Vierailija

Lapset aloittivat hoidossa ja minä jatkoin kesken jäänyttä koulua. Otin osa-aikatyötä, että saadaan hoitomaksu maksettua.

Nyt lapset ovat jatkuvassa nuhassa ja joudun olemaan niiden kanssa kotona. Sovitut osa-aikatyöt on tehtävä, joten hoitajan palkkaan työajoiksi.

Työstä tulee siis tappiota rutkasti :( Hoitomaksun joudun maksaan tyhjästä ja koulussa läsnäolopakko, jota en pysty noudattaan eli kurssit hylätään :( Rahat on muutenkin jo loppu.

Auttakaa, mitä mä teen? Kuika aina voi käydä näin huonosti? Opinto-oikeus loppuu kevään jälkeen, pitäisköhän luovuttaa? Lääkärintodistuksia en ole hakenut kun siellä pitäisi nuhasta käydä kolmen päivän välein, jotenkin en kehtaa. Minulla ei ole ammattia.

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olen huomannut, että suurimman osan ongelmista voi ratkaista ihan puhumalla niistä oikeiden henkilöiden kanssa. Selitä tilanne opintosihteerille tai kuka niistä asioista päättää ja kysy, jos sä voisit tehdä edes osan koulutöistä etänä, ja jos opiskeluoikeutta voisi jatkaa. Tosi paskamainen tilanne, mutta toivottavasti selviää! Lasten sairastelulle sä et voi mitään, mutta ehkä voit opintojen kanssa vähän säveltää.

mutta sairasteluja todennäköisesti vähentäisi, jos lapset olisivat perhepäivähoitajalla. Olisiko mahdollista järjestää?

Kolmonen kait mä olin.

Melkein kaikilla lapsilla on syksystä kevääseen nuhaa, yskää ym. Kuume, silmätulehdus, mahatauti tai rokot ovat syitä jäädä pois hoidosta, ei nuha tai yskä pelkästään.

Yritä käydä koulusi kansliassa valittelemassa asiastasi, uskonpa, että he ymmärtävät tilanteen ja anovat sinullekin lisää opiskeluaikaa.

et varmaankaan joudun maksamaan hoitomaksua lainkaan. Selvitä kuntasi sivuilta. Selvitä tukesi ja unohda se osa-aikatyö.

-Opintotuki + asumislisä + opintolaina mahdollisesti

-Lapsilisät

-Toimeentulotuki, jo jää alle minimitoimeentulon

Hoitaja voisi olla päivisinkin, mutta ei meillä ole varaa. Jotenkin olen odottanut, että nuha loppuisi ja pääsisin kouluun ja lapset hoitoon. Tällöin ehtisin hyvin tekee töitäkin muutaman tunnin viikossa.

Kuumetta ei ole, yskää on välillä. Joka kerta kun nuha on loppunut, niin hoidossa se on tullut parissa päivässä takaisin :(

Ap

Äitiysloma ei ollut syy olla pois koulusta, 2 vuotta saa olla pois oli syy mikä tahansa. Nyt meni kotihoidontuki ja tilalle tuli opintotuki 200e ja hoitomaksut.

Onko hoitopaikan pakko ottaa lapset hoitoon, jos lääkäri ei kirjoita sairaslomaa? Vaikka pahalta tuntuisi viedä nuhaiset lapset hoitoonkin. Saakohan vakihoitajan kotiin helposti? Konkurssi tuli jo kuitenkin.

Epätoivoinen Ap

Ja eikö sulla ole miestä, joka voisi jäädä kotiin sairastapauksissa? Entä se hoitaja, eikö hän voisi tulla päivälläkin hoitamaan sairaita lapsia?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat