Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Te täällä joka päivä jaksatte taistella mitä erikoisimmista asioista, luulette että jos lapsen vie hoitoon tai jättää viemättä niin sillä on jotain väliä.

Ettekö tajua että voi olla että hoidatte lapsianne 15 vuotta täydellisesti tehden kaiken oikein ja sitten huudatte murrosikäiselle että parempi kun ei sinua olisikaan...ja sitten on koko homma pilalle, olette tehneet 15 vuotta täydellisen äidin työtä huomataksenne, että yhdellä lauseella romutitte lapsenne uskon vanhempiensa rakkauteen. Ja ianoa mitä lapsenne muistaa pitkän aikaa on tuo yksi lause.

Miten ihmeessä luulette että jollain lapsen hoitopaikalla on tuolloin mitään väliä? Tajutkaa jo kuinka pienet ongelmat teillä on!!!! Ja unohtakaa se yrittäminen olla tekemättä virheitä, niitä tekee nimittäin kaikki.

Sivut

Kommentit (23)

että on ihan sama mitä lapsen eteen tekee, ´pieleen menee kumminkin...

Ei vaineskaan, eihän lasten elämä ole, eikä sen ole tarkoituskaan olla täydellistä. Ei kaikkea voi aina tehdä oikein, eikä kaikkia päätöksiä tehdä vain lapesen parasta ajatellen ,varsinkin jos perheessä on useampi lapsi ja ne aikuisetkin.

Mutta mua ei ainakaan haittaa vaikka täällä kritisoitaisiin mun tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni, olenhan aikuinen ja osaan kantaa itse vastuun teoistani. En tarvitse siihen palstaidioottien tai

-älykköjen päähän taputuksia.

Niin ja mä ainakin olen ihan varma, että lapseni tulevat jossain vaiheessa syyttämään mua siitä tästä ja tuosta. En mä ainakaan edes kuvittele olevani täydellinen äiti, ja olen ihan valmis lasteni kanssa sitten aikanaan keskustelemaan, enkä vain ala pillittämään että kaikkeni annoin ja parhaani tein, kuten äitini...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täysin ulkopuolinenkin ihminen, jos joutuu esim. koulukiusatuksi. ei sitä lapsen elämän hyvyyttä pysty vakuuttaa millään. Vaikka olisi aina lapsien kanssa kotona ja läsnä tai vaikka keksisi niitä virikkeitä kuinka paljon tahansa.

Mä luin nyt sen ap:n viestin enkä kyllä oikein nähnyt siinä mitään päätä enkä häntää. En tajua mitä yhteyttä on lapsen hyvällä hoidolla ja sillä että huutaa että parempi että olis jäänyt tekemättä, ihan kuin olisi joku selvä yhteys että näin sitten varppina tapahtuu.

Aika lapsellinen on maailmankuvasi tai ontuvaa luetun ymmärtäminen jos et nähnyt sitä ideaa tuon viestin takana. Minä ainakin käsitin asian niin että kaikki meistä huutavat joskus lapsilleen jotain typerää tai tehdään jotain sellaista mikä jää lapsen mieleen kummittelemaan enemmän kuin se, että vietiinkö hänet hoitoon vai ei. Kyllä minä ainakin sen tajuan, että kaikki nämä valinnat joita teemme kun lapsi on pieni, ovat todella merkityksettömiä lapsen kehityksen kannalta. Koska niin moni asia voi mennä huonosti. 18

Paras tämän mielipiteen kannattaja oli mielestäni se palstalainen, joka kertoi läpsivänsä ja tukistelevansa vauvaansa siihen lapsuuden ikään asti, jolloin tämä alkaa kerätä asioita myöhemmin muistettavaksi.

Eli, koska alle nelivuotias ei muista lapsuudestaan (juuri) mitään, häntä voidaan pahoinpidellä pelkäämättä, että tämä myöhemmin syyttää äitiään huonosta kohtelusta.

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä minä ainakin sen tajuan, että kaikki nämä valinnat joita teemme kun lapsi on pieni, ovat todella merkityksettömiä lapsen kehityksen kannalta.

Me halusimme vain tietää olimmeko me niitä palstaidiootteja.

Emmekä onneksi olleet, vai mitä?

Vierailija:

Lainaus:

Kun me 16 ihmistä avattiin tämä ketju niin avasimmeko sen siksi että olemme palstaidiootteja? :)

Ymmärrän kyllä ap:n pointin siitä, että turha on keuhkota niin kamalasti jostain yhdestä asiasta lapsen kasvatuksessa, kun siihen voi vaikuttaa niin moni muukin asia. Mutta jos kokonaisuutena haluaa hoitaa äitiytensä hyvin, niin kyllähän siihen osatkin vaikuttavat. Mutta ehkä vähän vähemmän mustavalkoinen asenne monissa asioissa voisi helpottaa omaakin oloa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat