Vierailija

Ja mikä on viimeisin kirja tuosta sarjasta?

Kommentit (27)

Luin niitä n. 10 vuotta sitten ja aivan huippuja. Muistan kun ystäväni suositteli niitä aikoinan, lähes tuhahdin minäkin niiden paksuudelle, mutta jo pari ensi lukua vei mukanaan! Ja kaikki piti lukea putkeen.

Eipä ole minun vikani jos kysyjällä ei ole itsellään kärsivällisyyttä keskittyä... Eräitä meitä kiinnostaa kirjallinen maailma ja sen syvyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Untinen-Auelin. Oiskos kellään tiedossa muita samatyyppisiä kirjoja/sarjoja? aina koitan ehtiä noita historiallisia vaan eipä löydy. Ainakin Sue Harrisonin kirjat on mun mielestä huonoja.

Palaan aina muutaman vuoden välein kyseisten kirjojen pariin ja luen koko sarjan yhteen menoon. Miehellä vaan meinaa mennä hermot, kun sit en muuta tekis ku luen... Älyn hyviä kirjoja. Tosin viimeisimmän kirjan suomennos oli jotenkin eri tyylillä kirjoitettu eli oli siinä suhteessa hienoinen pettymys ilmestyessään. Sisältö tietty muuten ok!

Hyvä kun taas mitä odottaa...Rakastan noita kirjoja!

Ihan kuin se U-A olisi itse ollut katsomassa miten silloin on eletty, niin todentuntuisia!

ap

Silloin ihmisiäkin oli vielä kahdenlaisia: nykyihminen ja neandertalilainen ihminen. Jostain syystä neandertalilainen versio meistä katosi, vaikka monen asian perusteella heillä olisi pitänyt olla paremmat edellytykset selviytyä. He olivat esimerkiksi nykyihmistä vahvempia. Mutta noissa kirjoissa nämä kaksi ihmislajia elävät samoilla alueilla omissa heimoissaan.

eikä sitä, oliko mitää " rasismia" tai " Lajismia" silloin olemassakaan sillä todisteita lajien kohtaamisista ei ole. Oletetaan, että nykyihmisen esi-isät (jotka siis eivät tuossa vaiheessa vielä näyttänee tollenkaan siltä kuin maanlapsien kansikuvissa) kehittivät aseteknologiansa sen verran pitemmälle että fyysisestä heikkoudestaa huolimatta voittivat neanderthalilaiset kilpailussa niukoista ravinteista.

Tykkäsin tosi kovasti Luolakarhun klaanista ja kun Jondalar ilmestyi kuvaan niin olin aivan lääpälläni. Viimeinen kirja oli pettymys, juoni jauhoi eikä mitään uutta ilmennyt. Tytön saivat juu, siinä se olikin...loppukirjan luin hyppimällä sivuja eteenpäin ja tuskin mitään muhevaa jäi lukematta.

Gabaldonin kirjoista olen lukenut kolme ensimmäistä ja minäkin haluan oman JAMIEN!!! oooooooh...

Itse olen hulluna koko luolakarhun klaani sarjaan ja ihastuin myös tähän!

On niitä tiiliskivityyppisiä kirjoja, voi noi kauhistelijat jättää ne heti hakematta ;)

Yritin miehellekin tyrkyttää luolakarhun klaania, kun oli kipeänä. Ajattelin, että tykkäisi, kun on itsekin täysin luontoihminen. Mutta junttimaiseen tyyliin hän vain totesi kirjan liian paksuksi, eikä edes vilkaissut. Aku Ankka taitaa olla korkeinta kulttuuria, mitä hän on lukenut. Miten ihmeessä noilla lukuhaluilla on vielä lukiosta voinut saada kymppejä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat