Seuraa 

Tähän listaan ovat lämpimästi tervetulleita kaikki, jotka odottavat neljättä lastaan. Mukaan vaan jakamaan odotuksen iloja, suruja ja kaikkea siltä väliltä :)

Sivut

Kommentit (32)

Täällä vielä yksi nelosen odottaja ilmoittautuu. Meillä piti kolme olla se sopiva luku, ja lapsiluku oli siis jo täysi (3 poikaa : 6, 3 ja 1-v), mutta yllätys yllätys, pillereistä huolimatta nelonen vain ilmoitti tulostaan.

On ollut vaikeahko tottua ajatukseen, mutta kaipa se vielä tästä. Tekee varmaan ihan hyvää lukea teidän muiden, ihan tarkoituksella nelosta odottavien, ajatuksia!

Ympäristön kauhistelut ja naureskelut ja jopa säälittelyt eivät todellakaan ole avuksi. Meillä voisi vielä miehen uskonnon puolesta kuvitella, että siinä syy tähän " vauvatehtailuun" , joten joka käänteessä pitää olla " puolustelemassa" , ettei idea suinkaan ole häneltä lähtöisin. Itse asiassa miehelle olisi hyvin riittänyt kaksi, itse halusin vielä kerran tyttöä yrittää.

No, jospa nyt olisi sitten vihdoin tyttö tulossa - sitä kun olen jo kolme raskautta ehtinyt toivoa! :) Ja tiedän, tiedän : ei sukupuolella pitäisi olla väliä, mutta kyllä minulle näin raskausvaiheessa kyllä aina on ollut. Totta kyllä, että sitten kun vauva jo maailmassa, niin ihan yksi ja sama, että kumpiko on!

Iskias-hermo vaivasi todella pahasti kahdessa viimeisessä raskaudessa. Onko kellään muulla kokemusta? Uusikohan se aina välttämättä? Toistaiseksi ei oireita onneksi ole, ja la tammi-helmikuun vaihteessa.

Tuo vatsan kasvu muuten jännästi poikkeaa edellisistä. Tuntuu että heti pomppasi odotusasentoon, ja nyt siis jo ihan kunnon kumpu havaittavissa. Minkälainenhan jättiläinen minusta ehtii vielä tulla! Vikasta raskaudesta kilojakin oli vielä jäänyt n 8, joten nyt pitäisi tsempata ja saada painon nousu pysymään kohtuudessa. Edellisissä oli n. 10, 15 ja vikasta 20kg... :/

Ja näin lopuksi : oikein mukavaa odotusta kaikille!

Isael ja rv kai noin 18.. nolottaa myöntää ettei viikoissa oikein pysy mukana..

Viikkoja nyt reilu 33.

Ennestään kaksi poikaa ja tyttö.Vanhin pojista aloitti eskarin ,keskimmäinen (poika ) kohta 5v. ja nuorin tyttö 2,5v.

Ikää meillä 25v. ja 26v. Saadaan ihan kiitettävästi katseita osaksemme :)

Olinkin neliapiloissa tuolla kuumeilupuolella aika kauan sitten.

Tuosta makeutusaineesta,eikai suositella raskausaikana .Sitä canderellia? ennemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Totta tosiaan, kun lapsia useampi, aika ei riitä niin vain joka paikkaan;) Mutta ihanaahan se vaan on että puuhaa riittää.

Mulla on aika kova flunssa iskenyt päälle, luulin pääseväni helpolla, mut yötä päivää nokka tukossa vielä tuhistaan. Viime yö meni kääntelyssä ja vääntelyssä ja aamulla olisi sit nukuttanut vaikka kuinka.

Nyt on turvotus olo kadonnut, mutta tuo masu selvästi tuossa törröttää;) Eli taitaapa se vaan jo sit neljännellä kierroksella aiemmin eteen pulpahtaa.

Nyt pitänee lähtä saunaan, palaan taas kun kerkiän....

Lalla ja purnukka

Täällä myös 4. lapsen odottaja. Itse 29v mies 32v. Lapset poika7, tyttö5 ja tyttö2 vuotiaita. Huhtikuun 19. olisi laskettu aika. Pahoinvointia ei ole ollut yhdessäkään odotuksessa. Masu on kasvanut, sen näkee jo pömpöttävän. Saas nähdä kauanko menee, että muut huomaavat. Miehen kans ajateltiin jospa tämän " kaverin" sukupuolen ottais selville ultrassa.

Googletin vielä tuota makeutusaine aine asiaa ja löysinkin hyvän linkin:) Ei ole mitään haittaa kohtuukäytöllä, joten huh helpotusta. Muistelin vaan että opiskeluaikanani näistä oli jotain puhetta, ettei saisi käyttää raskauden aikana, mutta taisin muistaa nyt väärin. Jotenkin sitä tuntuu olevan nyt niiiiin tarkkaa, niiiin tarkkaa, mut kun ei haluaisi millään tavoin vahingoittaa tuota pikkuista alkua. Täytynee nyt jotenkin takoa mummun päähän, että en nyt halua käyttää makeutusainetta.......jaaha helpommin sanottu kuin tehty, en vielä haluaisi paljastaa pikku salaisuuttamme;)

No nyt jätän tilaa teille muillekin:D

Lalla ja purnukka

No kaippa sitä näin myöhäänkin voi mukaan tulla vaikka tuola marrasmuruissa päivittäin pinoudunkin...

Eli neljättä odottelen rv28+5.

Aikaisemmat lapset ovat 7v,6v ja 4v joten vilinää riittää varsinkin viikonloppuisin.

Viikolla onkin jo rauhallisempaa,kun kaksi vanhempaa lasta ovat ekalla luokalla ja eskarissa.

Mutta eipä tässä ekalla kerralla oikein muuta tule mieleen,pitääkin lueskella mitä muut ovat kirjoitelleet...

Jos sitten vaikka osais kirjoitella jotain lisääkin...

Onnea Lalla76, pakko oli tulla kommentoimaan, kun huomasin sun olevan vihdoinkin odotus-puolella:)

Itselläni samanikäiset lapsukaiset, neljäs vielä haaveissa. Kp nyt 26/28 joten piinailla pitänee vielä, plääh.

Ehkäpä kerkeän pinoon mukaan ainakin " jossakin" vaiheessa:)

Olit pistänyt pinon pystyyn, kiva juttu. Minä se vasta nyt tosin tämän löysin.

Esittelen nyt alkuun itseni ja pesueeni. Elikkäs ikää on 29v ja miehellä vuosi enemmän. Meillä on 3 tyttöä, syntyneet -00,02,04. Neljännen la on marras-joulukuun vaihteessa.

Koitan nyt muitella mistä kaikesta olikaan puhetta, hmmm....

Iskias vaivaa täälläkin, alkoi vaivaamaan tuossa puolessa välissä raskautta enemmän. Edellisellä kerralla jo aiemmin, mutta hyvä, että nyt vasta myöhemmässä vaiheessa. Tukivyö on ihana kapistus myös tuohon vaivaan!!

Käytännön asioista:

Taloon meillä mahtuu hyvin, vielä riittää kaikille omat huoneet isompana, jos ei lisää meille muksuja vielä siunaannu.

Auto menee vaihtoon. Ollaan alottamassa etsinnät pikkuhiljaa. Tarvitaan kaks autoa, kun mies on toisella paikkakunnalla viikot töissä ja asutaan vähän syrjemmässä. Tai siis pääsishän täältä busseillakin liikkumaan, mutta hankalaa olis koko lauman voimin kauppa ym. reissut heittää bussilla. Mutta mullehan tietty (ainakin vielä ;)) riittäisi ihan tavallinen 5 paikkainen auto lasten kanssa liikkuessa, kun vaan olis yksi isompi auto, että mahtuu koko perhe kyytiin.

Maha tuli näkyviin mullakin jo aikaisessa vaiheessa ja yläkäyrien päällä mennään mitoissa vieläkin. Edellisessä raskaudessa tosin oli vielä suurempi maha, ihan valtaisa, vaikka normaali vähän alle 3,5 kiloinen neiti sitten syntyi.

Meillä on siis 3 tyttöä ja nyt ultran mukaan tulossa olisi poika. Aika hassua, jos näin on, kun on noihin tyttöihin niiiin tottunut. En kuitenkaan vielä luota ihan satavarmasti, joten mitään sinistä en ole ostellut valmiiksi. Onneksi miehen siskolle syntyi maaliskuussa esikoispoika ja ollaan saatu sieltä laatikko kaupalla vaatetta, siis myös poikien sävyistä. Itse pistin meidän vanhat sinnepäin ja nyt ne sitten tulevat takaisin. Enpä nimittäin uskonut niitä enää tarvitsevani...

Kiva kuulla teidän kaikkien kuulumisia, pidetäänpä pino vilkkaaana!!!

piipero, tytöt ja pikku-ukko rv27+4

Kuopus herätti minut noin 10 kertaa, ja oma virkeys on kyllä sen mukainen. Lisäksi keskimmäinen (3.5v) kasteli jälleen kerran sänkynsä, joten pääsin lakanpyykille heti aamusta. Vaipattomuus kokeilut saa nyt toistaiseksi jäädä tähän hänen osaltaan. Vaippa pysyy järjestään kuivana, mutta siitä lähtien kun 5 päivää sitten jätin vaipan pois, on sänkyyn tullut ihan joka ikinen yö. Missähän mättää..

Edessä rauhallinen viikonloppu - ohjelmassa ei sitten yhtikäs mitään! :) Ihan kiva joskus näinkin.

Hauskaa viikonloppua teille kaikille!

Isael rv 19 (kai...)

Vihdoin rohkenin aloittaa tätä pinoa tälle puolelle! Osa minut varmaan tunteekin tuolta kuumeilu puolelta neliapiloista ja heidän kanssa jo tästä pinosta keskustelimmekin:)

Esittäytymistä: Minä olen 30v ja mieheni pian 37v. Perheeseemme kuuluu kolme lasta: esikko poika 10v, kakkonen tyttö 4v ja kolmonen poika 2,8v. Vuoden vaihteesta asti olemme nelosta kuumeilleet ja nyt kahdeksas kierto toden sanoi:) Uskomatontahan tää vielä on, mutta oireet ovat sen verran voimakkaat, että pakkohan se on uskoa. Täytynee vaan toivoa, että matkalainen pysyisi nyt kyydissä. Neuvolaan pidin aamulla soittaa, mut unohdin kokonaan ja soittoaika oli mennyt jo ohitse, kun asian muistin. Nyt tuntuu, että flunssa yrittäisi tulla, joten pääkopan toiminta on niin ja näin:)

Kirjoitan enempi kun pääni selviää:)

Lalla ja purnukka rvk n. 4+3

tosin menen jo aika loppusuoralla. Itse olen 29, mies 35 ja esikoinen aloitti eskarin, toka on 4,5v ja nuorin tällä hetkellä melkis 3v. Kovasti mietityttää elämä neljän lapsen kanssa, miten sujuu jne ja lähestyvä synnytyskin jännittää jo.

Onko muut neljättä odottaneet saaneet kuulla hölmöjä uteluita kuten onko kaikilla sama isä, onko teillä uskonto syynä lapsilukuun tai jatkuvaa hokemista että nyt te olette suurperhe. Tuntuu välillä että me ollaan ihan kummajaisia ja koko ajan saa selitellä. Ja kun jollekulle sanoo että tämä on meidän viimeinen että sitten on lapsiluku täysi niin kukaan ei uskoa ja kaikki vaan hokevat että katsotaan vaan parin vuoden päästä. Alan jo pikkuhiljaa ärsyyntymään, onko sen väliä saako 2 vai 4?

No mutta huonosti nukuttu yö takana supisteluineen ja jomotuksineen joten lopetan narinan tähän =)

tuisku 36+

Eli neljäs on meillekkin tulossa ja loppusuoralla jo minäkin, mutta pitipä tullak ommentoimaan tuota Tuiskun kirjoitusta. Meille kanssa hoetaan tuota suurperhe juttua ja tosiaan on se kumma miten ihmiset ei halua uskoa että tämä olisi meidän viimeinen, kaikki toitottaa että kyllä se mieli kerkeää vielä muuttumaan juttua mullekkin! =(

Meillä on kolme poikaa 9,6 ja 3v ennestään, niin sitten toinen kuuma puheenaihe on koko raskauden kylillä ollut se että saattekohan te jo nyt vihdoin sen tyttön vai vieläkö poika tulee! Mä oonkin sanonut, että odotan poikaa, niin pääsen helpomalla, kun kaikki kamat jo valmiina. Ei tosiaan olla selvitetty sukupuolta etukäteen, koska sittenhän sen synnytyksessä näkee kuka sieltä tulee. Synnytys ruvennut jo hiukan taas hirvittämään...

Ihana että ihmiset tekevät lapsia, meillä ainakin pojat odottavat jo kovasti uutta pikkusisarusta ja sanovat, että on mukava kun on paljon lapsia! =) Ihaniahan nuo lapset ovatkin(suurimman osan aikaa ainakin! =))

Hyviä vointeja kaikille odottajille!

Neljäs 32+5

Käytettiin tunnollisesti ehkäisyä ja kuinka ollakkaan , + pamahti testiin tuossa helmikuussa =)

ärsyttää kommentit tyyliin ,pitääkö tehdä sterilisaatio ym.(mun äitin suusta)Huumorilla yrittää mutta" piip" kuitenkin.

Itseäni harmittaa ainoastaan että koulutus kesken.Mutta toiv. saan tämän sumplittua jotenkin.

Tänään onkin taas eka päivä neljään kuukauteen :)

Supistellut on paljon ja kipeitä ,olin myös sairaalassa tipassa ja levossa.

Wades & Natika 34

Täytyypä ilmoittautua tännekin tuolta maalismasuista. Minä 28, mies 31, lapset 10, 6, ja 3. Ja se neljäs tosiaan tulossa maaliskuun alussa.

ONNEA ONNEA ONNEA LALLA!!!!

Tulin juuri lomalta ja päädyin tänne lukemaan, mitä kellekin kuuluu. Tosi ihana oli huomata tämä ketju odotuspuolella ja vielä Lallan alottamana. Siis olen itse 32v, mies 30v. poika 5v. ja tytöt 4 ja 1 v. Neljäs on tulollaan huhtikuun alussa.

Meillä myös pienehkö omakotitalo, jossa kolme makuuhuonetta. Olemme miettineet, että ehkä joskus 5-10 vuoden päästä olis varaa laajentaa, mutta siihen asti saamme luvan mahtua nykyisiin tiloihin. Auto ostettiin käytettynä pari vuotta sitten. 7 hengen Chrysler Voyager on palvellut hyvin, vaikkakin ei lisätilakaan olis pahitteksi ainakaan ensi kesänä.

Mulla on kanssa tuntunu tämä neljäs ottavan koville. Ihan kun joku jossakin yrittäis kertoa, että koeta jo ymmärtää, että jätä tämä lapsenteko tähän (vitsi, vitsi). Pahoinvoinnit, naaman finniytyminen ja varsinkin väsymys on ollu paljon rankempaa, vaikken olekaan oksentanu. Myös henkisellä puolella on ollu hankalaa, just samaa juttua kun teillä monilla muilla. Ekasta raskaudesta kertominen oli kaikille helppoa, sai vain positiivisia kommentteja. Nyt en oo kertonu kun kahdelle parhaalle kaverille ja mun omalle mummolle, kun tiesin, että se varmaankin ilahtuis kovasti. Neuvolantätikin kyseli, että onko tämä nyt sitten sinun ja miehen yhteinen yritys. Saa nähdä, mitä anoppi sanoo, kun kuulee. Jo kolmatta odottaessa kerran vihapäissään tokaisi, ettei pitäisi hankkia lisää lapsia, kun ei viitsi olemassaolevistakaan huolehtia. (Kyse oli tilanteesta, jossa 4-vuotias huusi kiukuspäissään ja annoin pojan huutaa rauhassa ja purkaa paineita enkä rynnännyt heti lohduttelemaan)

Anteeksi, tuli oikein tosi vahva omanapavuodatus... Tarrasukkia kaikille ja syysaurinkoa pahoinvointiaamuihin toivoo marinoX

Meille myös tulossa neljäs lapsi. Ollaan miehen kanssa molemmat 30v. " Jo olemassa olevat lapset" ovat 9v, 8v ja 6v. Kaksi vanhinta ovat tyttöjä ja nuorimmainen poika.

Laskettu aika olis 19.1.2007 eli aika lailla puolivälissä ollaan.

Palailen paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää. Täytyy lähteä ruuan laittoon ja sitten tytöt partioon ja poika jalisharkkoihin.

-emma-

Aada; Kiitos onnitteluista:) Toivottavasti sinäkin pääset tänne puolelle mahdollisimman pian! Kiva kun kävit moikkaamassa ja oikein paljon +++++tuulia sinulle!

Mukavastihan tänne onkin alkanut porukkaa tulemaan, kiva juttu!

Tänään on ollut huonohkoa oloa lähes koko päivän ja tänään ekan kerran kahvikin öklötti ja ruokakin rupesi kyökityttämään...Siis sikäli outoa minulle, kun aiemmissa raskauksissa nää kaikki oireet ovat tulleet paljon lievempänä. Tisut eivät ole kipeytyneet vielä yhtään, vain vähän on kihelmöinyt reilu viikon verran.

Rupesin miettimään tälläistä asiaa tänään, kun kävin mummulassa, mummu laittoi kahviini kaksi Hermesetas nappulaa...että mitenköhän se oli, eihän sitä muistaakseni saa käyttää raskauden aikana? Hän on laittanut sitä kahviini joka kerta, vaikka olen kieltänyt ja viime aikoina olen käynyt mummolassa aika usein.......vaikka kuinka jo nelosta odottaa niin silti tulee tämmöisiä eteen. Kertokaa jos tiedätte, yritin jo hädissäni googlettaakin, mut en tullut sen viisaammaksi.

Lisää neliapiloita mukaan vaan!

Lalla ja purnukka

Täällä samaa iskias vaivaa,kukas sitä nyt kyselikään...Aina on pahentunut loppua kohden mutta hellittää kyllä jossain vaiheessa kun vauva vähän isompi. Meillä kans uuden auton hankinta edessä kun tosiaan vain sai sen lottovoiton. Vanhalla kummiski kituutellaan niin kauan kun vaan voidaan. Vanhin ( 10v ) ei ole enää kovin innokas lähtemään mukaan joka paikkaan, jää mieluummin mummolaan joka on naapurissa eli niin kauan kun ei tarvi kauemmas lähteä niin vanha saa kelvata. Meillä kans ihmetelty että kuinka te nyt vielä ja muuta mutta minkäs teet kun kuume iskee! =) Tätäkin yritetty melkein puolitoista vuotta niin kyllä tuntui hyvälle saada plussa. Tuntuu vain että kunto olis huonompi kuin edellisissä raskauksissa, mitään isompia nosteluja ei tahdo jaksaa tehdä ja kaikki ahdistaa,varsinki housut. Työkään ei ole kevyimmästä päästä joten saa nähdä millon saa jäädä sairaslomalle.

tanja-77 & 13+5

Tuosta kunnosta myös : hassua kyllä, mutta tähän asti raskaus on tainnut olla helpoin tähän astisista. Ainut oire oli ihan alussa tosi pientä " ellotusta" , ja siihenpä se sitten jäi. Toivottavasti vain jatkuisi samanlaisena loppuunasti - edellinen raskaus kun oli tosi kelju turvotuksineen ja iskias-särkyineen. Silloin sanoinkin kaikille, että jos joku päivä rupean neljännen hankkimisesta juttelemaan, niin olethan ihana ja muistutat minua näistä nykyisistä kärsimykisistä.. Eli kolmanteen oli ihan totta tarkoitus lopettaa, luonto vain päätti toisin!

Omat vanhempani ottivat uutisen tosi ikävästi vastaan.. Äitini taisi " mököttää" monta päivää, ja laukoi kommentteja, kuten " kyllä nykypäivänä on keinoja olla raskaaksi tulematta" ym mukavaa. Hölmöintä että olen itsekin ns " vahinkolapsi" - sen äiti-kulta on tainnut autuaasti unohtaa. Mutta joo, yritän jättää ikävät kommentit omaan arvoonsa, ja vähitellen vihdoin rueta nauttimaan tästä uudesta asukista. Ihan vaikka sitten ympäristön kiusallakin!

Tehtiin päätös auton vaihtamisesta 7-paikkaiseen. Koko perhe kun liikutaan yhdessä oikeastaan ihan päivittäin, niin parempi kun sovittaisiin kaikki samaan kyytiin. Käytetty Renault Espace yritetään löytää. Nyt on Scenic, ja ollaan oltu todella tyytyväisiä, joten tuntuu luonnolliselta vaihtaa " isoveljeen" . Rahapuoli onkin sitten ihan oma juttunsa.. :/

Huonejärjestelyitä olen jo myös pähkäillyt. Meillä 4 makkaria, joista yksi sen kokoinen että voisi ihan hyvin riittää jaettavaksi jatkossakin. Toistaiseksi pienin nukkuu meidän huoneessa, ja kaksi isompaa siis tossa isossa makkarissa. Talo on kolmessa kerroksessa, ja jossain vaiheessa pitäisi siis nuo isommat veljekset saada muutettua ylimpään kerrokseen. Toistaiseksi ei heillä kyllä sinne ole tippaakaan hinkua, mutta tilasta tokassa kerroksessa alkaa uuden vauvan tultua todellakin käydä pula. Pitää kai yrittää heidät ensin sinne samaan huoneeseen laittaa, ettei liian isoa muutosta tule kerralla. Jos kuopus on poika, niin jatkossa luonnollista että saavat jakaa kaksi pienintä tuon ison makkarin, mutta jos onkin tyttö, niin sitten en kyllä tiedä. Eli pähkäilenpä tässä aikani kuluksi...

Kuun lopussa saan viimeistään tietää varmaksi, että onko tyttö tulossa. Jotenkin usko alkaa loppua, ja olen jo poikaan asennoitunut. Toisaalta tähän poikien menoon on jo niin tottunut, että mitenkähän sitä edes tyttöön osaisi suhtautua!? Meillä hyvin miesvaltainen perhe - koirakin kun on uros...

Hauskaa iltaa teille kaikille!

toivoo : koko päivän laiskotellut Isael

Noista kommenteista piti vielä laittaa...

Meillä on sukulaiset ottanut kaikki todella hyvin meidän vauvauutiset. Mun sisko kertoi justiin, että oli sanonut työkavereilleenkin, että voisi kuvitella meidän vielä tekevän useammankin, kun ollaan kuulema sen luontoisia ja hoivaviettiä löytyy. Ja itseasiassa en koskaan ennen lapsia ole haaveillut suurperheestä, vasta oikeestaan kakkosen syntymän jälkeen.

Mun vanhemmat ovat myös olleet innoissaan. Mun äiti jopa ottaa vuorotteluvapaata vuoden alusta, jotta pystyy paremmin auttelemaan lasten hoidossa ja saa olla enemmän lasten kanssa. Isä on aina tykännyt touhuta meidän muksujen kanssa, eikä kertaakaan ole ollut pahoillaan, kun on vauvauutisista kerrottu, päinvastoin.

Appivanhemmat ovat myös aina yhtä innoissaan olleet, kun on kerrottu. Anoppi tosin odottelee sitä poikaa, aaaargh!!!

Mutta sitten muutama ikävämpi kommentti on tullut tutuilta. Mun miehelle sanoi yksi " kaveri" suoraan, kun kuuli nelosesta, että " pitäis sultakin jo putket katkaista" ja edellisen siskon kommentti tässä vähän aikaa sitten oli, että " Vieläkö te lisäännytte, ettekö meinaa vieläkään lopettaa" , kovaan ääneen ja yleisellä paikalla. Eipä vielä luvattu, kiusallaankaan. ;)

menee taas romaaniksi...

piipero ja kööri

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat