Vierailija

Itse en alun perin ollut innokas käyttämään kauluspaitoja lapsella, mutta olen nyt viimeisen vuoden aikana herännyt huomaamaan, että kauluaspaita voi kyllä olla paljon pukevampi...

Pojalla (ekaluokkalainen) on useita trikoisia kauluspaitoja ja muutama malliltaan rento kankainenkin paita. Ne ovat kyllä hyvän näköisiä!

En sano, etteikö o-aukkoinen t-paitakin voi istua ja olla hyvän näköinen, mutta miksi "kauluspaitaa" toiset niin voimakkaasti vierastavat? Eikö miehenne käytä mitään paitaa, käyttävätkö hekin vai o-aukkoisia paitoja?

Kommentit (19)

No tietysti juhliin on hieman juhlavampi paita noin kokonaisuutena, arkeen kauluspaita voi olla kirkaskin väreiltään + vauhdikkaampaa kuviointia.

Ehkäpä en käyttänyt oikeaa termiä, mutta olen löytänyt tosi ihania "trikoisia" kauluspaitoja tänä vuonna, mm. me too, pampolina, timerland jne. Kaikki "out"?

Vai miksi näitä paitoja, jotka on tehty joustavasta puuvillasta pitäisi sanoa, jos eivät ole trikoota? Osa on pikeetä, eivät kaikki.

Lainaus:

Jos käyttäisivät kauluspaitoja arkisinkin (mihin eivät suostu) niin mitä sitten juhliin?

Ja en tarkoita mitään trikoisia kauluspaitoja - ne eivät ole juhlavaatteita, mutta poissa muodista kylläkin (oisko ollut 1990-luvulla in...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin kun sanoin en tiedä mistä johtuu. Meillä kyllä pukeudutaan siististi ja juhliin se kauluspaita (paitsi en minä), mutta ei arkisin. Minusta ainoa oikea vaihtoehto juhlaan ei ole kauluspaita. Jos kauluspaita niin sen täytyy olla tosi hyvää kangasta ja jotain tyylikästä kuviota jotta MINUN huomio ei kiinnity nappeihin tai kaulukseen. Poden jotain ihme nappikammoa ja johtune ehkä lapsuudesta... Tyylikäs pukeutuminen ei aina tarkoita "nappipaitaa".

Mutta en minä itsekään tykkää kauluksellisista paidoista enkä poolopaidoista, tulee kuristava olo kun on jotain kaulan ympärillä. Eikä niistä tykkää mieheni eivätkä siis myöskään lapset.

Ehkä se on sitten vain sukuvika että ei tykkää tavarasta kaulan ympärillä?

Omalla pojalla yksi aika hauska valkoinenkin paita, se on sellaista rennompaa ja karheampaa materiaalia, kaulukset pienet ja pysyvät napeilla ryhdissä, vaikka pitäisi paitaa rennommin osittain tai kokonan auki.

Niinkuin kirjoitin, niin en itsekään ole kaulus-tyyppiä, mutta kokenut heräämisen siihen, miten paljon ryhdikkäämpi kauluksellinen asu voi olla. Ja miten paljon on erilaisia malleja, tyylejä ja valikoimaa.

Minun inhokkejani taas on hiukan venynyt ja vanunut o-aukkoinen t-paita, joka tuo mieleen aluspaidan...

Näiden kommenttien jälkeen ymmärrän taas paremmin, miten on mahdollista, että äidit tuovat kouluikäisiä lapsiaan arkisissa collegeissa juhlin, noloina selitellen, että kun ei nicopetteri halunnut laittaa paitaa.

-ap

Lainaus:

Pojalla on yks valkoinen tilaisuuksia varten, itelle en ostas vaikka henki menis.

Suomesta ei löydy useinkaan kauluspaitoja joissa olisi napit kauluksessa. Neavonaisena retkottavat kaulukset ovat hirveita niin lapsilla kuin aikuisillakin.

Meillä menee niin, että poika taas innoissaan laittaa kauluspaitaa ja esim. suoraa housua juhliin kun niitä saa harvoin pitää. Tukasta on myös tosi tarkka. Huomennakin synttäreille meno ja nyt jo varmistelee, että laitetaanhan huomenna hiuksiin taas niitä aineita :).

oikeesti ne oli muotia 90-luvulla.

Kuten myös värikkäät/kuviolliset kaulupaidat...

Ja noi mainitsemasi merkit ovat sellaisia jotka eivät hirveästi seuraa yleistä muotia vaan ovat tyylilleen uskollisia.

Ja onhan se munkin mielestä ihan kivan näköistä kun on vaikka alla pitkähihainen t-paita ja päällä lyhythihainen vaikka ruudullinen kauluspaita, mutta vain jos se on sellaista materiaalia että ei tarvii silittää. Sillä mä en arkivaatteita silittele.

Kunnon juhlissa (häät, hautajaiset, ristiäiset, isovanhempien synttärit, koulun itsenäisyyspäivän juhlat, ym.) he pukeutuvat tummaan pukuun, valkoiseen kauluspaitaan, solmioon ja mustiin kenkiin.

Vähän rennommissa juhlissa (kaverisynttärit, koulun "tavalliset" juhlat ym. vapaamuotoisemmat kekkerit) pojilla on suorat housut, ruudullinen tai värikäs kauluspaita ja tilanteen mukaan joko solmio / rusetti tai sitten ei sekä kävelykengät.

Ihan arkipukeutumisessa en näe kauluspaitoja järkeväksi valinnaksi. Kaulus on epämukava leikkiessä. Kovakankaiset kauluspaidat eivät jousta ja ovat epämukavia. Neulekauluspaidat (ns. pikeepaidat tms.) ovat minusta rumia ja epäkäytännöllisiä. Kyllä pojilla pari kauluksellista arkipaitaa taitaa olla (sellaisia collegetyyppisiä joissa kaulus), mutta itse eivät kyllä mielellään niitä päälleen laita koska kaulus hiertää ja on varsinkin talvivaatteiden alla hankala (sama koskee huppuja). Sitäpaitsi minusta arkivaatteiksi löytyy ihan kivoja vaatteita myös ilman kaulusta (sikäli kuin pojille nyt ylipäänsä hyviä vaatteita löytyy). Hirviöistä, autokuvista ym. en minäkään pidä vaan pyrin valitsemaan reippaan ja iloisen värisiä vaatteita joissa joko ei ole kuvia ja tekstejä lainkaan tai ne ovat hillittyjä.

Jos käyttäisivät kauluspaitoja arkisinkin (mihin eivät suostu) niin mitä sitten juhliin?

Ja en tarkoita mitään trikoisia kauluspaitoja - ne eivät ole juhlavaatteita, mutta poissa muodista kylläkin (oisko ollut 1990-luvulla in...).

En tiedä mikä mulla on niitä paitoja vastaan, mutta en voi sietää. Jos on juhla tms niin tottakai sitten on miehellä pakko olla, mutta täytyykin olla melko tyylikäs! Eikä se minusta sen siistinpää miestä tee oli kaulus eli ei.

9

Lainaus:

Ihan arkipukeutumisessa en näe kauluspaitoja järkeväksi valinnaksi. Kaulus on epämukava leikkiessä. Kovakankaiset kauluspaidat eivät jousta ja ovat epämukavia.

pehmoisia huokoisia materiaaleja, kun löytyy vaikka kuinka myös kauluspaidoista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat