Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli. Meillä on tyttö 1v10kk ja kaksospojat ovat vielä sairaalassa, mutta n.kuukauden päästä pääsevät varmasti kotiin.

Pitäisi sovittaa tytön turvaistuin ja kaksi turvakaukaloa takapenkille. Miten siis ne sinne laittaa??? Meillä on Toyota Farmari. Vai pitääkö tytön turvaistuin laittaa auton etupenkille?? Selkä menosuuntaan?? Meidän autossa ei ole Airbackia. Auttakaa nyt mua....

Kiitos!

Kommentit (7)

Heippa!

Meillä on ollut hyvin samanlainen tilanne. Esikoinen oli 1v9kk, kun kaksosemme syntyivät. Ja auto oli toyota corollan farmari. Esikoinen sijoitettiin omassa turvaistuimessaan etupenkille ja minä olin kaksosten kanssa takapenkillä. Silloin ei vielä ollut mitään ongelmia, kun pienet olivat kaukaloissa. Nyt kun kaksosillakin on turvaistuin, niin vaihdoimme auton corollan versoon, jossa takapenkki on kolmiosainen. Jokaista osaa pystyy liikuttamaan erikseen ja kaikki penkit mahtuvat sinne hyvin.

Paljon onnea perheenlisäyksen johdosta koko perheelle!

Toivottavasti tulokkailla on kaikki hyvin, vaikka sairaalassaolo onkin ilmeisesti pitkä (kuukausi)!?!

-masuli81

+ tyttötrio-

Toisaalta voisi laittaa isomman etupenkille kun ei ole airbagia mutta sitten on itse tunkeuduttava istumaan taakese keskelle koska yleensä keski penkillä ei ole kolmipiste vöitä ja jos onkin niin ei niillä yllä kaukaloa kiinnittämään. Toinen vaihtoehko on kai laittaa isoin keskipenkille taakse ja toinen vauva eteen ja toinen taakse sivulle. Tuossa iässä kaikki kolme takana on varmaankin vähän hankala etenkin jos isompi on mutis vauvoille ja tykkää vähän kiusata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meille mahtui siten, että keskellä istuin (en muista merkkiä kun oli serkkupoika joka oli kyydissä istuimensa kanssa) kasvot menosuuntaan ja reunoilla olivat Gracon Autobaby-kaukalot.

Meillä on kaikki lapset takapenkillä, esikoisen (3v.) turvaistuin selkämenosuuntaan keskellä ja kaksosten kaukalot reunoilla ja hyvin mahtuu. Automme on farkku pösö 406.

Eli turvakaukalot laitettiin takapenkille siten, että toinen oven vierellä ja toinen keskellä.Selkä menosuuntaan siis tietenkin ja keskellä ollut turvakaukalo kiinnitettiin auton keskivyöllä sekä vahvoilla kiinnitysliinoilla (nämä siis laitettiin etupenkin jalkohin kiinni, aivan kuten isompana voi turvaistuimen kiinnittää taakse keskelle). Ja sitten vanhempi sisar siihen taakse toisen oven viereen, tai apukuskin puolelle etupenkille. Se ehkä siinä mielessä parempi, että itse voi istua takana vauvojen kanssa jos jotain " huutokonserttia" tms ilmaantuu.

Tämä tietysti edellyttää sen, että turvakaukaloita ei voi irrotella esim. kauppareissujen ajaksi. Tämän homman me ratkaisimme siten, että meillä oli peräkontissa kantokopat joilla sitten siirreltiin vauvoja esim. kylään. Ja kaupoissahan on näitä vauvaistuimia kärryissä (jopa tuplaistuimia esim. prismoissa ja citymarketissa!!!). Ja koska vaunuthan ei sovi tavallisen auton peräkonttiin, niin siinäkin mielessä nuo kantokopat oli hyvä. Niissä pystyi vauvat nukuttamaan esim. mummolassa ollessa.

Niin, ja kun vauvat siirtyivät isompiin turvaistuimiin, niin laitoimme ne samaan tapaan selkä menosuuntaan kiinni takapenkille.Ja tämä oli mielestämme hyvin toimiva juttu.

Kasvot menosuuntaan ei suositella alle 3-vuotiasta. Meillä oli yksi kaukalo edessä, toinen takana keskellä (autobaby jalustalla, voi laittaa, vaikka olisi vain lannevyö siinä keskipaikalla) ja esikoinen takana reunassa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat