Seuraa 

Teen puolikasta työaikaa siten että olen viikon töissä ja vastaavasti viikon vapailla jne... Nyt minulle tulee laikkauksen takia kahden viikon sairasloma juuri tuole vapaa viikolle!

Miten käy, mistä saan rahaa noilta päiviltä vai saanko mistään? Työnantajahan ei maksa kuin 50% palkan ja liitto ei mielestäni maksa sairaspäiviltä rahaa, vai maksaako?

Vai kannattaisiko jo laikkauksen alussa sanoa että en tarvi sairaslomaa..

Kommentit (4)

Mikäli ymmärsin oikein, olet joutumassa kahden viikon sairaslomalle. Teet siis viikon töitä ja viikon olet liiton rahoilla.

Tilanne on seuraava;

Kelan omavastuuaika 1+9 päivää arkipäivää. (=ma-la)

Eli, jos sairaslomasi alkaa tuon viikon alusta, jonka olet työttömänä ja liiton rahoilla, et saa viikkoon mistään rahaa. Tämä siitä syystä, että liiton papereihin pitäisi kirjoittaa sairas ja hakea sairaspäiväraha Kelalta---> jota ei saa kun on tuo omavastuu aika. Sitten sen toisen viikon maksaa työnantajasi ja hakee Kelalta sen, mikä on mahdollista (=pari päivää)

Mutta jos sairaslomasi alkaa tuolla töissäoloviikolla, maksaa työnantajasi palkkaa sen viikon ja Kela parilta päivältä tuolla työttömyysviikolla. Silloin se omavastuu jää osittain työnantajasi kontolle.

Siis joko viikko ilman, taikka ne 3 päivää, joista Kela ei maksa, riippuen sairasloman aloitusajankohdasta.

kuulut siis liittoon.

Eikö sieltä saa apua kysymykseesi.Itse ainakin koen liiton tärkeäksi juuri tuontapaisten tilanteiden selvittämiseksi.Siis työhön liittyvät mihin ei omat " pykälätiedot" riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hieman jäi epäselväksi tämä sun kysymys. Kerrot että olet joka toinen viikko töissä ja joka toinen viikko vapaalla. Sitten kerrot, että tulet olemaan 2 viikkoa sairaslomalla ja se sattuu just vapaaviikolle. Siis toinenhan on varmaan työviikko sitten vai?

Vapaaviikoltahan et saa muutenkaan palkkaa, niin en usko että saat mistään muualtakaan rahaa.

Olen vähän huono kirjoittamaan ymmärrettävästi.

MUTTA alan tekemään 50% työaikaa- en omasta tahdostani vaan alani pätkätyötilanteesta riippuen ja siitä että työnantajalla ei ole tarjota enempää työtunteja. Tällaisessa tilantessa olen oikeutettu saamaan liitolta osittaista päivärahaa!!!

Yleensähän puolikasta työtä niin että ollaan töissä 4t/päivä eli 20t/vko. Mutta työpaikassani on mahdollista tehdä niin että tekee viikon kokopäiväistä työtä eli 8t/päivä ja 40t/vko. Ja vastaavasti seuraavalla viikolla ei ole töitä vaan " vapaata" tai " työtönjakso" vai miten sen nyt ilmaisisi.

Nyt sairaslomani osuu juuri tuolle viikolle jolloin olen " työtön" . Osittaista päivärahaa ei saa päiviltä jolloin on sairas! Mutta mielestäni joku sen maksaa? Kenties kela sairaspäivärahana? Nyt mietinkin että kannattaako sairasloman otto ollenkaan jotta välttyisi paperisodalta kelan kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat