Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Entäs nämä aikuiset ihmiset, jotka noudattavat milloin mitäkin dieettejä eivätkä ota kahvipöydässä kuin kupin kahvin, kun tuossa tonnikalaa, tuossa on vehnajauhoja, tuossa on rasvaa... Listaa voisi jatkaa loputtomiin!

Ja kyse ei siis ole allergioista, vaan siitä että tuota " ei saa" syödä. Jos tullaan syntymäpäiville, kahvikutsuille ym. niin eikö voi tehdä sen kerran poikkeusta, että maistaa jotain kun ensin on hikihatussa leiponut vieraille!

No, joo, kiitos että sain purkautua.

Sivut

Kommentit (96)

isommin leivo enkä laita ruokaa ellen itse halua laittaa. Jokainen sitten syö ihan sen verran kuin haluaa ja sitä mitä haluaa sen rajoissa mitä pöydässä on.

En loukkaannu jos ei kelpaa.

Jos joku (typerys) mainostaa ääneen miten ei voi sietää sitä tai tätä ihmettelen vaan kovasti miten maut voivat olla niin erilaisia. Olen oppinut ettei tyhmyyden ja huonon käytöksen yhdistelmälle voi mitään!

Tähän hyvää koulutusta antoi edesmenneen isäni vierailut jolloin hän minun laittamaani ruokaa lautasellaan siirrellen kehui sisarusteni tarjoilut maasta taivaaseen. Muutenkin vanhat ne ovat pahimpia ronklaajia. Mitä vanhempi sen harvempi ruoka käy.

mutta mainitsin sen tuossa pitsaesimerkissä juuri siksi, että näillä nirppanokilla yleensä on lasten makutottumukset (joihin tuo ananas viittaa).

Yleensä nämä " mä en syö sitä, tätä ja tota" -vinkujat sitten rakastavat kaikkea makeaa... Tai näin ainakin olen keittiötyössä huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kahvipöydässä yleensä tarjotaan pullaa, kakkua ja keksiä. Nämä jauhosokeriset tarjottavat aiheuttavat minulle todella inhottavaa turvotusta ja väsymystä. Toisinaan olen nukahtanut täytekakkutarjoilun jälkeen! Olen tyytyväinen pelkkään kahviin, enkä voi sietää väkisin tarjoamista.

Miten kieltäytyä herkuista ettei emäntä loukkaannu?

ja samanlaisia ihmisiä käy meilläkin kylässä. No, yksi tuttavaperhe on sellainen, että heitä varten ei paljon viitsi panostaa, kun heille ei mikään kelpaa. Heidän suustaan kyllä kuulee kaikenlaista muutakin tökeröä.

Sen välttämiseksi kannattaa ilman muuta tehdä iso numero siitä, ettei voi syödä yhtikäs mitään mitä emäntä on laittanut.

Voi kasvakaa nyt aikuisiksi. Kauanko sitä kauheaa, elämän pilaavaa turvotusta kestää vaikka yhdestä pullasta? On vittu tämä elämä nykyään liian mukavaa. Tekis hyvää teille asua muutama viikko vaikka parisataa vuotta sitten suomessa vallinneissa olosuhteissa. SIINÄ teille epämukavuutta. Ei kerkiäis miettiä mitää vittu TURVOTUKSIA.

Kun mennään vierailulle ja emäntä laittaa tarjottavaa niin sitähän otetaan.

Minulla on laktoosi-intoleranssi. Oireilen vatsakivulla, ilmavaivoilla ja paljon nautittuna ripulilla. En mainosta sitä kyläillessäni. Jos ei ole laktoositonta vaihtoehtoa tarjolla niin otan sitä missä laktoosia sitten on.

Lähimmät ystävät ja suku vaivani tietää, joten he siihen varautuvat. Niin usein en vieraampien luona käy ettenkö sitten joskus söisi vaivastani huolimatta ja sitten kaasuttelisi iltaa kotona.

jotka aina kahvipöytään tullessaan sanovat että onpa ihanaa kun sä oot jaksanu taas leipoa jotain hyvää. Kuuluu ainakin meillä olla iloinen ja maistella jos joku on jotain herkullista pöytään laittanu. Jos tosiaan en mitään halua kylässä syödä, sanon yleensä jo tullessani tai vierailua sopiessani, että älä sitten laita meille syötävää, tullaan teille suoraan ruokapöydästä tms. Minulle ainakin ihana juhlahetki jos kavereitten kanssa napsitaan päiväkahvilla jotain hyvää, jos tarjoilu ei ole juuri minun maun mukaista voihan sitä vähän maistaa ja keskittyä kahviin seurusteluun sillä kertaa.

minusta jotkut asiat esim pitsassa on niin makukysymyksiä etten ikinä tekisi vieraille tarjottavaksi sieni,pepperoni tmv pitsaa... MUTTA minusta se että kieltäydyn sit kokonaan pitsasta jos sellasta on ei ole nirppanokkailua koska syön sitten kyllä hyvällä halulla muuta tarjolla olevaa :)

koska tulen siitä jotenkin sairaaksi. Monesti nolottaa kun se tarkoittaa etten voi syödä mitään tarjolla olevaa suolaista, sitten vain pahoittelen ja selitän enkä usko että kukaan siitä loukkaantuu. Tämä on mun mielestä eri asia kuin " hyi, en tykkää" -jutut aikuisilta.

Miksi pitää aina tunkea kaiken maailman pastejoita ja kakkuja päytään? Eikö olis helpompaa laittaa pari juustoo kuutioiksi ja huuhdella ja paloitella hedelmiä, kuin leipoa sen seitsemän sortin leivosta? Tuskin lapsetkaan sanovat omenanlohkoille (allergiat taas erikseen!!) yäk eivätkä kärsisi sokerihumalasta..

Muut käy vallan mainioisti. Ja vaihtoehtojakin jää vielä paljon täytteeksi.

Mun mielestä on sekin huonotapa että pakotetaan aikuinen syömään jotain mistä hän ei pidä. Tuputus on myös ihan perseestä.

Mua saa ihan vapaasti kutsua nirppanokaksi, sellainen mä olenkin. Mulle kelpaa vain paras!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat