Seuraa 

Onko jollakulla kokemuksia Pikku Ruun kantoliinoista? Mitä kantoliinaa suosittelisit/et suosittelisi vastasyntyneelle?

Kommentit (5)

eikä se ole minulle " elämäntapa" . omiin tarpeisiini on rengasliina kaikista paras. koska tarvitsin liinan joka on helppo ottaa mukaan ja laittaa tarvittaessa päälle, helposti.

alkuun käytin kehtoasentoa ja nyt pystyä.

tämä on ihan varresta otettava vaihtoehto jos ei kantele kauaa. minullakin liina on mukana kaupassa, vaunuillessa yms. jos vauva ei viihdykkään, pääsee hän liinaan, jossa hyvin viihtyy. 1,5tuntia on maksimiaika mitä olen liinalla kantanut, ja se tuntui jo hieman selässä, mutta silti helpompaa kuin kantaa sylissä tai kuunnella vaunussa karjuvaa vauvaa.

olen seuraillut myös pitkän trikooliinan käyttöä, ja näyttää kivalta & helpoltakin, mutta itse en haluisi kietoutua esim. kaupassa pitkään liinaan.

Suosittelisin ihan vastasyntyneelle rengasliinaa (esim. Kanga-reppu). On tosi helppo laittaa olalle. Itse käytin sitä jo synnärillä.

Käytin satunnaisesti myös trikooliinaa (vauva kehtoasennossa), mutta siihen siirryin oikeastaan kun lapsi oli n. 4 viikkoa eli häntä pystyi pitämään pystyasennossa. Kietaisuristi II on hyvä perussidonta enkä muuta sitten opetellutkaan. Minulla oli ihan 5 metriä pitkä itse tehty trikooliina. Kun lapsi alkoi painaa n. 8 kg, siirryin kudottuun liinaan. Nyt käytän enää Patapum-reppua, kun lapsella on painoa 11,5 kg enkä koskaan ole oikein oppinut noihin selkäsidontoihin pitkällä liinalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kokemusta on Vauvabuumin trikoisesta kantoliinasta.

Hankimme meidän kuopuksellemme (nyt 2,5 v) tuon liinan, kun poika oli muutaman kuukauden ikäinen, eli ei ihan vastasyntynyt, mutta pieni kuitenkin :)

Mielestäni tuota voi käyttää aivan pikkuisellekkin vauvalle, mutta silloin vauva laitetaan liinaan makaavampaan asentoon.

Itse halusin uuden liinan, ja ostin sen Vauvabuumin nettikaupasta (www.vauvabuumi.fi), ja hintakaan ei ollut paha (en nyt muista mitä maksoi, mutta verrattuna muihin vastaaviin, tuo oli edullinen, silti tosi laadukas ja hyvä ;))

Ja miltei omani sain pois, kun tuon liinan myin pois.

Trikoinen liina on siinä mielessä parempi ensikertalaiselle, että se on helpompi sitoa ja saada riittävän tiukalle kuin kudottu liina. Kyllähän siinä jonkun aikaa menee ennen kuin lapsi on n. 7 kg eli ehtii sitä käyttää useamman kuukauden.

Suosittelen ostamaan liinan käytettynä, niin ei ole niin kallis. Huutonetissä tai Babyidean kirpparilla niitä on paljon myynnissä. Itse myin trikoisen liinan huutonetissä pois heti kun se jäi tarpeettomaksi. Sain omani takaisin.

minä käytin esikolla liinailun aloittaessani eli parin kk:n iästä pitkää trikooliinaa, mutta nyt kakkosella oon käyttänyt kudottua pitkää liinaa heti vastasyntyneestä. kudottu liina on mielestäni viileämpi ja asennot tulee tukevammiksi (painavalla lapsella liina venyy liikaa). sidonnassa saa toki olla vähän tarkempi kuin trikoon kanssa, trikoo venyy ja antaa anteeksi pikku virheitä. rengasliinaa en ole testannut, koska kaikki vauvat (kuten oma kakkoseni) ei muutamaa viikkoa pitempää viihdy kehtoasennossa, ja sitten kun rengasliinaan saa lapsen iän puolesta istumaan, on mielestäni jo liian painava kannettavaksi toispuoleisesti. paksu trikooliina on toki talvella lämmin ja siksi mukava, mutta ihan ohutta trikooliinaa en hankkisi koska tahtoo oman kokemukseni mukaan jo 6-7 kilon painoisilla helposti venyä liiaksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat