Seuraa 

Nyt viime aikoina poikani on alkanut yhä enemmän ja enemmän hokea että " puhuisitko lujempaa, mä en kuule!" tai joskus jopa " Huuda, kun mä en kuule!"

Enkä nyt oikein tiedä mitä ajatella.. Tämä ei siis ole sellaista lapsille tyypillistä ' Mitä, mitäh' -juttua.

Usein toistan saman lauseen moneen kertaan.. aina lujemmalla äänellä, kun hän ei muka kuule..

Rupesin sitten miettimään tarkemmin asiaa, ja sitä mitä jo synnytyssairaalassa ja neuvolassa on hänen kuulostaan " puhuttu" .

Synnytyssairaalassa kun sillä ' torvella' testataan vauvan kuulo, poika ei toisella puolella reagoinut ollenkaan... ja kätilö vain sanoi, että on nyt varmasti vain keskittynyt muuhun..

Sama on toistunut neuvolassa muistini mukaan joka kerran kun hänellä on kuuloa testattu.. ja aina sama kommentti ' hän on nyt varmasti vain keskittynyt muuhun' ..

Olisikohan syytä ottaa yhteyttä johonkin.. onko kellään ollut tämmöistä?

Olisin hyvin kiitollinen vastauksista! =)

Kommentit (4)

kannattaa toki pyytää lääkäriltä lähete tarkempiin tutkimuksiin johonkin jossa kuulon päälle ymmärretään paremmin kuin mitä on terveydenhoitajien ja yleislääkärien tiedot. Ainakin yliopistollisissa keskussairaaloissa on kuulopuolet.

Yksi mikä tuli mieleen vaikkua jos on kovasti korvissa niin sekin voi huonontaa kuulemista.

Toivottavasti saat asialle selkeyttä.

Huonokuuloisuus ei kuitenkaan ole maailman loppu nykyaikana, eikä kuurouskaan. Nykyään on todella päteviä kuulokojeitakin ja ainakin isommille on olemassa sellaiset pienen pienet laitteet, jotka eivät tule edes korvan taakse vaan ovat tuossa korvassa korvakäytävän tienoolla.

meillä tasan 3-vuotias ja välillä ei just muka kuule, toisekseen yhdessä vaiheessa mulla kävi mielessä jo sen ymmärrystasokin kun ei aina näköjään maksanut vaivaa vastata kysymyksiin. No, nyt tiedän että se on vaan ikä- ja luonnekysymys meillä. Eli tein just noin että sanoin tosi hiljaa jotain että " mä taidan mennä syömään karkkia" niin johan keskyty leikit ja poika oli haukkana siinä sanomassa että haluaa namia. Eikä hänen ymmärryksessäkään siis tunnu mitään vikaa olevan.

Etkö saisi lähetettä kuulokokeisiin ja korvalääkärille? Sillonhan se selviäisi nopeasti onko kuulossa jotakin häikkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yksi millä voi huomata huonokuuloisuuden lapsilla on kun puhuu jotain selän takana johon muuten varmasti reagoisi esim kysyy haluaako jotain herkkua tai pelata mieli peliä tms. Sillon tuskin alkaa huijaamaan jos oikeasti kuuleekin.

Huulilta lukutaidolla monet onnistuvat piilottamaan huonokuuloisuuttaan myös, mutta teidän tapauksessa ei ilmeisesti vielä ole moista taitoa oppinut.

Olen elellyt huonokuuloisten kanssa, siitä nämä tulivat mieleen...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat