Vierailija

Kommentit (16)

jotka eivät ota vastaan tarjottua terapiaa lapselleen vaikka se olisi tarpeen, leimataan vajaaälyisiksi. Normaali vanhempi tekisi kaikkensa lapsensa eteen, eikä miettisi mahdollista " äydellisen perheen" kulissin pettämistä.

eli mulla on kaksoset, 4,5 v, tyttö ja poika. Poika on aina ollut etevämpi kuin tyttö, ainakin mitä tulee näpertelyyn sen semmoiseen. Tytöllä ei vaan ole keskittymiskykyä lainkaan!! Minua tuo alkoi huolettaa ja 4 v neuvolassa otin asian puheeksi. Heti ottivat mut tosissaan ja saimme ajan psykologille. Psykologi näki heti että on tarvetta toimintaterapialle ja olemme käyneet siellä monta kertaa jo.

Tuo toimintaterapiahan on tosi hyvä juttu! Kotona tyttö ei ollenkaan malta eikä halua keskittyä mutta kun vieras ihminen tekee kaikenlaista tytön kanssa niin se on ihan eri asia. Tytön hienomotoriikka on TODELLA huonoa, niin huono että mietin miten hän ikinä oppii kirjoittamaan:(. No toivoataan että terapia tepsii!

Terapeutinkin mukaan oli tosi hyvä että pääsimme sinne hänelle koska tyttö tarvitsee selvästi apua juuri hienomotoriikan kehittämisessä.

Kun olen sitten sanonut tästä terapiasta sukulaisillemme niin kommentit ovat kyllä olleet hmm sanotaanko pöyristyttäviä! Siskoni päivitteli asiaa ja sanoi, että " ÄLKÄÄ VAAN MENKÖ MIHINKÄÄN SELLAISEEN, minunkin poikaani yrittivät leimata enkä suostunut siihen!" Huh huh. Vanhempani pyörittivät päätään ja sanoivat, että no, kyllähän terapeutinkin on leipänsä ansaittava ja usein ovat sanoneet että " kyllä tyttökin kehittyy aikanaan" . Mutta kun ei kehity kuten pitää!!!

Että kyllä mä uskon, että on vanhempia jotka vastustavat terapioita kun heillä on kaikenlaisia typeriä ennakkoluuloja tällaisia kohtaan.

Minä näen terapiassa vain hyvää ja lapseni parhaaksihan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä minä lapselle sellasta otan, jos lapsen terveys sitä vaatii.

Mun poika on käynyt fysioterapiassa ja ihan hyvin mielin sinne lapsen kanssa olen mennyt ja siitä on ollut kömpelölle lapselle (keskonen ja siihen liittyvät synnynnäiset sairaudet) hyötyä. En koe olevani huono äiti tai lapsi huono lapsi, koska lapsi on joutunut siellä käymään. Tai joutunut ja joutunut, kun lapsi on sellaseen PÄÄSSYT, koska se tekee lapselle vain hyvää.

Kerran kun lapsen kanssa menin sinne fyskaan, niin sinne tuli toinen äiti lapsensa kanssa. Siisti nainen ja lapsikin normaali, mutta näki selvästi, että äiti häpesi sitä, että lapsensa kanssa oli sinne tullut. Minusta tyhmää, koska tuollaiset terapiat on vain lapselle hyödyksi.

Ei kukaan ihminen ole täydellinen. Kyllä ihminen tarvitsee apua - monenlaisiin asioihin. Tyhmä se joka avusta kieltäytyy.

leikkiä ja kivaa tekemistä toimintaterapeutin kanssa, periaatteessa ohjattua leikkimistä 45 minuuttia kerta. Mun lapsi on ainakin hienomotoriikan takia käynyt siellä sekä puheen äännevirheiden, ja oli heti ekasta kerrasta aivan tohkeissaan. Siellä sai touhuta sydämen kylyydestä kivan tätin kanssa... Oikeesti voiko joku vanhempi ajatella noin kapea-alaisesti, ettei veisi lastaan toimintaterapiaan leimautumisen pelossa, miten olisi että ajattelisis lapsensa tulevaisuutta, koska toimintaterapialla voidaan vaikuttaa moneen asiaan, eikä tuota varmasti ihan syyttä tarjotakaan. Lisäksi ottaa päähän tuollainen, ettei otettaisi vastaan jos sitä olisi tarjolla, kun monilla kunnilla on tarjota vain ei oota niillekin lapsille jotka toimintaterapiaa kipeästi tarvitsisvat...äly hoi...

Yksi tuttu lapsi tarvitsisi ihan selkeästi jonkinlaista apua. Ei keskity eikä sitten millään opi. Käyttäytyy huonosti ja möläyttelee mitä sattuu. Vanhemmat pelkäävät, että lapsi joutuu " apukouluun " . Se olisi vanhemmille niin hirveä häpeä, että nykyisten ongelmien kanssa vaan hyssytellään ja odotellaan, että " kyllä se siitä vielä " . Raivostuttavia ääliöitä. Ovat aina olleet sellaisia, että kaikista mahdollisista asioista vain vaietaan, vaikka mikä olisi. Vanhimman tyttären mielenterveysongelmiakaan ei olisi saanut hoitaa, kun pelkäsivät ihmisten leimaavan hulluksi. Eivät yksinkertaisesti vain välitä lapsistaan. Poikakin kirjoittelee noissa kaikissa gallerioissa ystävilleen, että ampuu vielä itsensä. Ei ihme, jos siinä perheessä joutuu asumaan.

Ei olla oltu vuosiin missään tekemisissä, joskus meillä oli pientä sutinaa.

Niin ja veisin lapseni toimintaterapiaan jos olisi sen tarpeessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat