Vierailija

Elikäs, tässä nyt painiskellaan (tai minä painiskelen) asialla sellaisella, kuin että mitä tehtäis.. Me ollaan asuttu kaksi vuotta omassa omakotitalossa, maksoi 55 000. Lainaa on yht. 65 000, silloin maksettiin myös luottokortin summa yms. pois.

Talo on ihan asuttavassa kunnossa, mutta alusta pitäen on ollut suunnitelmissa remontti, sillä kaiken näköistä pientä laittoa on ja hiukan isompaakin. Esim. keittiö, ikkunat uusitaan, ulko-ovi, saunan ja kylppärin paikka vaihtuu, ja entisen saunan tilalle tulee uutta huonetilla ja samalla yläkertaa kasvatetaan ullakoille. Ajateltiin, että tehdään pikkuhiljaa ja aina kuukausittain ostetaan jotain pientä ja laitetaan ja myös miehen virapelirahat laitetaan remonttiin..

Mua ottaa päähän asua tällaisessa kodissa. Keittiö ei ole mistään kotoisin. Ja tila alkaa tuntumaan ahtaalta kun nyt asutaan vaan alakerrassa (yläkerrassa 1 huone varastona ja sauna+kph.) Haluaisin, että lapsi saisi oman huoneen, me päästäis myös ylös nukkumaan, olohuone suurenisi ja selkeytyisi sekä keittiö olis uusi ja tilavampi.

Ollaan laskettu, etät jos pankista pyydetään 15 000 lisää, saadaan suurimmat hankinnat tehtyä heti ja joitain tapetteja ja pienempiä juttuja ostetaan sitten erikseen kun tarvitaan. Eli tää olis niin kuin se mun ykkös vaihtoehto.

Miehen mielestä ei tarvita lainaa, vaan voidaan tehdä remontti vaikka 5 vuoden päästä. Aaargh...

Siinä tapauksessa, että lainaa otetaan lisää kuukausimenot nousee 60 euroa, ja laina-aika pysyy samana 19 vuotena. Miehen tulot on noussu kahden vuoden aikana paaaljon enemmän. Minä olen kotona.

Kommentit (8)

että siitä ei paljon saa myytäessäkään. Kannattaako hirveästi rempata jos siitä joutuu muuttamaan ja joutuu myymään sen tappiolla pois? Teidän tapauksessa kun jää vielä velkaakin.

On tosi ahistavaa asua tollasessa " remontoidaan sitten joskus" talossa, tiedän sen omasta kokemuksesta. 60 euroa kuussa lisää lyhennystä ei oo paljon mitään. Ja jos kyse on asunnon perusparannuksesta saatte lainan asuntolainan ehdoilla (ainakin me saatiin). Puhu nyt vaan ukolles järkeä kaaliin!

Mikä tässä on ongelmana, kun summat ovat noin PIENIÄ? 15 000¿ sinne tänne ei tunnu paljonkaan.

Itse kiljuisin riemusta jos saisin noin halvalla ostettua perheellemme talon, voisin laittaa remontiin vaikka 50 000¿ ja talo olisi silti halpa.

vähän kiikun kaakun olisin tossa tilanteessa.

kylppärirempat on yleensä tosi kalliita, joten siihen varmaan joudutte ottamaan.

muuta voisi sitten tehdä pikkuhiljaa..

Vierailija

Jos aikoo hakea lainaa, se kannattaa aina kilpailuttaa todella tarkasti. Jos on kiire ja tarvitsee lainaa heti, se kuitenkin yleensä haetaan ilman kilpailuttamista ja sitten ollaankin pian ongelmissa.

Vierailija

Kannattaa valita sitten laina, jossa maksat vain nostamastasi summasta. Näin vältyt ylimääräisiltä kustannuksilta. Tälläistä lainaa heti mentaliteetilla saa ainakin luottopalveluista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat