Vierailija

Välimerkkien käyttö vajavaista, lauseita ja virkkeitä kirjoitetaan miten sattuu ja välilyönnit puuttuvat. Pisteen jälkeen aloitetaan lause pienellä kirjaimella ja viljellään !!! merkkejä sekä jonkinasteista noitumista eli kiroilua yms. Viljellään myös mutua ja ei tieteellistä " faktaa" etc.

Se todellakin pitää paikkansa mitä sanovat eli että raskaana tupakoitsevat ovat useimmiten nuoria ja teiniäitejä sekä heikosti koulutettuja.

Se oikein loistaa kun katsoo läpileikkausta kys henkilöiden kirjoitustyylistä ja ulkoasusta.

Kommentit (17)

NIIN ,ETTÄ VOI VITTU SUN KANSSAS!!!!!

SINÄ ITSE TÄYDELLISYYS,KAIKKI MAHDOLLISET KOULUT KÄYNYT YLI-IHMINEN.OLET HYVINKIN ÄRSYTTÄVÄ!EN YMMÄRRÄ MIKSI NYT JO TUPAKOINTIKIN ON VAIN HUONO OSAISTEN NUORIEN OGELMA?LUULENPA ,ETTÄ SINÄ ITSE YLI KOULUTETTUNA HÖRHÖNÄ PODET HUONOA OMAA TUNTOA OMASTA TUPAKOINNISTASI JA MAHDOLLISESTA RASKAUDESTASI!YRITÄT VAIN SAADA MUUT MYTSIKSI!!!!!!OLET ÄLLÖTTÄVÄ PASKIAINEN

Kirjoitit:

" raskaana tupakoitsevat ovat useimmiten nuoria ja teiniäitejä sekä heikosti koulutettuja.

Se oikein loistaa kun katsoo läpileikkausta kys henkilöiden kirjoitustyylistä ja ulkoasusta.

[/quote]

"

Tämä pätkä tekstistäsi on kyllä todella huonoa suomea. Ensinnäkin, sellaista sanaa kuin " tupakoitseva" ei ole olemassakaan. Oikea sana on " tupakoiva" . Toiseksi, sanalla " ulkoasusta" viittaat kysesiten henkilöiden ulkoasuun, et heidän kirjoitustensa ulkoasuun. Henkilöiden ulkoasusta tuskin tiedät mitään, kun melkein kaikki ovat kirjoittaneet anonyymina (jos nyt raukka edes tiedät mitä sellainen sivistyssana tarkoittaa). Kannattaisi siis todellakin pitää suu kiinni toisten ihmisten kirjoitusten virheellisyydestä, kun omat taidot ovat tota luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En minä ainakaan viitsi täällä aina käyttää pilkkuja kaikkien kielioppien mukaan, enkä edes aina isoja kirjaimia. Silti olen ihan aikuinen, yli kolmekymppinen ja korkeakoulututkinnon omaava, huonolla omalla tunnolla tupakoiva, odottava äiti...

Että ei ehkä kannata tuosta vielä mitään tieteellistä julkaisua tehdä, ainakaan ennen taustatietojen kartoittamista ja perusteellisempaa selvittämistä.

Olenkohan suurikin poikkeus tupakoivien äitien joukossa? Totta on, että olen " vain" lähihoitaja, eli " vain" ammattikoulun käynyt, mutta en ole kovin nuori äidiksi (26v). Tiedän tupakoinnin riskit kyllä hyvin ja olen nähnyt työssäni tupakoitsijan loppuvuosien kärsimykset. Raskausaikana en polttanut, koska tiedän riskit sikiön kannalta. Mutta en silti väitä, että äidit jotka polttavat raskaus- tai imetysaikana, rakastaisivat lapsiaan vähemmän tai huolehtisivat heistä huonommin kuin savuttomat äidit. Onhan tupakoimiseni typerää, mutta väittäisin silti, että oikeinkirjoitukseni on kyllä hallussa. Toivottavasti muitakin tupakoivia äitejä löytyy, jotka osaavat kirjoittaa.

Taidat kuulua siihen synnynäisesti ylempään keskiluokkaan, jolla ei juuri ole ollut huolta huomisesta, joka on saanut tukea koulunkäyntiin ja harrastuksiin ja jonka vanhemmilla on ollut aikaa opettaa menestymisen alkeet ja hyvä itseluottamus. Yliopisto sujui kivasti ja anopin kanssa menee hyvin?!

Siinä silotetussa elämässä taisi kuitenkin unohtua se totuus, että kaikki mikä itselle on ollut itsestäänselvää ja yksinkertaista, ei toiselle välttämättä ole. Seuraava opinaskel elämässä onkin inhimillisyys ja lähimmäisenrakkaus, siinä riittää sitä riittääkin sarkaa! Arvostelun ja tuomitsemisen jo taidat, nyt vain käännät tutkan omaa napaa kohti ja keskityt siihen miten voisit itse ihmisenä kehittyä ja mahdollisesti jopa auttaa jotakuta toista! Jos tuntuu liian radikaalilta ystävystyä näiden " tupakoivien, kirjoitustaidottomien alempiluokkalaisten" kanssa, niin aloittaa voi omastakin ystäväpiiristä! Jollakin burberry-laukkuisista ystävistäsi voi olla ongelma, josta hän ei ole tuomitsemisen pelossa uskaltanut puhua! Onnea yritykseen!

T. akateeminen, tupakoimaton kolmekymppinen

Minä olen akateemisesti koulutettu (kasvatustieteiden maisteri) ja reilusti yli kaksikymppinen. Raskausaikana en polttanut, silloin tällöin join puoli lasia viiniä tai puoli pulloa olutta. Imetin 3kk, nyt taas poltan (lapsi 1v.3kk.) ja käyn aika-ajoin baarissa. Minusta kenelläkänn ei ole oikeutta moralisoida toista tällaisten asioiden takia.

Näen töissäni joka päivä myös ns. hyvien vanhempien ei niin hyviä lapsia. Viime kädessä se millainen ihminen lapsesta tulee on kuitenkin kiinni kasvatuksesta. Ja -kaikella kunniotuksella, yhtään yleistämättä- myös ne vanhemmat, jotka tekevät kaiken oikein raskausaikana ja imettävät lastaan mahdollisimman pitkään yms. pystyvät kyllä tämän asian töpeksimään ihan samalla tavalla kuin ne toisetkin.

Mitä tulee niihin kirjoitusvirheisiin, niin niitä tulee jatkuvasti (tämähän on kone, virhelyöntejä sattuu varmasti kaikille). Isoja kirjaimia harvemmin jaksan käyttää, kun olen tottunut siihen, että kännykässä ne tulevat automaattisesti pisteen jälkeen. Niin ja tosiaan kyseinen lyhennetään kys. PISTEELLÄ. Etkö sinä fiksu ihminen tiedä, että jos sana lyhennetään keskeltä, perään laitetaan aina piste. Sen olen myöskin huomannut, että yhdyssana- ja pilkkuvirheitä tekevät ihan yhtälailla akteemisesti koulutetut kuin kouluttamattomat ihmiset.

Toivottavasti löydät pian elämääsi jotain sisältöä, ettei tarvitse käydä täällä muita haukkumassa.

Olen huonosti koulutettu, mutta ikää on 26 ja minulla on kaksi lasta (2,5 ja vajaa 4kk) ja lakkoja en ole pidellyt, vähentänyt kyllä raskausaikana.

Poltin myös julkisillä paikoilla, mutta omapa oli päätökseni ja kestin muiden kiukkuiset katseet ja kommentit.

Kumpikin lapsistani on terve ja eivät ole itkeneet turhista ja nukkuvat hyvin.

Ja pyydän anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet, pisteiden puuttumiset ym.

Vieläkö sinä ressukka täällä riehut? Vuosi sitten käväisin viimeksi ja taisin jo silloin sinulle mainita, ettet järin kelvollista kieltä käytä sinäkään. Nyt malka pois omasta silmästä, hyh hyh!

Minkä takia sinä haluat kehitellä tämmösen " riidan" tänne sivuille?Missä asiassa pidät itseäsi niin huonona että haluat ruveta syyllistämään muita?onko itsessäsi niin paljon virheitä että haluat näyttää erinomaisuutesi siinä yhdessä jutussa, tupakoimattomuudessa.

Olen raskaana, poltan ja juon n. 1 kerran kuukaudessa 1 siiderin tai oluen, raskaudesta huolimatta, poltin myös sillon kuin odotin esikoista ja tyttö ei ole kertaakaan 8 kk:n sisällä ollut kipeenä,kuinkas omat lapsesi?

ihmiset on erilaisia annetaanko mahdollisuus omiin valintoihin?

Ja muuten, ihmiset monestikin laiskuttaan jättää isot kirjaimet ja pilikut ym. poes ja kirjotuksissa voi olla virheitä, se on inhimillistä.

ja niissä todettu että tupakoitsevat odottajat ovat useimmiten nuoria ja heikosti koulutettuja.

Sama juttu imettämisen kanssa, pisimpään kuulema imettävät reilusti yli 2kymppiset naiset joilla koulutustakin jonkin verran.

Kerrompa ensin vähän itsestäni.. Olen 1 1/2 vuotiaan tytön äiti, en polttanut raskaus aikana mutta nyt taas poltan. Kirjoituksessani voi olla montakin silmään pitävää virhettä jotka eivät todellakaan johdu siitä että poltan vaan siitä että minulla on lukihäiriö ( pilkut, pisteet ja isot alkukirjaimet ovat vaikeita ja sanoista jää kirjaimia pois) joka on ollut jo ensimmäisestä luokasta lähtien.. Ja toiseksi nämä palsta kirjoitukset eivät todellakaan ole mitään tärkeitä asia kirjoja joita pitäisi oikein miettimällä kirjoittaa ja tarkistella! En muuta osaa sanoa että olet tärkeilevä turhaa riitaa haastava ihminen, jolla ei näköjään ole muuta tekemistä kuin tarkistella muiden kirjoitusvirheitä täällä. Voi hyvää päivää, on sullakin harrastus.. ei voi muuta kun nauraa..

Ja sinä joka sanoit jotain imetyksestä: Joillain imetys onnistuu ja jollain ei! Minkä takia sinä näät muiden tissitelyistä pään vaivaa? Itselläni on pohjalla " vain" melkein valmis ammattitutkinto ja siltikin imetys lopetettiin vasta muutama viikko sitten. Eli voit lisätä sen tutkimuksiisi..

Hyvää jatkoo teille muden virheiden tarkastelussa ja tutkimuksissanne!

Täällä te aikuiset naiset motkotatte toistenne elintavoista ja arvostelette muiden tapaa toimia raskaana..pitäisiköhän itse kumminkin välillä kurkistaa sinne peiliin! Mitä oppii kasvava lapsi äidistään joka arvostelee muita mm. koulutustaustan perusteella...varmasti tulee yhteiskunnan valioyksilö (jos oppii ajattelemaan itse). Tunnen paljon naisia ketkä ovat raskaana ollessaan tupakoineet pari tupakkia päivässä ja täytyy todeta, että eipä ne lapset sen sairaampia ole olleet kun tupakoimattomillakaan. Hyvää se ei tietenkään tee, senhän jokainen tietää. Odottava äiti on kuitenkin ollut iloisella ja positiivisella mielellä jos sen tupakin pari on päivässä imaissut ja eikös onnellisesta äidistä seuraa onnellinen lapsi. Heräsikin mieleen asia josta ei arvostella lainkaan..nimittäin monet naiset ketkä raskaaksi tullessaan tulevat miltei " sairaiksi" . Kotona kulkureitti toimii väliä sohva-keittiö-sohva..lohdutetaan itseään kaikenmoisilla herkkupaloilla, työtkin tuntuvat ylivoimaisilta vaikkei maha-asukki olisi kuin parin kuukauden ikäinen( kotitöistä puhumattakaan)..sitten ihmetellään kovaan ääneen raskausajan ylimääräisiä kiloja..ja valitettavasti tämä ilmiö ei suinkaan aina lopu lapsen syntymään, vaan periytyy tottumuksina näille kasvaville lapsille..kohta kärsiikin koko perhe ylipainosta ja sen mukana tuomista sairauksista..niin, että mietitäänpä jokainen, että ollaanko sitä niin täydellisiä, että on varaa arvostella muita..tärkeintä kuitenkin on tarjota lapselle rajattomasti rakkautta, huolenpitoa ja kasvattaa heistä yhteiskuntaan sopivia tulevaisuuden aikuisia..ja vielä muistuttaisin, että myös me keskituloisetkin(ja pienituloiset) osaamme rakastaa lapsiamme..rahalla kun ei siinä asiassa vaikutusta ole=)..ILOISTA LOPPUKESÄÄ KAIKILLE!!

että tuskin fiksu, sivistynyt ja myötätuntoinen ihminen avaisi tällaista ketjua. Tokikaan fiksuus ja sivistyneisyys eivät kulje yksissä akateemisuuden ja iän kanssa ;) Että ole hyvä vain ap ja jatka sitä hienoa linjaasi, olethan koulutettu(?) ja kypsässä iässä(?)...

T. nuori, akateeminen ja tupakoi(-tse)maton äiti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat