Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mietiskelen tässä mikä olisi sopiva ikä viedä vauvaa esim. ostoskeskukseen tai vaikkapa laivaristeilylle ilman että olisi vaaraa kaikkialla liikkuvista pöpöistä. No, ainahan on vaara vaikka joku tulisi vaan kyläänkin, mutta kai jo pariviikkoisella on aika hyvä äidinmaidosta saatu vastustuskyky?

Näitä koulukuntia tuntuu olevan kahta, jotkut odottavat pariviikkoiseksi ennenkuin vievät vauvaa ihmisten pariin, toiset jopa 3kk. Mihin itse kuulut?

Kommentit (5)

käytiin kaupassa heti laitokselta kotiutuessa 3vrk ikäisenä ja sen jälkeen aina, kun vain jotain asiaa kauppaan oli. Aina on poika mukana, eikä kyllä ole mikään pöpö vielä kertaakaan tarttunu.

L & V 3,5kk

Kuopusta vietiin jo 3vrk ikäisenä kauppaan, ruokaravintolaan jne. ja eipä ole taudit tarttuneet. Nyt 9kk ikäiseksi saakka on ollut kaksi kertaa pikku nuhaa, ei kertaakaan kuumetta. Imetys lopetettiin 4,5kk ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli jokainen tekee niinkuin tykkää!!

Ystäväni sai viime marraskuussa vauvan ja jo uuteen vuoteen mennessä vauvalla oli ollut influenssa, korvatulehdus ja vatsatauti, kun kulkivat kaupasta kauppaan vastasyntyneen kanssa!! Joten tuosta viisastuneena itse maalisvauvan kanssa käytiin vain vaunulenkillä ja pikaisesti kaupassa ekan kuukauden aikana!!

Mellu ja pikku-ukko 5½kk

Molempien lasten kanssa olen odottanut muutaman kuukauden, ennenkuin olen viennyt vauvan paikkoihin, joissa on paljon ihmisiä. Toki siis olemme ulkoilleet ja isovanhemmilla käyneet, mutta mihinkään kauppakeskuksiin, ravintoloihin y.m. vauvoja ei ole otettu mukaan. Ja siitä yksinkertaisesta syystä, ettei vastasyntyneiden paikka ole kerta kaikkiaan julkisilla paikoilla. Kyllä sinne vielä ehtii hiukan isompanakin!

Kun on työssään nähnyt riittävästi vakavasti sairastuneita vauvoja, ei tee mieli riskeerata omaa lapsikultaansa...

Lääkärit suositteleva, että varsinkaan talvisaikaan (=flunssa-aikaa) vastasyntyneitä ei vietäisi väkijoukkoihin ellei ole aivan pakko.

Itse olen ollut vauvan kanssa pari kolme kuukautta aika lailla kotosalla. Tietysti vaunuajelut, autoilut, ulkoilut, yms. on ihan ok. Samoin kaupassa käyminenkin, jos vauvaa uinuu kopassaan, johon pärskeet eivät yllä ja äitikin hoitaa puhtain käsin.

Nämä on sellaisia voimakkaita tunteita herättäviä asioita, joissa ei voi toista neuvoa. On tehtävä omalla tyylillään, ja uskottava että se on hyvä ja oikea.

Ja joskus on päästävä tuulettamaan päätään!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat