Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tiedän ettei pitäisi heti panikoitua mutta olen aivan hädissäni, kun tänään alkoi pieni vuoto, aluksi ruskeana ja nyt verisenä. Se ei ole kovin runsasta mutta kuitenkin. Onko muilla ollut? en muista aiemmista raskauksista vuotoa lainkaan. Olen kuullut, että joillain on jopa valemenkat joten kaipa se on normaalia mutta kertoisko joku mistä se johtuu jos vaikka vähän rauhoittuisin. Viikkoja siis kasassa vasta 5 ja menkkojen olisi pitänyt alkaa keskiviikkona mutta testi näyttikin positiivista.

Kommentit (10)

Mulla tuli kans raskauden alussa muutaman kerran vuotoa, välillä ruskeaa ja välillä ihan kirkasta verta. Kävin yksityisellä ultrassa viikolla 6+1 ja kaikki oli hyvin. Nyt olen viikolla 12+4 eikä vuotoa ole ollut enää moneen viikkoon. Tiedän siis omasta kokemuksesta, että verenvuoto aiheuttaa paljon huolta, mutta ei se tosiaan välttämättä ole mitään vakavaa. Tulethan kertomaan, miten kävi?

mennään kuule yhessä kohti kesävauvaa :)))) epäilen vahvasti että mulla on nyt menossa alkuvaiheen keskenmeno, testit on olleet negaa mutta kaikki muut raskausoireet on olleet olemassa ja on edelleenkin. onnea meille tähän kiertoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni kävi niin, että rusehtava, verinen vähäinen vuoto alkoi viikolla 9, edelleen olin hyvin pahoinvoiva ja neuvolassakin sanottiin, että ei mitään hätää, tosin sydänääniä ei vielä ollut kuulunut.

Vuoto jatkui vielä ultraan mennessä ja siellä todettiin sitten tuulimunaraskaus. Että näinkin voi käydä..

Eräällä ystävälläni on taas vuotanut todella runsaasti 4 alkuraskautta ja yksikään ei ole mennyt kesken..

Toivotaan, että saat selvyyden asiaan pian! Jaksamisia!

Mulla tuli ensimmäistä kertaa vuotoa viikolla 4 tai 5 (en muista) en silloin vielä edes tiennyt olevani raskaana, vaan luulin kuukautisten alkavan. Vuotoa tuli niin paljon, että vaihdoin yhdesti siteenkin. Sitten se loppui. Muut vuotokerrat olivat rusehtavaa vuotoa tai pientä tiputelua. Mulle sanoi se ultraava lääkäri, että ensimmäisillä viikoilla kohdun limakalvo saattaa vuotaa, koska raskaus on niin pienellä alueella, ettei kohtu vielä kaikilta osin tunnista sitä. Toivotan sinulle onnea tämän asian suhteen! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Ei ole yhtä voimakasta kuin kuukautisvuoto mutta tulee kuitenkin niin, että side täytyi laittaa. Mitään kipua ei oikeastaan ole. Hermoja raastavaa. Ajattelin odottaa kuitenkin maanantaihin, koska en näe mitään mitä lääkäri voisi asialle tehdä. Menee kesken jos menee ja ei jos ei. Mainitsitte, että teillä myö ollut jonkin verran vuotoa mutta olisi helpottavaa kuulla minkä verran sitä on ollut? Yksi pieni tippa vai tipottelevaa vuotoa päivän ajan tai kenties useamman päivän?

Onko tämä nyt rangaistus siitä, että olin kenties liian innokas raaskaudestani näin aikaisessa vaiheessa. Aiemmista raskauksistani en ole intoillut näin paljon mutta nyt hain jo äitiysvaatteetkin varastosta ja kerroin muutamalle ystävälle. ennen en ole edes kertonut kenellekään ennen rv 11.

että kesken meni. Mulla tuli tänään kans vähän vuotoa, en tiedä missä nyt mennään. Paha olo on ja päätä särkee, neuvolaan ens viikolla. Voi voi, kunpa ei menis kesken...

samana päivänä ku menkkojen piti alkaa vähän vuotoa ju luulinki jo et menkathan ne tulimut se loppu ja sit parin päivän päästä tein +testin. luin vau-kirjan odotus-vihkosesta et just viikolla 4-5 voi tulla vähän vuotoa mikä johtuu kiinnittymisestä. mulla tuliesikoiselta vkolla 7 kans vähän ja nyt vkolla 6. säikähdin tottakai mut tosi vöhön ja enimmäkseen ruskeeta joten ei kai syytä huoleen. jos on kovinkin paljon ja punaista ja kipuja soittaisin nlaan tai äitipolille. toiv etsulla menee ohi! onnellista odotusta. tää alku on aina piinaava...

Huomasin et alkkareissa oli pieni pilppu rusehtavaa vuotoa, laitoin pikkuhousunsuojan ja sillä pärjäsi. Silloin ku luulin et menkat alkoi niin pyyhkiessä jäi vähän punertavaa ja laitoin tampoonin ja kun sitä sit tuntien päästä vaihdoin, siinä ei ollu just mitään elipikkuhousunsuojalla pärjäsi eikä siinäkään ollu just mitään. Yhtenä päivänä mulla on aina vaan tuota vuotoa tullu.

Jaksamista sulle happymum! Toiv vuoto loppuu mut soita silti maanantaina johonkin ja kysy pitäskö tehä jotain. Minäkään en tahtoisi kellekään kertoa vielä raskaudesta mut oon niin huonovointinen että on varmaan pakko pian kertoo ellei olo helpota...

mutta kaikki ok, en tarvitse pahoitteluita enkä muitakaan lohdutuksen sanoja. Jos en olisi testannut raskautta niin ajoissa ja tietoisesti ollut yrittämässä vauvaa en edes olisi koskaan arvannut olleeni raskaana. Suuri osa km.sta varmaan tapahtuukin niin ettei edes tiedä sen tapahtuneen. Tänään nautin punaviinista kun kerran voin ja viikon päästä alkaa uusi yritys : ) mikä kiire tässä valmiissa maailmassa on ja minullahan on jo 2 ihanaa lasta. Ei tässä voi alkaa yhden alkion perään itkemään. Onnea muille ja ehkäpä kesäkuun pinoon taas pääsen muutamien viikkojen päästä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat