Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kukaan palstailija tai kenenkään tuttu joutunut tilanteeseen, että kaksosraskaus menee yli rv 40 ja ei siltikään käynnistetä? Miulle peloteltiin tuollaista mahdollisuutta eilen äippäpolilla. Vatsanahkani huutaa jo armoa ja repeillyt kivasti, mutta muuten vointini on " liiankin hyvä" .

Kommentit (9)

Kävin kuitenkin kontrollissa vielä rv 39+5 eri lääkärillä ja hän oli sitä mieltä, että olisi pitänyt jo käynnistää aikaisemmin. Lääkäreillä tuntuu olevan hiukan erilaisia käsityksiä käynnistyksestä, jos äidillä ei ole erityisiä vaivoja ja lapset voivat hyvin. Loppujen lopuksi pääsin käynnistykseen rv 39+6.

Täällä oli kanssa periaate, että käynnistetään heti rv 38, ensisynnyttäjänä en osannut toivoa mitään muuta.

Käynnisteltiin erittäin epäkypsästä tilanteesta kolme päivää, joista viimeinen tipan kanssa synnytyssalissa. Lääkäri olisi halunnut puhkasta kalvot edelleen erittäin epäkypsästä tilanteesta, vaikka kätilöt olivat aivan erimieltä. Kuuntelin sitten kätilöitä ja omaa oloa ja lähdin kotiin. Kotona ehdittiin olla neljä päivää ja synnytys käynnistyi itsekseen.

Niin paljon kuin käynnistystä hehkutetaankin, niin tosiaan kannattaa muistaa, ettei se aina onnistu. Jos ei varsinaisia syitä käynnistykselle ole ja jos tilanne sattuu olemaan epäkypsä, kannattaa miettiä pariin kertaan, josko odottelee sen muutaman viikon tilanteen kehittymistä. Tuo epäonnistunut käynnistys ei ole mikään miellyttävä kokemus ja olo oli sen jälkeen kuin moukarilla hakattu. Onneksi sain lepäillä kotona muutaman päivän, sillä muuten synnyksestä ei olisi varmaan tullut mitään.

Dummy + tuplariiviöt (1 v 3 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin saat käynnistyksen aikaisemmin. Minulla yksi lääkäri sanoi, ettei kaksosuus ole syy käynnistykselle ja toinen sanoi, että kaksoset on paras synnyttää RV 35 - 37 Itse menin kontrolliin RV 37+6 ja pääsin synnyttään, kun tarpeeksi valitin ja synnärillä oli tilaa juuri silloin. Mielestäni sinunkin kannattaa olla itsepäinen, älä päästä raskauttasi täysille viikoille.

meille sanottiin, ettei päästetä yliaikaiseksi vaan tarvittaessa käynnistetään tai leikataan ( riippuu siis lähinnä a-lapsen asennosta). Leikkaus mielellään vasta 39+ viikolla. Jos siis kaikki menee hyvin, tarvittaessa tietysti aiemminkin. Tällaista tietoa viime käynnillä.

Qvasi rv 21

Minä olen synnyttänyt viikolla 40+1. Kävin kontrollissa äippäpolilla viikolla 39+5 ja lähettivät kotiin,kun vauvoilla ja äidillä ei ollut mitään hätää. Synnytys käynnistyi kalvojen puhkasulla.

heips!

minäkin aluks kuuntelen kauhulla kun lääkäri arvioi täysaikasena vauvojen painavan yli 3,5kg. tuli jo hiki pelkästään ajatellessa synnytystä. no eilen sit kävin äippäpolilla tsekkauksessa rv 36 niin lääkäri lupaili synnytyksen käynnistystä 38rv:lle. sano ettei mitään mieltä kärsittää äitiä enempään. En nimittäin nuku juuri öisin ja vatsanahka kiiltää kun niin tiukka. mun vaavit tietysti jo hyvänkokoisia karvan verran alle 2,9 kiloo et synnytyksen koittaessa jo yli kolme kiloisia. Lääkäri sanoi että muutenkin helpompi synnyttää pikkusen ennen laskettua aikaa koska mitä enemmän kohtu venyy niin sitä huonommat supistukset. pahimmassa tapauksessa kohtu ei älyä ruveta omatoimisesti supistelee ollenkaan. kannattaa tosiaan reilusti kertoo ajatukset äippäpolilla meillä ainaskin otetaan huomioon. jeps lähden tekee aamukampaa niin menis tää kaks viikkoo nopeammin:) Pärjäilkää

synnytys käynnistetään äidin tahdosta, kun 38 viikkoa on täynnä. Muuta ei tarvitse kuin ilmoittaa tahtonsa. Näin ainakin 6 vuotta sitten.

Kun la sattui lauantaille niin lääkäri oli sitä mieltä että vasta maanantaina. minä siinä kauhuissani koska olin juuri ollut yön sisällä A vauvan heikon sydämmenlyönnin takia,ja se pelotti. Pari päivää myöhemmin ku käväsin sydän käyrällä niin toinen lääkäri sanoi että käynnistellään sitten laskettuna päivänä. no sitten menin taas käyrään 39+2 ja taas uus lääkäri teki vihdoin sisätutkimuksen ja totes mun olevan 3 cm auki ja ihmetteli sitä et miks mua täällä juoksutetaan turhaan jokatoinen päivä käyrällä kun voidaan käynnistää,kun lapsetkin olivat jo yli 3 kiloisia. sitten se määräs keskiviikoks 39+4 sen käynnistyksen ja niinhän se sitten meni.

eli toinen lääkäri sanoo toista ja toinen toista,varsinkin näissä isoissa sairaaloissa..Mihinkään ei oikein voi luottaa.

Mullakin vedottiin siihen että äidin kunto on erinomainen:)

martina ja lapset 2v2kk

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat