Vierailija

tää tuntuu olevan selittelyn paikka. Olen yksinhuoltaja(3 v tyttö),jäin työttömäksi hiljattain. Uusi työ alkaa lokakuussa, nyt siis kotona. Olen vienyt tyttöä tarhaan n.3krt vko 9-14, syitä siihen on ollut alussa asioiden hoito johon mielestäni leikki-ikäisen ei tarvi osallistua kun voi sen ajan leikkiä tarhassa, toisaalta se että hän todella viihtyy siellä. se että saan kotityöt hoidettua ym asiat, ennaltaehkäisee omaa väsymistä tehokkaasti, täysi päivä vielä edessä jonka voi käyttää tehokkaasti tytön kanssa olemiseen. Kun tarha kerran aloitettiin, en ajatellut että kannattaisi hetkeksi ottaa pois ja taas jatkaa jos paikkaa edes saisi enää.mitä ajatuksia tämä herättää? siksi alotan keskustelun kun näköjään selitellään jo sitä että on yhden lapsen kanssa kotona..

Kommentit (13)

Kuten 7 sanoi, ja itsekin, koulu ei aina ole niin helppoa kuin mitä lukujärjestys antaa ymmärtää...ja ennen kaikkea, haluan pitää kouluasiat päiväasioina ja kun perhe on koolla niin silloin ei muita mietitä. Yleensä teenkin kaikki koulujutut koululla...

Mutta se niistä selittelyistä minun osaltani. Luulen monen opiskelevan äidin ymmärtävän tilanteeni.

T: 2

Vierailija:

Lainaus:

siksi alotan keskustelun kun näköjään selitellään jo sitä että on yhden lapsen kanssa kotona..

Siis miksi?

Mitä saat siitä, että kuulet anonyymien palstalaisten mielipiteet asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänne kai kirjoitellaan siksi että saisi vertaistukea ja mielipiteitä,omassa äidiksi kasvamisessa on ollu paljon epävarmuutta joka nyt alkaa vasta väistyä. olen peilannut liikaa muihin vaikka omat resurssit ei riitä kun on yksin. syyllisyys,huono omatunto..you name it,i`ve had it! kaikissa uhmakohtauksissa mietin että jos annan piiruakaan periksi peli on menetetty kun ei voi sanoa että keskustellaan isin kanssa tms luultavasti ihan natsi linja,mutta mulle ainoa mahdollinen. en muuten saa vastattua jostain syystä viesteihin,mutta suuri kiitos mielipiteistä.koitan päästä selittelystä ja varmistua päätöksissäni!

Minusta sinun ei tarvitse selitellä yhtään tilannetta.

On muuten hirveän vaikea ymmärtää sellaisen, joka elää parisuhteessa, jossa lapsen hoito jaetaan, että millaista on olla yh. Päivästä toiseen on ainoastaan itse vastuussa lapsesta. Hienoa, että päiväkoti jakaa kasvatusvastuuta edes jonkin verran.

ihanaa, hyvin ainakin alkoi. Tietysti kaiken tälläsen pohtiminenkin on omaa epävarmuutta..voin rehellisesti sanoa että tykkään touhuta tytön kanssa eikä kysymys oo löhöömisestä..muutama viikko ja sitten taas täysi höyry! tsemppiä opiskeluun, se kannattaa aina.

Joudun tekemään koulutehtäviä; ryhmätöitä, opinnäytetyötä, harjoitteluraporttia, läksyjä jne...Tänään olin jo koulussa ja vein lapsen aamulla tarhaan. Nyt aion ruveta siivoamaan ts. tiskaamaan ja imuroimaan. Aikomus on tässä jaksossa pitää lapsi kotona joko perjantait tai maanantait. Katsoo nyt kuinka kalenteri alkaa täyttymään.

T: 2

esimerkiksi etätehtäville. Onhan se paljon järkevämpää opiskella päiväsaikaan virkeänä kuin rättiväsyneenä illalla. Jos on pieniä lapsia tai vaikka isojakin niin kyllä he vaativat huomiota silloin kun ovat kotosalla, eikä silloin opiskelut ja niihin keskittyminen kovin hyvin onnistu.

Vierailija:

Lainaus:

Miksei lapsella voi olla silloin vapaapäivä tarhasta kun sinullakin opiskeluiltasi?

Taloudellisen tilanteen takia ei tarvitse käydä töissä, ja lähialueen kaikki lapset ovat tarhassa tai koulussa, miksi ihmeessä pitäisin 5-vuotiaan lapsen kotona, kun ei ole ketään kaveria?

Yksinhuoltajajalla on rankkaa. Ota tämä aika akkujen lataamisena. Tee hyvällä omallatunnolla kaikkea sitä, mitä lapsen kanssa ei voi. Kohta on paluu arkeen kun työt taas alkavat.

Muista, se että sinä voit hyvin on myös lapsesi parhaaksi. Pelkästään muiden mielipiteiden vuoksi ei kannata kruunuaan kiillotella. Jos tyttösi vielä viihtyy tarhassa, sehän on vaan kiva teille molemmille!

Minullakin saattaa olla edessä n. kuukauden mittainen työttömyyskausi ja lapseni käyvät silloinkin 3-4pv viikossa tarhassa. Hekin viihtyvät hoidossa hyvin. Minä aion nautiskella omasta rauhasta täysin rinnoin.

Mä en koe huonoa omaatuntoa, vaikka omat lapseni on 6 ja 7 ja ovat olleet 5 vuotta hoidossa/koulussa/eskarissa/iltapäiväkerhossa niin, että vien ne aamulla klo 9 ja haen 16. Olen opiskellut, ollut töissä, työharjoittelussa yms. Mut suurimman osan ajasta olen kotona. Enkä yksinhuoltajana näe siinä mitään väärää tai koe itseäni laiskaksi, vaikka joskus otan päivällä päikkärit. Kukin elää tavallaan. Lapsilla on kivampi päivä kun saavat leikkiä ikäistensä kanssa ja illalla äiti jaksaa touhuta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat