Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (20)

tämä ihan faktaa. Siis kunhan juo vettä. Ylipainoiselle paasto tai nopea painonpudotus on vaarallista. Kissoille on ihan ominaista paastota silloin tällöin päivä tai pari. Sairas eläin on asia erikseen, samoin pennut. Näin ainakin meille on koulussa opetettu.......

AP:n kuvailusta mulle ekana tulee mieleen munuaisvika, maksavika, tai mahd. virtsatievaivat. Tosin tsiljoona muutakin juttua sopisi... Peukut pystyyn, ettei ole mitään lopullisen kamalaa. Ja halit!

piikille tuomittu jos munuaisissa vikaa. Monia munuaisvaivoja pystytään hoitamaan lääkityksellä ja ruokavaliolla, ei tietenkään korjaa jo olemassaolevia vaurioita mutta kissan vointi voidaan saada hyväksi ja elinvuosia lisää montakin! Että älkääs nyt säikytelkö siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- matoja

- sokeritauti

- sisäelintauti (munuaisvika)

- kasvain

- turhatutuneisuus/ kyllästyminen)

- kilpirauhassairaudet

ensisijaisesti veikkaan matoja, vaikka kissa ei ulkoilisikaan. Madota sellaisella lääkkeellä mikä tappaa kaikki rottaa pienemmät, esim. Axilur.

Tuossa joku jo mainitsikin munuaisten vajaatoiminnan. Sen verran tähdentäisin, että lääkäriin ei ole kiire; tauti ei parane. On olemassa lääkkeitä munuáisten vajaatoimintaan, mutta ne pidentävät kissan elinikää vain vähän (muutamia kuukausia), joten ei kannata.

Meillä kissa (11v leikattu tyttö) sairastui ko sairauteen ja ell sanoi, että siinä vaiheessa kun tauti huomataan, munuaisista on tuohoutunut jo 70%. Ainoa vaihtoehto on lopetus.

tällainen kissa ei kestä paastoa tieto on peräisin? Itse en ole koskaan kuullut, vaikka luen paljon kissatietoutta ja kissanikin ovat eläneen 15 - 16 vuotiaiksi ihan välillä paastoamallakin

Vierailija:

Lainaus:

Paasto on kissalle vaaraksi, pari päivää ilman ruokaa saattaa aiheuttaa jo maksavaurion (rasvamaksa).

Vierailija:

Lainaus:

Kissalle on terveellistä paastota, että sen virtsakivet " palaa" eikä tuu niitä vaivoja. Luonnossa kissat syövät pari kertaa vikossa. offtopiccia, mut kuitenki

Paasto on kissalle vaaraksi, pari päivää ilman ruokaa saattaa aiheuttaa jo maksavaurion (rasvamaksa).

Vierailija:

Lainaus:

Kissalle on terveellistä paastota, että sen virtsakivet " palaa" eikä tuu niitä vaivoja. Luonnossa kissat syövät pari kertaa vikossa. offtopiccia, mut kuitenki

Jokatapauksessa, kissa ei kestä yhtään paastopäivää. Sinuna varaisin heti lääkärille ajan. Meillä on huono kokemus tuollaisesta kissan laihtumisesta...

Mä olen lukenut muutamia peruskirjoja vaan kissanhoidosta ja terveydestä, enkä ole törmännyt moiseen tietoon. Meillä on ollut kissa nyt 3 vuotta, ja se kyllä saa sellaisia kranttuilukohtauksia, jolloin siis se ei syö mitään, vaikka tarjolla on. On aina kuitenkin vaikuttanut muuten terveeltä, niin oon aina itse ajatellut, että kyllä se syö, kun sillä on nälkä, ja aina on sitten jossakin vaiheessa ruvennut syömään... :-/

Eikä se todellakaan ole vaarallista. Ja toiseksi sisäkissa pitää madottaa kerran vuodessa, ei tarvitse kahta!! ja ulkokissa noin 4 kertaa vuodessa, useammin jos epäilee matoja. Ja niin sisä-kuin ulkokissallakin, jos madotuksen jälkeen ulosteen mukana tulee matoja, tarvitaan heti toinen kuuri perään. muussa tapauksessa se yksi riittää.

T. eläinlääketieteen lisensiaatti. 13 vuoden työkokemus. itsellä kaksi kissaa, toinen 16v toinen 8.

Madotus/loishäätö pitää hoitaa sisäkissallakin 2 krt vuodessa.

Kissaklinikka Felinan sivuilla on artikkelikokoelma, jossa on lisätietoa.

Varsinkin jos syövät raakaa lihaa tai kalaa, mutta loisia voi tulla kissalle jopa kenien mukana ulkoota sisälle...

Näin sanoi meidän eläinlääkäri!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat