Seuraa 

Auttakaa hyvät ihmiset hyvillä neuvoilla! Eilen istuin ja ompelin puolipäivää ja illalla ärtyivät peräpukamat! Yön valvoin ja tänään olo on entistä kipeämpi.Hain eilen illalla apteekista reseptittömän salvan,mutta ei ole auttanut yhtään!Kertokaa millävoiteella olette saaneet pukamat kivuttomiksi.Missä voiteessa on puudutetta,kysyin apteekista muttei tienny!!! Vastatkaa pian!

Kommentit (4)

mikäli vaiva jatkuu pitkään. Ensiapuun voit kokeilla Scheriproct/ Xyloproct- peräpuikkoja, joita saa ilman reseptiä apteekista.

Itselläni vaiva ollut jo usean vuoden. Pukamien lisänä peräaukon haavauma, joka on todella kivulias vaiva. Ja lääkäriin kannattaa mennä, jos vaiva pitkittyy. Itse olen käynyt kirurgin luona jo useaan otteseen (yksityisellä). Seuraava vaihtoehto minulla on sitten leikkaus, kaikki muut keinot on jo kokeiltu. Tsemppiä!!!

Esikoisesta sain päälliskauppaan pukamat 5 vuotta sitten :)

Peräaukko oli synnytyksen jälkeen kipeämpi kuin välilihan leikkaushaava. How Nice!

Nykyäänkin, jos päivien ummetuksen jälkeen pääsee pytylle, niin tietää tehneensä ison hädän, kun pukama pullahtaa ulos...Veri ja kipu on tästä merkkinä. - Ei kivaa!

Helpotuskonstit riippuu varmaan siitä onko kyseessä ulkoiset vai sisäiset pukamat. Sisäisiin vois auttaa puuduttavat supot (Apteekista). Hoito-ohjeena mulle on lääkäri joskus sanonut, että ulos pullahtanut pukama pitäis saada tungettua ns. takaisin sisään, niin suonikohju tyhjenee.

Itseäni on helpottanut pyyhkimisen jälkeen suihkuttelu pytyllä ja pukaman " palauttaminen" oikeaan osoitteeseen. Ja Bepanthen (se rasvaisempi) on kyllä ihme salva tähänkin vaivaan. Kuulostaa varmaan hölmöltä, mutta kun reikä on rasvattu, kipua ei enää hetken päästä huomaa :D

Lisäksi Bepanthen rasva soveltuu mielestäni hyvin tähänkin vaivaan, koska sitä voidaan käyttää genitaalialueilla. Ja se korjaa ihovaurioita samalla.

Tsemppiä! Voin vain sanoa, että sitten synnytyksen jälkeen ne vasta mukavilta tuntuvat, joten koita hoitaa ne nyt jo mahdollisimman hyvin. Sama itsellä edessä, inhottavaa, mutta sen kanssa on vaan elettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta itse kärsinyt peräpukamista edellisissä raskauksissa. Pitkä istuminen ja kovat ulosteet edesauttavat pukamien syntyä. Itsellä on auttanut usein toistuvat suihkuttelut lämpimällä vedellä. jotain salvaa myös käytin, mutten enää muista mitä. Todella kivulias vaiva, tiedän.

Koeta suihkuttelua. Paraneminen kestänyt minulla aina päiviä.

T caius rv 9+2

..pukamat eivät ole kipeitä, vaan kutiavia ja ekassa raskaudessa tulivat vasta nelisen päivää ennen synnytystä -> niihin ei auttanut mikään ja nyt toista odottaessa tulivat joskus rv 27-28 vkoilla ja heti auttoi kun suihkuttelin joka vessakäynnin yhteydessä, join paljon vettä ja kävin joka ilta kävelyllä. Nyt ovat tällä hetkellä poissa, rv 31+ rapiat. Mutta vauva on minulla taas niin alhaalla, että tiedän niiden tulevan ennemmin tai myöhemmin takaisin:( Inhottava vaiva.

Mutta tosiaan kipeistä pukamista en tiedä mitään, onneksi niitä en ole kokenut, mutta eipä tuo JÄRJETÖN kutinakaan mitään kivaa ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat