Vierailija

Haluan vähän purkaa mieltäni.

Isäni on todella monisairas ihminen, on reumaa, eturauhassyöpää ja vaikka mitä. Hänellä on todella vahva kipu- sekä unilääkitys jatkuvasti päällä ja sen lisäksi hän on alkoholin ongelmakäyttäjä (joskaan hän ei itse tätä vielä tänä päivänäkään myönnä). Hän on 62-vuotias ja on nyt ollut noin kaksi viikkoa joka päivä kännissä.

Kaiken huippu tuli viime viikolla, kun hänellä oli illalla unilääkkeet yht'äkkiä loppu, niin hän soitti ambulanssin, jotta he antaisivat hänelle lääkettä. Ensihoitaja puhallutti ja yli yksihän mittariin pamahti, itse hän sanoi juoneensa kolme keskikaljaa. Olen sanonut hänelle kymmeniä, jollen satoja kertoja, että hakisi itselleen apua, mutta hän ei myönnä mitään ongelmaa tai avuntarvetta olevan, kunhan "ottaa yhden tai kaksi silloin tällöin". Isäni on siis alkoholisti.

Äidilläni alkaa tulla mitta täyteen (ihme, että nyt vasta, ovat olleet yhdessä 30vuotta) ja hän sanoikin tänään, että todennäköisesti pakkaa tavaransa ja lähtee, kun pikkusiskoni muuttaa pois (minkä luulisi olevan melko pian, hän on 19-vuotias). Jos äiti lähtee, isästä ei kukaan pidä huolta. Olen melko varma, että hän kuolee pian. Tyttäreni jumaloi häntä. Isä on kyllä selvinpäin, kun siellä käymme ja he leikkivät ja puuhaavat paljon yhdessä.

Tunnen itseni niin voimattomaksi, kun en pysty aikuista ihmistä väkisin auttamaan. :( Pelkään, että tyttäreni menettää hänelle niin rakkaan papan ja minä isäni. Voisiko jotkut saman kokeneet kertoa omia kokemuksiansa, olisi mukava jutella jonkun kanssa!

Kommentit (1)

eihän sitä tiedä vaikka isäsi skarppaisi kun huomaa .että äitisi on lähtenyt pois .mun isä on täys alkoholisti,ja ei sais ottaa pisaraakaan,kun haima on posahtanut ,on sokeri ja verenpainetautia,verisuoni on katkennut pari kertaa päästä kun on ollut kännissä...sanoin aina et jos sen vaimoke lähtee joskus niin isä kuolee parissa kuukaudessa.ni,vaimoke lähti ja nyt on 11/2v isä pärjännyt omillaan.aluksi oli juomatta tovin,mut nyt oli kesällä 7vkoa kännissä yötä päivää.soiteltiin joka paikkaan et onko elossakaan,kun ei vastaa puhelimeen.sit itse tajus hakeutua katkolle sairaalaan.nyt taas on ollut pian pari kuukautta selvänä,katsotaan kauanko pysyy,mut tahdoin vain kertoa sulle ,et kyllä ne ihme ja kumma pysyy hengissä,ja joutuvat ottamaan itse vastuun VIHDOINKIN itsestään kun ei kukaan olekkaan enää passaamassa niitä.meilläkin isä pysyi eka juomiskerran (eron jälkeen)juomatta pitkään kun ei ollutkaan enää vaimoketta joka ois siivonnut sen jäljet,kun palas sairaalasta kotiin,vaan se itse joutui siivoamaan veret ja muun paskan kämpästä:)näkipähän itse millainen sika siitä kuoriutui kännissä.

Toivotaan että isäsi ottaa opikseen kun ja jos äitisi lähtee.se voi oikeasti tehdä hyvää ja äitisi vihdoin saisi alkaa elämään elämää jossa e tarvitse pelätä milloin isäsi alkaa taas juomaan.kukaanhan ei voi apua juopolle antaa jos juoppo ei sitä itse tajua hakea ja myönnä tilannettaan,valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat