Vierailija

Meillä 15 000¿.

Sivut

Kommentit (78)

Kiinteät tulot yli kolkyt donaa kuukaudessa ja silti jaksaa mainita lisätienestit huutonetistä ja kirpparilta...=D

Meillä mies IT-alalla ja tienaa (ihan aikuisten oikeesti) n. 4000 euroa kk, joskus lähemmäs 5000. Tavoitteenaan on päästä kuuteen tonniin parin vuoden sisään urakehityksen myötä. Eikä ukko ole edes valmistunut vielä (tuskin koskaan valmistuukaan kun hommia on jo tehnyt aikamoisella cv:llä kymmenisen vuotta)...Mä olen ihan tarpeeksi tyytyväinen miehen tällaisiin tuloihin (mielestäni ihan hyvät tulot) ja hyvä että tienaa; itse olen nimittäin opiskelija ja tulot aika pyöreä nolla. Jotain muutaman satasen verran saan tukia kuukaudessa ja keikkatöitä teen parin sadan edestä kk ihan työkokemuksen vuoksi. Parin vuoden sisällä tosin (optimistisesti) näen myös itseni akateemisessa ammatissa, kk palkka n.2500. Siihen asti elellään ihan mukavasti miehen palkalla HELSINGISSÄ...Sen jälkeen ehkä vielä mukavammin.

Vai saako jossain ammatissa Suomessa palkkatyöstä yli 10 000¿/kk? (no, ihan huippuyritystjohtajat juu, mutta niillä harvemmin on pieniä lapsia kun ikää on 50-60v.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tulot " pompsahti" viime syksynä. Siihen asti oli netto tulot 800-1200e/kk, joten kyllä osataan arvostaa tuota nykyistä palkkaa. Kovan työn ja kärsivällisyyden tulos, että sai palkkatason nousemaan.

Ystäväpiirisämme miehiä joiden tulot vaihtelevat peruspäivärahasta, yritysjohtajaan (jonka kk tulot n.50 000e/kk). Eikä kulunut fraasi " raha ei tee ketään onnellisesksi" ole ihan tuulesta temmattu. Tokihan se elämää helpottaa, mutta elämänsisältö monesti rikkaampaa ilman maallista mammonaa (minun mielipiteeni).

että kun ei ole mitään koulutusta tai kokemusta työelämästä, on vaikea keksiä miehelle ammattia. " Konsultti" ei varmaanakaan ole tuttu termi ja ehkä " johtaja" on vähän turhan ympäripyöreä.