Vierailija

Atooppinen iho on alkanut vaivaamaan vasta nyt lasten saamisen jälkeen. Nyt on silmänaluset ihan hilseellä, vuotavat jopa verta. Mitä ihmettä näille pitäisi tehdä? Onko jotain ihmerasvaa tms? Sormenpäät ovat myös verillä. Apua!

Kommentit (21)

sellaista minulle ainakin määrättin vastaavassa tapauksessa. Tarkista myös että saippuat, pyykinpesuaineet, kosteusvoiteet ja meikit ovat juuri sinulle sopivia. Mulla juuri nuo aiheuttavat ensimmäisenä hilseilyä silmien ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mlle auttaa vastaavaan vaivaan takrolimusiini -voide, protopic. Sitä saa vain ihotautilääkärin reseptillä (ainakin aikaisemmin sai) , ei ohenna ihoa kuten kortisoni. Kortisoni ei tosin mulle enään auttanutkaan kun olin sitä jo niin kauan käyttänyt.

silmälääkärien ja ihotautilääkärien kanssa. Olen kokeillut kortisonia ja bakteereita tappavia. Kumminkin jo pari vuotta olen pärjännyt rasvaisella bepanthenilla. Se on paras ollut mulla. Kysyin sairaalan silmälääkäriltä, voinko käyttää sitä vuosia luomilla. Se kiemurteli, vaikka oli jo nelikymppinen. Myöntyi kumminkin, kun ei keksinyt siitä haittaakan olevan.

Viimeiset 2 vuotta on mennyt ilman ihottumaa, työterveyslääkärikin alkaa pikku hiljaa uskoa, että ruokavalio on sen takana, kun yhtään rasvareseptiä ei oo tarttenut hakea.

Mulla ei ollut ainoastaan silmien ympärykset vaan myös suun ympärys, kädet, selkä ja reidet aina verillä asti ihottumalla, jota öisin raavin niin, että lakanat oli veressä. Ei auttaneet valohoidot, helokkiöljyt, kortisonirasvat.

Vasta kun jätin huonot hiilarit ruokavaliosta pois ja lisäsin sisäisesti hyviä rasvoja on ihottumat pysyneet poissa. THANK GOD! Vihdoinkin minäkin olen ihmisen näköinen!

älä syö hiilihydraatteja, pastaa, riisiä tai sokeria.

Tilalle paljon kasviksia, lihaa ja kalaa, rasvaa:voita ja rasvaisia maitotuotteita ja öljyjä.

Kookosrasvaa (ruohonjuuri) ja oliiviöjyä sekä sisäisesti että ulkoisesti.

www. karppaus. info

(eivät ole edes oikeille pähkinöille mitään sukua). Millekään ruoka-aineellekaan tms. en ole koskaan ollut allerginen. Pöly kyllä nykyään saa tukkoiseksi, siis ihan huonepöly esim. vanhoja lehtiä pöllyttäessä. Ehkä pitäisi kokeilla karppaamista, mutta vähän mietityttää, kun imetän.

Mutta ongelmani ovat nimenomaan silmänympärykset, jotka turpoavat, hilseilevät ja punoittavat. Ne ovat niin kuivat, että mikä tahansa paksu voide, niin iho imee kaiken.

Kun tulee ongelmia, laitan silmänympäryksille tarkoitettua kortisonivoidetta. Harvoin tulee, koska olen löytänyt yhden ainoan voiteen, joka pitää ihoni kunnossa. Se on Apteekin Eucerin-sarjan Q10 Active-silmänympärysvoide. Aika ajoin kokeilen muitakin (olen hurahtanut ryppyvoiteisiin :-)), mutta lopulta päädyn aina tuohon. Se jättää ihon ihanan pehmeäksi.

minulla auttoi atooppiseen silmänympärysihoon akupunktio, homeopaattiset lääkkeet (sulfur eli rikki) ja acon perusvoide apteekista, jota iholääkäri suositteli. Mikään muu ei auta.

Ite oon teini-ikäinen ja itellä rupes kovasti hilseileen silmienympärysiho kun olin eläinten kanssa parin päivän aikana paljon. Silmien ympärille laitettiin jotain valkoista  töhnää jotain rasvaa ja parantu nopeesti 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat