin hyvin on tärpännyt, jopa yli nelikymppisenä kumista huolimatta. Maha on minulla ollut aina tosi tosi pieni odotusaikoina ja siihen voi olla syynä taaksepäin kallistunut kohtu.

Nimittäin sillä rakasteluasennolla, jossa olette kun mies laukeaa (ja toivon mukaan sinä myös ;) Kokeilkaa takaapäin, josko sitten nappais!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat