Vierailija

Olen päättänyt ottaa vauvalle 10 kk hoitajan kotiin 1-2 kuuden tunnin päiväksi viikossa (olen hoitovapaalla), jotta saan opiskelujani eteenpäin. 5-vuotias on päiväkodissa kolmena päivänä viikossa, eli vauvan hoitaja tulisi noista päivistä yhtenä tai kahtena.

Anoppi on aina hoitanut esikoista mielellään, kun olemme pyytäneet, on eläkkeellä mutta hyväkuntoinen. Ikinä hän ei kuitenkaan ole tyttöä pyytänyt oma-aloitteisesti luokseen, vaan hoitanut pyydettäessä. Silloin kuitenkin aina kehuu, miten kiva oli nähdä ym. Mutta ei siis tarjoudu hoitamaan, vaikka olisi 2-3 kk väliä tapaamisilla. Pyydettäessä kyllä tilapäisesti hoitaa vaikka parin viikon sisällä 3 krt.

Ennen lapsia meillä oli riitoja, ja ehkä sen takia nyt suhtaudumme toisiimme kohteliaan varovaisesti, hän haluaa olla isoäiti, ja minä haluan. että lapsillani on suhde mummiinsa, joten vanhoja ei muistella puolin eikä toisin.

Vauvaa en ole jättänyt vielä anopille hoitoon, koska näkevät niin epäsäännöllisesti, Koko perheen voimin on tietysti nähty anoppia monta kertaa. Poika vierastaa, joten tulevalta hoitajalta aion vaatia, että käy säännöllisesti, niin että pysyy tuttuna.

En yhtään tiedä, haluaisiko anoppi hoitaa pojanpoikaansa sen sijaan, että palkakkaamme hoitajan. En oikein uskalla kysyä, että haluatko tulla hoitamaan, ehdolla että jos haluat, on sitten käytävä joka viikko. Mutta onhan se sääli ottaa vieras, jos mummi haluaisi hoitaa.

Sitten kun poika noin puolitoista-kaksi-vuotias tms, eikä enää vierasta niin paljon ja muistaa mummin, niin pääsee tietysti epäsäännöllisemminkin hoitoon. Meillä on siis niin varovaisen kohteliaat välit, että en tosiaan teidä, haluaisiko hän ehkä nähdä muksuja enemmänkin, mielellään tuntuu tapaavan, muttei itse paljon ehdottele mitään (pelkääköhän elämäämme sekaantumista).

Mitäköhän tekisi?

Kommentit (5)

että herkkäsieluinen anoppi (niin kuin anopit yleensä ovat) ottaa nokkiina, ettei olla häneltä kysytty.

Esitä asia mieluummin niin, että "et tiedä mitä meinaat tehdä, kun pitäisi saada opiskeltua yhtenä-kahtena päivänä viikossa ja on tuo vauva, ei viitsisi ihan hoitoonkaan laittaa". Jos mummi haluaa hoitaa, niin tarjoutuu itse. Jos mummi ei halua hoitaa niin todennäköisesti ehdottaa että otat ulkopuolisen hoitajan kotiin tai on vain hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tyyliin "Me aijotaan hommata tolle meidän Oskarille hoitaja pariksi päiväksi viikossa, jota minä voisin opiskella. Ollaan vähän aikaa etsitty sopivaa hoitajaa, mutta niistä on niin vaikea valita, kun ovat kuitenkin tuntemattomia ihmisiä.Kaikkein parashan olisi kun joku lapsen läheinen voisi hoitaa, mutta kai me joku luotettava löydetään"

Jos haluaa itse hoitaa, hän tarjoutuu, toisaalta jos ei halua, niin tällä tavoin hänen ei tarvitse kieltäytyä, vaan voi vaan esim. suositella hoitajaa, tai kertoa auttavansa etsinnöissä ym..

paremmin hoituu minulta. Heidän perheessään ei puhuta asioista suoraan, ja minä suorapuheisempana olen vaikeuksien kautta "opetellut" puhumaan anopin kanssa, saan sovittua tarvittaessa ihan hyvin kaiken esikoisen hoitoa koskevan ym.

Nyt vain en tiedä, miten etenisin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat