Vierailija

mä en enää jaksa imettää, ja haluan aloittaa semmoisen lääkityksen etten sen alaidena saakaan imettää. lapsi (1v 4kk) on ihan tosi tiukasti kiinni vielä tississä, enkä oikeesti tajua että millä h*lkkarilla mä sen vierotan.

ongelmakohtia on varsinkin nukuttaminen ja nukkuminen. isänsä saa lapsen illalla maate jollain ilmeisen monimutkaisella hytkytyskonstilla (?), minä en millään muulla kuin tissillä. ja päikkäreille meno ei todellakaan onnistu ilman tissiä. äsken yritin kaikki mahdolliset rauhoitukset, hyssyttelyt ja hytkyttelyt, mistä lapsi suorastaan raivostui, kiljui hysteerisesti, teutaroi sängyssä, läpsi minua, heitti tuttia seinään, läpsi itseään naamaan jne. kun olin ihan hilkulla menettää hermoni kävin lapsen viereen maate ja annoin tissin suuhun, lapsi nukahti ehkä kahdessa sekunnissa.

ja yöt.. lapsi nukkuu samassa sängyssä mun kanssa ja käy yöllä havahtuessaan (ei tapahdu joka yö mutta ehkä joka toinen) oma-aloitteisesti tissillä. minä olen joko liian väsynyt yrittämään jotain muuta (mitä?) rauhoituskonstia, tai sitten jos koitan niin en onnistu. seuraa vaan kauheaa kiljumista ja läpsimistä joka kiihtyy kiihtyy vaan hulluksi hysteriaksi, kunnes luovutan ja annan tissiä. ja lapsi rauhoittuu kahdessa sekunnissa.

sanokaa mitä mun pitää tehdä! anoppi ehdotti tuttipulloa, mutta mua hiukan arveluttaa se konsti, lapsi ei ole puoli vuotta täytettyään juonut pullosta, ja tuntuisi hassulta aloittaa nyt.

Kommentit (7)

Poika oli vuosi ja 10 kuukautta, ensimmäisenä yönä ihmetteli 15 minuuttia ja seuraavan yön nukkui. Ja se siitä.

Vanhemman tytön kanssa oli imetys lopetettava pahan rintapaiseen vuoksi tytön ollessa vuoden. Viikon huusi ihan koko ajna, ei nukkunut päikkäreitä, ja illalla tosin vaikea nukuttaa. Sitten vähitellen rauhottui, ja unohti.

Meidän poika oli n. 1v. 3kk kun lopetin imetyksen. Nukuin itse muutamia öitä sohvalla ja isä aina nukutti pojan. Vaati melkoista luonteenlujuutta kieltää lapselta tissittely, kun poika jo osasi sanoa " tissiä" ja kaivella rintojani paidan alta. Sitten kun homma onnistui, niin sattuneen syyn vuoksi aloitin kuitenkin imetyksen uudestaan, ja tässä sitä taas ollaan...

Olen kuullut jonkun laittaneen laastarit nännien päälle ja saaneen lapsenkin tällä tavalla ymmärtämään, että on " lappu luukulla" :D

Tsemppiä vierotukseen, onhan se kurjaa kun tuon ikäinen (ja meillä 1v. 6kk) syö vielä yölläkin rintaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...mutta vuoden ikäisiä olen vierottanut 3 lasta, ihan vaan raa' asti kerrasta poikki menetelmällä...muutama yö on ollut huutoa ja hankalaa, mutta sen jälkeen on sitten nukuttukin illasta aamuun joka yö.

Mutta päätös on tehtävä ja oltava itse jämäkkä, ettei " sorru" antamaan tissiä, vaikka kuinka olisi meteliä..

äh, hitto sentään.

rattaisiin lapsi kyllä nukahtaa ihan tosta vaan, taidan jatkossa nukuttaa päikkäreile niissä ja siirtää sitten sänkyyn. ja isä saa nukuttaa iltasella. tosin isällä on 3-vuorotyö, eli hän on paikalla lapsen nukkumaanmenoaikaan vain joka 3. viikko..

eikä mun kai mikään oikea pakko ole imetystä just nyt lopettaa, haluaisin kyllä kovasti.

ap

voisitko nukuttaa päikärit esim. vaunuissa? ja jos isä nukuttais lapsen ilaalla ja nukkuis lapsen kanssa ja sä eri huoneessa ja sit muute et anna vaan tissiä vaan pysyt kovana ja sit jos annat jotain muuta tissin korvikkeex esin jäätelöä? näin mimä tein esikoisen kans oli n.1v 2kk ja sama olis edessä kuopuksen kans

Eli suolaa tai jotain muuta pahan makuista rinnan päähän ja sanoa, että äidin tissistä ei tule enää maitoa, kun se maito on tarkoitettu vauvoille ja sinä olet jo iso poika/tyttö. Ja, että tissistä tulee silloin pahanmakuinen tms. Ja käytte yhdessä ostamassa jonkun hienon mukin, minkä lapsi saa itse valita. Tuon ikäisellä voi kokeilla monia konsteja. Mutta kaipa se tässäkin on tärkeintä, että ei anna periksi :)

Tuntuuko ihan tuulesta temmatulta ajatukselta?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat