Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

hei kaikille!

ma majailen taas sairaalassa, aloin vko sitten vuotamaan uudestaan ja ma siirrettiiin sitten ylipistolliseen sairaalaan kun pelattiin etta vauva joudutaan leikkaamaan vuodon vuooksi ja meidan keskussair ei hoida alle rv32 syntyneita. taalla kaukana olen nyt ollut viikon ja ainakin 3 vkoa pitaa viela olla ennen kuin paasee lahemmas... nettiin paasen nyt kun mies on kaymassa mutta tosi hidas ja arsyttava kayttaa. vauva voi kuitenkin hyvin ja sehan onnittelut paa-asia! yritan paasta lukemaan teidan muiden kuulumiset johonkin valiin. sivutkin patkii...

waimo rv 29ja2

Kommentit (18)

Mä yritän pitää tätä pinoa pystyssä;)

Maahinen: Kuulumiset???

Minerva: Ihanaa että pääsitte siirtoon ja vielä kaksi vaavinalkua mahaan! Pidän peukut ja varpaat ja kädet ja kaikki mahdolliset ristissä että nyt onnistaisi!!! Olisit vain tullut käymään, raskaana olevilla ei ollut osastolla vierailuaikoja vaan koko päivän sai olla vieraita=) Koitahan rentoutua nyt piinisajalla ja ottaa sitä punaviiniä (vaikka saunassa;)) Ei saa juosta liikaa=)

Tirppa: Ei voi olla noin huonoa tuuria tuon seurantaultran kanssa!!! Voi kökkö. Onko sulla nyt vielä yks clomikierto jäljellä? Eihän se mitään haittaakaan vaikka pitäisi taukoa välissä ja voihan ne vaikuttaa vielä seuraavaankin kiertoon (näin ainakin mulle on sanottu). Tai sitte koitat varata aikaa esim. kokkolasta tähän kiertoon.

((:))Päästiin eilen kotiin sairaalasta! Olipahan ihana uutinen kun lääkäri torstaina tutki ja sanoi että voisit mennä kotiin lepäämään=) Istukka oli siirtynyt ylöspäin ja voi hyvin olla että tässä saa vielä alakautta synnyttää=) supistukset ei ole avanneet paikkoja vaikka niitä päivittäin monta onkin. Vauvan painoarvio oli 1850g että hyvin siellä kasvetaan. Nyt sitten yritetään levätä täällä kotona.

Mitäs muille clubilaisille kuuluu???

Pikkuiselle käsky pysyä kyydissä vielä ainakin puolitoista kuukautta. Aloittakaa siitä kolmesta viikosta ja sitten jatkakaa aina viikko kerrallaan sitä sisällä pysymistä. Yritä jaksaa siellä (täällä) lähellä. Mikäli oikein muistan olet tuossa melko lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hiljaiseloa ollaan tässä vietelty. Vähän meikäläistäkin kirpaisi kun luomukierto venähti uskomattomaan 31 päivään kun normaali on ollut n. 26 päivää. Mutta muutaman päivän murjotuksen jäkeen sitten soittelin lääkäriin ja nyt on sitten suunnitteluaika keskiviikkona. Jospa meidän asiat saisivat sitten kunnon vauhtia.

Voi tiedän Tirppa tunteen, kun nuo Clomit jotenkin nostattavat toiveita ja sitten ei kuitenkaan tärppää. Sinulla on ollut kyllä extra hankalaa noitten ultrien kanssa - harmi. Olisihan se kiva tietää auttavatko ollenkaan. Olkoonkin, että vaikka kaikki näyttää olevan kuin oppikirjan kuvissa - ei meilläkään tärppää :( Mutta tsemppiä kuitenkin.. ja sinnikkäästi eteenpäin, jospa meitäkin vielä onnistaisi.

Tosi hieno Waimo, että se pahin piina on ohi ja pääset jo kotiin lepäilemään. Vieläkin toivottelen turvallista loppumatkaa - hienoa, että se istukkakin on suostunut siirtymään.

Minervalle pitkää piinis pinnaa. Varmaan kunnon lenkit päästävät vähän höyryjä ja viikot kuluvat kuin siivillä. Hengessä ollaan mukana!

Wintterille vilkutus - toivottavasti pian taas " nähdään" !

Terkkuja kaikille tasapuolisesti (Mitenhän Helin odotus etenee??) Tulen varmaan sitten keskiviikkona päivittämään tilannetta..

Leia

viikko on vierahtanyt, kaikki ok. taalla vain odotellaan... olen tosiaan lahella hamua ja maahinen ja minervakin kayvat naapurissa;) joko minervan punktiopaiva selkis? kovasti peukutuksia! oletteko tavanneet pohjoisjaoston kanssaa? leiak, muistan tuon ihanan tunteen kun paasi muuttamaan uuteen kotiin! taalla syntyy paljon pienia vauvoja/keskosia jotka joutuvat teholle etta ei voi olla kuin kiitollinen siita etta vauva saa olla mahassa viela.

Kiva, kun Tirppakin on palannut kesätauolta.

On sulla kyllä ollut huonoa tuuria noiden ultrien kanssa, aivan uskomatonta.

Miten sun ivf? Ajoittuiko se tuonne vuodenvaihteeseen vai miten mahtaa Oys:n jonot olla tällä hetkellä.

Aina mukava kuulla Waimon kuulumisia, ihanaa, että olet päässyt kotiin. Varmasti kotona mukavampi olla ja levähtää.

Vauvahan on jo iso!!

Kiitoksia kovasti myös tsempityksistä, aina ne piristää.

Olin muuten aivan unohtanut, että se punaviini piti siellä saunassa nauttia : )

Piinispunkkua olen nyt nauttinut tähän hoitokierrokseen, mutta enhän minä sitä siellä saunassa muistanut..

Parannan tapani!!

Mihin meidän Helmi on kadonnut? hu huu

Maahiselle pahoittelut : (

Aika vie sen surun pois, mutta kyllä sitä aina tipahtaa ja korkealta, kun hoito ei onnistu.

Ei saa vielä luovuttaa, uutta yritystä vaan!

Ai niin, lenkkeily jatkuu, lääkäri lupasi!! Itse loogisesti päättelin, että kun nyt juoksee paljon, niin eikö ne pikkuiset kyllästy heilumaan siellä kohdussa edes takaisin ja siksi tarraavat kiinni!!

Naisen logiikkaa..

Mutta nyt olen lähdössä, yllätys yllätys lenkille..

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!!

Minerva: peukut, varpaat, kädet, jalat, ja selkäkin ihan mutkalla täällä peukutetaan että kaikki menisi hyvin ja tulokkaat tarttuisivat lujasti kiinni.

Waimo: mukava kuulla että pikkunen kasvaa hurjaa vauhtia ja istukkakin on alkanut ottamaan sen oman paikkansa. Lepäile nyt kotosalla rauhassa ja naatiskele viimeisistä lämpimistä päivistä.

Omaa napaa: mulla kotiin lähtö senkun lähenee, ensi viikon torstaina mie sitten lähden oman kullan kainaloon. FOREVER!!! Eilen kuulin että tytärpuoleni tulevat minua myös kentälle vastaan ja ovat meidän luona koko loppu viikon, joten hieman sekavin tunnelmin sen suhteen. Ihanaa nähdä tyttöjä ja aivan ihanaa kun ne tulee vastaan, mut sit toisaalta se kolikon toinen puoli.. olisi ollut mukava olla eka ilta kotona miehen kanssa ihan kahdestaan mutta tähän kai sitä on totuttava, perhe-elämän arkeen. Meillä sit kuun alussa se lääkäri, laitan viestiä sit miten kävi. Mutta mie varmaan pidän nyt pienen palsta tauon ja palailen kun ollaan käyty lääkärissä,

Tää nyt halais kaikkia kissanaisia, ja toivottais kovasti onnea alkavaan syksyyn.

T. Wintteri.

Ps. Pitäkää hännät pystyssä ja jaloilleen tullaan aina, tuli mikä hyvänsä!

Waimo: Hengessä olen mukana, mutta nyt olet ainakin asiantuntevien lääkäreiden hoidossa eli varmasti on paras apu lähellä.

Muista levähtää, eivät kyllä varmaan taida antaa sinun liikkua kauheasti, joten taitaa olla pakkolepoa.

Paljon lukemista vaan, niin aika kuluu rattoisasti.

Tirppa kyseli muniskuulumisia, toka ultra oli tänään ja ei oikein hyvältä näytä.

7 munista oli tällä hetkellä ja osa taas hassun mallisia?

Eli nyt kyllä jännitän, päästäänkö siirtoon saakka edes.

Puregon annostusta lisättiin, toivottavasti muutama pieni innostuisi vielä kasvamaan.

Perjantaina seuraava ultra, jolloin selviää punktiopäivä.

Maahiselle tsemppiä piinisaikaan, ilolla huomasin teidän ketjusta, että pääsit siirtoon saakka tällä kertaa, hienoa!

Hienoa, että Maahinen jaksatte vielä yrittää. Onnea tulevaan hoitoon.

On muuten varmaan pakko pitää yksi välikierto?

Itsellä pp 8 menossa ja jo tiistaina alkoi tutut menkkaoireet.

Ihan samaan aikaan kun edellisessä ivf:ssä, joten mieli on hieman maassa.

Itse tässä pohdin jo jatkoa myös, kenties tosiaan kannattaisi kokeilla eri lääkkeitä, jos niillä olisi vaikutusta.

Toista mitä mietin oli, että jos tekisi lyhyen kaavan ivf:n, kun kerran tuo hormonitoiminta on jo noin hidasta. Tarvitaanko edes niitä sumuja?

Lisäksi vielä se, että jonotetaanko taas Oys:iin vaiko mennään väestöliittoon. Pitää harkita se vielä, hinnoissa on niin valtava ero.

LeiaK, teillähän alkoi myös asiat etenemään. Eíkö ole hassua, että joskus sitä odottaa oikein menkkojen alkamista : )

Pistäminen onkin helppoa, tuo kynä on oiva apuväline. Ja inssissä niitä pistoksia ei tainnut kovin montaa ollakaan.

Itse pistelin vähän siellä sun täällä, kun oltiin reissussa ja hyvin sujui pistäminen myös esim. autossa..

Mutta minulla piina kuitenkin jatkuu vielä, kun ei kerran menkat ole vielä alkaneet, lenkkeilemällä olen stressiä purkanut, onneksi sitä ei kielletty, olisi tullut yksi stressin aihe lisää...

Jalka nousee jo keveästi ja kahden tunnin lenkit menee jo vauhdikkaasti. Harjoittelusta on ollut siis hyötyä..

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Mitäs Waimolle kuuluu? Olisi tehnyt mieli tulla katsomaan Oys:iin, kun vieressä kävin taas tänään, mutta en tiennyt saako sinne tulla muut kuin lähiomaiset?

On varmasti ollut rankkaa käydä läpi kaikki, itse kun olen tosi herkkä, niin olisi varmaan jo hermot mennyt.

Sinä olit niin ihanan rauhallisen oloinen ihminen, aivan loistava äidiksi.

Pohjoisjaoston tapaamista ei ole vielä sovittu, taitaa olla porukka lomilla ja itsekin olen ollut niin kiireinen.

No, se oma napa. Oli aika stressinen ivf. Muniksia tuli heikosti ja epävarmaa oli alusta saakka.

Punktio meni hyvin ja 7 solua saatiin, joista 3 hedelmöittyi.

Yksi oli huono ja tänään sitten siirrettiin kaksi pikkuista massuun.

Sen kunniaksi otin tuplapäiväunet eli kaksi tuntia : )

Nyt sitten piinaillaan kaksi viikkoa ja toivotaan parasta.

voi mitä minä taas kuulenkaan. Kyllä sitä Waimoa nyt kuljetetaan. NYT LEPÄÄT!!!!!! Ja masuasukille uusinta satsi tarraliimaa. Vielä pitää pysyä masussa. Voimia kovasti sinne ja muista että jokainen päivä vie laskettua aikaa lähemmäksi.

Omaa napaa: mä tulin just uimasta, ihanan lämmintä vettä vieläkin ja sitä on niin uudesti syntynyt uinnin jälkeen. Mies soitti äsken, oli jälleen kalassa...harjoittelemassa kalastusta. Kaksi viikkoa ja pari päivää ja olen taas kotona, sit mulle tulee väkisin pieni palsta tauko kun meillä ei kotona ole nettiä, mut käyn sit jossain kirjastossa lukemassa kuulumisia..ja kertomassa kuinka meidän hoidot sujuu.

Pitkän kesätauon jälkeen!

Ihan ensteksi täytyy toivottaa voimia Waimolle ja paljon siunausta vielä matkaan. Toivon tosiaankin että sekä sinulla että vauvalla jatko sujuu niin hyvin kuin vain mahdollista. Olette ajatuksissani!

Oli mukavaa nähdä tuosta edellisestä pinosta sekä vauva kuulumisia että iloisia ultra kuulumisia. Hienoa että onnistumisia on pinoon tullut kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti.

Kesä sujui muuttaessa ja rakentaessa. Yllättäin ei kaikki ollut ihan viimeisen päälle valmiina kun muutimme, joten järjestelyä ja työtä on riittänyt. Mutta on kyllä aivan ihanaa asua 55 neliön jälkeen 176 neliötä. Tärppejä ei ole näkynyt ja nytkin odottelen menkkojen alkua kp 29/25-28. Luomukierto taitaa tehdä tepposia.. Aikaa pitäisi alkaa varata taas lääkärille - hoidothan tässä pitäisi suunnitella, kun clomitkaan ei auta. Paluu arkeen on jo alkanut ja näin ollen voin jopa kuulumisia päivitellä vähän säännöllisemmin.

Kaikille tasapuolisesti vilkutus, pidetäänhän pinoa myöskin vilkkaana!

Leia

Hei vaan kaikille.

MINERVA onnen potku näille pikkusille. Jospa ne oiski tosi sissejä ja tarrais kiinni.

MAAHINEN plussasäteitä sinullekin.

WAIMO toivottavasti kaikki on hyvin edelleen ja pikkunen kasvaa ja voi hyvin. Jaksuja.

On aikas hiljanen ollu lupi jo pitkään. Jospa tämä tästä iltojen ja öiden pimetessä vilkastuu.l

ON. elikkä kyllä tästä clomien napsimisesta kohta vois kirjottaa jonku tragikomedian. Mähän sain postitse reseptin ja ohjeen, että kävisin ultrauttaan ekassa kierrossa. No yritin sitten saada aikaa niin olivatkin jo lomalla. Seuraavalla kierrolla sama homma. Kolmanteen kiertoon oli ajat jo varattu. No sitten sain etukäteen varattua neljänteen clomikiertoon ajan syyskuulle. Meillä on täällä yksityinen lääkäriasema jossa kerran viikossa on säännöllinen vastaanotto naisgynellä ja joka toinen viikko käy lisäksi miesgyne. NOH soittivat sieltä lääkäriasemalta. Nyt oli lääkäri perunu tulonsa ja kaikki ajanvaraukset perutaan siltä päivältä. Ja sattu vielä se viikko jolloin EI ole sitä miesgynen vastaanottoa. Yrittivät sitten tarjota vaihtoehtoista aikaa edelliselle tai seuraavalle viikolle (?). Yritin siinä sitten selittää, että ois tärkeetä ultrata just oikeina KP päivinä ja ei auta viikkoa ennen tai jälkeen. Nyt en sitte tiiä viihtinkö edes syödä noita clomeja kaapista pois. Viime kierto veny 29 pv ja eilen vähän jo salaa toivoinkin onnistumista (vaikka mahaa nippaili ja selkää jomotti) niin paskat, tästä päivästä sitten tulikin KP1. Tätä se on, joka kuukausi toiveet kuitenki nousee ja sitten ryskis. Rupee nyppimään. Kun löytyski sellanen toiveiden ON/OFF nappula niin laittas sen pysyvästi OFF asentoon.... Joo tuli vähän mustansävyinen jorina. Palataan asiaan parin päivän päästä jospa se siihen mennessä ois kirkastunu.

Eihän mulla mitään kivoja kuulumisia ollutkaan. ICSI:ssä päästiin nyt kuitenkin siirtoon. Yks ainokainen alkio 11:sta munasolusta! 2 myös hedelmöittyi, mut niissä oli liikaa tumia. Mut eihän se raukka kiinnittyny. Pakkaseen ei siis saatu mitään. Aateltiin kokeilla vielä kertaalleen ICSI eri lääkkeillä ja sit saa meidän hoidot riittää. Nyt siis välikierto. Yllättävän hyvin oon nyt jaksanu alkuvitutuksesta toivuttuani.

Kaikille jaksuja tasapuolisesti!

Työmotivaatio on ihan nolla joten perjantai taitaa olla työviikossa ainoa päivä joka aiheuttaa positiivisia tuntemuksia... Voi vitsit, joskus sitä tykkäsi töistään..

Maahiselle kuitenkin kärkeen pahoittelut. Kuten Waimo jo sanoikin on ihanaa että jaksatte vielä yrittää. Voimia ja jaksamista hankalan vaiheen yli.

Mites Minervan piina on kulunut? Pino on muutenkin kovin hiljainen?? Huhuu.. Uudetkin clubilaiset olisivat tervetulleita, niin ei aivan yksityisblogiksi mene ;)

Me siis käytiin suunnittelukäynnillä täällä Jkln yksityisellä. Ja päädyttiin sitten lääkärin kanssa pistosavusteiseen inssiin nyt ensivaiheessa. Clomit hän hylkäsi, koska kuitenkin 4 kiertoa jo niitä käytin ja limakalvo ei ollut mitenkään ihmeellisen hyvä niiden kanssa. Nyt sitten odotellaan menkkojen alkua ei ensi vaan seuraavalla viikolla ja sitten aloitetaan pistäminen. Ei oikeastaan jännitä yhtään, hoitaja jo pistämisessä opasti ja kertaalleen keittosuolaliuosta tuikkasin nahan alle. Ei tuntunut missään - ihme kyllä. Mies oli vähän huolissaan, lääkityksen vahvuudesta ja minun jaksamisestani. Suloista ja huomaavaista häneltä - itse kun ajattelen, että jaksan mitä vaan jos asiassa päästäisiin eteenpäin.

Nyt aika sitten matelee niihin seuraaviin menkkoihin, mutta jospa tämänkin vielä jaksaisi.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Leia

Minerva: Joo välikierto pitää pitää. Joo Oysin jonot on pitkät. Me siirrettiin inssien jälkeen Väestöliittoon, eikä oo kaduttu. Asiat on tapahtunu nopeemmin ja meitä on kohdeltu hyvin.

Mekin jo mietittiin lyhyen ja pitkän kaavan välillä. Sumut on toiminu niin tehokkaasti ja pistokset on taas pitäny tehä reilulla määrällä, mut pitkällä jatketaan. Seuraavaksi sumutetaan Synarelalla, jota otetaan kahesti päivässä ja pistellään Menopurilla, joka tais olla ampulleissa. Mulla normaalistikki pitkähkö kierto, joten ICSI mahtaa mennä joulukuun alkuun.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat