Seuraa 

Odotan toista lastani nyt rv 12+5. Selkäsärky on jokapäiväistä, ja tiedän että mahan kasvaessa särkky vaan pahenee. Viimeksi en hankkinut tukivyötä vaan pärjäilin ilman mutta nyt olisi kyllä hankintalistalla mahd pian tukemaan alaselkää..

Mietityttää vaan eri merkkisten tukivöiden erot ja se, että voiko käyttää istumatyössä? Mielikuvissani tuo tukivyö saattaa painaa nivusia istuessa?? Viime raskaudessa alkoivat jalat puutua istuessa vasta ihan loppupuolella raskautta, nyt juuri ekoja päiviä huomaan samaa tunnetta. Ilmeisesti istuma-asennossa tuo kasvava maha blokkaa jalkojen verenkiertoa ainakin osittain..

tällaisia pohtii eka-vekara rv 12+5

Kommentit (10)

ap palailee:

Niin olikohan se kamu2 kun vihjaisi noista terveyskeksusten apuvälinelainaamoista. Ekassa odotuksessa hain lainaan paikallisesta tk:sta tukivyön, mutta oli sellainen vanhanaikainen erittäin paksua ja jykevää tekoa kaikkine solkineen ym. Varmasti tuki hyvin mahaa ja selkää, mutta oli käytössä kömpelö, näkyi vaatteiden läpi + painoin kyllä nivusiin (käytinkin vaan juuri lenkkeilesä).

Tarvitsisin juuri alaselkää varten tuon tukivyön, selkää särkee koko ajan (vaikka näinkin alkumetreillä vasta mennään). Hieno kuulla jo muutamalta odottajalta, että Anitan tukivyö on ollut myös istuessa käytössä. Se olikin ollut se eka vaihtoehto näitä miettiessä.

saan kokeiltavaksi ystävältäni varmaankin M-kokoisen piakkoin, että voin tuota kokoa sovittaa ja ja sitten tarkoitus olisi hankkia käyettynä jos tuntuu hyvältä malliltaan.

Lisää kommentteja?

Hankin tätä raskautta varten Anitan tukivyön, jota olen käyttänyt lähinnä kun tiedän olevani jaloillani pitempiä aikoja. Silloin vyö tukee tosi hyvin selkää. Istuessa en kuitenkaan ole vyötä käyttänyt, sillä se tekee olon nivusseudulla tukalaksi. Enpä siis tiedä, auttaako kommenttini sinua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja jo kokeileet, missä vaiheessa maha täyttää tarpeeksi tuon mahapussukan? Itsellä vasta tällainen " pömppö" , eli estääkö pieni maha tukivyön käyttämisen? Selän takia kuitenkin se erityisesti tarvitsen..

.. että ehkä tämä Anita ei siksi paina nivusia eikä mitään, koska vyö sen verran kapea. Tarkoitettu ihan alavatsalle ja lantioon. Jossain olen nähnyt kuvia tukivöistä, jotka on halvempia mutta ovat yhtä kuminauhaa koko vyö ja ulottuvat koko vatsan yli. Siis peittävät selän ja vatsan lantiosta navan yli. Luulisi tuollaisen jo painavan etenkin istuessa! Tätä pystyy helposti liikuttelemaan haluamaansa kohtaan ja istuessa voi vaikka löysätä vyötä sivussa olevasta tarrakiinnityksestä. Tai ottaa koko vyön pois huomaamatta. Toisaalta jos tukea kaipaa erityisesti selälle, vyö voi olla ehkä liian kapea?

Minki

Minä kuulun siihen joukkoon, jolle Anitan vyö ei todellakaan sopinut istuessa. Joten hyvä että saat sen eka kokeille, niin ei tule turhaa ostosta, jos se ei sovikaan. En siis pystynyt pitää sitä yhtään istuessa, painoi ihan liikaa. Teen istumatyötä ja jäin selkäkipujen takia sairaslomalle rv 31. Niin ja lääkäri muuten sanoi sairaslomaa kirjoittaessaan, että todella harvoin on tukivyöstä apua nimen omaan istumisen kannalta, niille joilla seisominen on pahasta se auttaa enemmän.

Minullakin on Anitan tukivyö parhaillaan päällä. Ei minusta paina mitenkään istuessa, mutta olen pitkiä aikoja istuessani ottanut sen pois, koska en koe sitä tarvitsevani muutoin kuin jalkojen päällä ollessa. Lenkillä ihan ehdoton, koska muuten on kipuja ja juuri tuota painon tunnetta lantiossa ja alavatsalla. Ja tunne, että jokin " hölskyy" . Ei hölsky enää eikä paina! Kyllä nyt liikunta taas maittaa!

Hinnakashan tuo on (Anita 40e), mutta ostos kannattaa! Varmasti auttaa myös selkään, etenkin jos kivut alaselässä. Toivottavasti saat avun! Ei kannata kärsiä, jos apuja on olemassa.

Minki 23+3

Minä hankin 2 tuollaista Carriwellin tukivyötä. Nämä ainakin toimivat hyvin istumatyössä, mutta siitä en osaa sanoa tukeeko tämä selkää tarpeeksi, kun mulla ei ole ollut selkävaivoja. Minä hankin ne, kun tuntui että vauva painoi välillä liian alhaalla ja haittasi kävelyä.

http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/tukivaate.html

Selän tukivöitä saa ainakin täällä Riihimäellä lainaan terveyskeskuksen apuvälineyksiköstä. Kannattaisi ehkä kysyä tukivyötä ensin lainaan, ettet tee turhaa hankintaa.

Terveisin

Kamu 35+2

Käärii vaikka sen pussin siihen vyön päälle, eikä vyöstä siltikään tule liian paksu. Itse olen käyttänyt vyötä nimenomaan alaselän tukemiseen. ELi voit ottaa vyön heti käyttöön. Ja jos tuntuu painavan alavatsaa, vyötä on helppo säätää sopivalle löysyydelle, tarrakiinnitys on melko leveä.

eka-vekara:

Lainaus:

ja jo kokeileet, missä vaiheessa maha täyttää tarpeeksi tuon mahapussukan? Itsellä vasta tällainen " pömppö" , eli estääkö pieni maha tukivyön käyttämisen? Selän takia kuitenkin se erityisesti tarvitsen..

Ja tukee hyvin selkää! Kannattaa muutenkin istua tuolin reunalla niin, että jalat pääsevät " roikkumaan" alas päin, ei siis 90 asteen kulmassa nojaten selkänojaan, vaan polvet alaviistoon. Näin veri kiertää vähän paremmin. Ja vähintään kerran tunnissa jaloittelemaan ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat