Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei kaikille!

Olen pysynnyt vähän aikaa pois täältä. Kun masennuin niin, kun kahdesta pakaste alkiosta ei kumpikaan selvinnyt sulatuksesta.

Eikä siinä vielä kaikki, lisääkin tuli viime viikolla surullisia uutisia. Mieheltäni testattiin testosteroni, sekä lh-hormoni kokeet, ja näistä paljastui, että tulokset olivat todella alhaiset. Nuo samaiset kokeet otettin jo ennen kesää, ja ne olivat jo silloin alhaiset, mutta nyt ne olivat taas laskeneet. Tässä on siis meillä suurin syy, miksi haikara lentää kokoajan väärään osoitteeseen. :( Miehelläni varsinkin testosteronin tuotanto oli super alhaista.

Lääkärin kanssa juttelin ja nyt seuraavaksi, mieheni joutuu aivolisäkkeen magneettikuvaan, jos siitä ei löydy mitään poikkeavaa, niin hänelle aloitetaan pistoshoidot sperman laadun parantamiseen.

Mutta oli mulla kysyttävääkin! Onko kenenkään miehellä todettu vastaavanlaista hormonivajausta? Miten lääkkeet ovat toimineet. Onko enää mitään toivoa??

Mä oon ainakin ihan maassa. Seuraava hoitokin menee ensivuoden puolelle. Mutta nyt on tarkoituksena saada nuo mieheni arvot kohdalleen.

oman nyytin saaminen tuntuu nyt todella kaukaiselta asialta. Mä en enää kohta JAKSA.

piristäkää mua kiltit jotenkin! Miks tän pitää olla näin vaikeata. :( :(

Vastailkaa joku, kiitos.

t. Surullinen Kia.

Sivut

Kommentit (17)

Moikka!

Meillä on myös miehen hormonipitoisuudet olleet alhaiset. Hoitoja tähän ei ole aloitettu, vaan ollaan oltu keväästä asti seurantalinjalla. MRI:tä (magneettikuvaus) on myös heitetty ilmaan. Saanko kysyä että kuinka alhainen testo sun miehellä on?

Meillä oli myös miehellä hormonilukemat pohjalukemissa, ja mietin monesti johtuiko lapsensaantiongelmat siitä.

Eli taustaa sen verran, minulla oli kaksi kohdunulkoista kesällä -03, raskaudet alkoivat molemmat ekasta kierrosta. Tämä juttu oli meille aika rankka, myös miehelle ja keväällä -04 hän kävi lääkärissä jossa hormonilukemat todettiin, lääkitykseksi tuli joku paikallinen hormonirasva, en muista mikä. Minulla oli jäljellä yksi munatorvi (joka oli auki tutkimuksen mukaan) ja uusi yritys aloitettiin -04 tammikuussa. Mitään ei tapahtunut ja kesällä -04 miehen hormonit olivat edelleen matalat (vähän kuitenkin kohonneet). Mitään ei tapahtunut ja keväällä -05 tehtiin IVF. Tällöin miehen hormonit olivat kohonneet normaalilukemiin ja IVF onnistui hyvin (poika syntyi loppuvuodesta). Mies tulkitsi itse, että hänellä stressi ja minun rankat sairaalakokemukset (hengenlähtö oli lähellä) vaikuttivat ihan yleiseen olotilaan ja sitä kautta varmaan hormonijuttuihinkin. Kun syksyllä -04 päätettiin, että mennään IVFään, hänellä paineet ja stressi helpottivat ja siittiöt ja hormonilukemat paranivat.

Tämä vain vinkiksi, että ainakin meillä ne hormoni- ja siittiölukemat muuttuivat aika paljon, tosin takaisin normaalilukemaan pääseminen vei kuukausia. Luulisin, että kaikki nämä lapsettomuus, keskenmeno ja hoitojutut ovat sen verran rankkoja, että voivat hyvinkin vaikuttaa mieheenkin, meillä ainakin kävi niin.

Tsemppiä teille ja toivottavasti onnistutte hoidoissa!

t. Triina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos kun vastasit!

En tiedä tarkkoja lukuja, mutta lääkärin mukaan ovat todella alhaiset, viiterajan alapuolella reilusti. Tuo pelästytti aluksi meidät molemmat. Mutta onneksi tähän on olemassa hoitokeinot. Mutta ensin miehelläni on se magneettikuvaus..

... ja niitä hoidettiin ensin 3 kk clomeilla ja sitten toiset 3 kk pistoksilla. Hormonitasot saatiin nousemaan, mutta siittiötuotanto ei silti käynnistynyt. Hormonitasot eivät olleet muistaakseni hirveän alhaiset, mutta koska muutakaan syytä siittiöttömyydelle ei löydetty niin kokeiltiin lääkähoidolla saada ne nousemaan. Lääkkeiden käyttö oli varsin kivutonta, jopa pistelyt, eikä niistä aiheutunut mitään ikäviä sivuoireita. Hormonitasot siis nousi, mutta se ei auttanut varsinaiseen ongelmaan. Toivottavasti teillä käy parempi onni, ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon!

Heippa, kaikki ;) (Lupiinille vilkutus...)

Mun miehellä on myös todettu alhaiset arvot, joskin viitearvojen sisällä ne kiikkuu: fsh 4,3 (viitearvot 0.7-11.1), lh 3,2 (2.5-7) ja testo 14,5 (8-35). Mutta miehelläni on myös alkujaan todettu azoospermia, ei siittiöitä spermassa lainkaan. Aloimme kuitenkin kysellä lääkäriltä, voisiko sitä clomifen-kuuria kokeilla, kun kuulimme jostakin, että se SAATTAA auttaa... Mies on juuri paraikaa kuurilla, ja meidän seuraava ICSI-hoito osunee marraskuulle. (Icsejä tehty jo kolme tuloksetta.) EmmaEmilian kirjoitus pani vähän rajoja minunkin innostukselle, ei se tosiaan taida olla mikään taikuritemppu, että siittiötuotanto ihan noin vain paranee - mikä on kyllä harmi. Meillä mies ei ole vielä ainakaan aloittamassa mitään piikityksiä, katsotaan nyt ensin tuo clomi loppuun ja se icsi (icsin koittaessa kuuri on vielä kesken, mutta haluttiin päästä kokeilemaan icsiä vielä tämän vuoden puolella, koska aika kuluu.........)

Meillä löydettiin tarvittava määrä siittiöitä kivesbiopsialla (suoraan kiveksestä neulalla). Juuri siksi, kun ei spermassa ollut eikä kai ole edelleekään mitään.

Me haluttiin tuo clomi-kokeilu juuri nettipalstoilta löydettyjen " kohtalotovereiden" kokemuksien perusteella! Lääkärisetä vähän naureskeli (hyväntahtoisesti kuitenkin), että kaikenlaistahan sieltä netistä kyllä löytyy... ;) Mutta kun vaatimalla vaadittiin niin saatiin. Yksi tarina, mikä yhdestä toisesta foorumista löytyi, oli nimenomaan rohkaiseva, mies oli ollut 3 kk clomeilla ja arvot parani ja siittiötuotantokin elpyi, ja olivat saaneet raskauden alkamaan ja raskaus oli jo pitkälläkin eli mitä luultavimmin lapsi on heillä pian ihan totta!

Koitan kyllä kovasti uskoa tuohon hoitoon, pakkohan se on! Kiitos tsemppailuista ja onnea muillekin eri vaiheisiin!

Heti alkuun haluan toivottaa teille meitä parempaa onnea clomikuurin suhteen, älähän vielä luovu toivosta! Yritin alkuvuodesta etsiä täältä palstalta ¿kohtalotovereita¿ noiden miesten hormonihoitojen suhteen, mutta silloin vaikutti että me ollaan ainoat joille lääkäri on clomeja + pistoksia edes ehdottanut hoitomuodoksi. Sikäli on mielenkiintoista, että myös muilla on sama tilanne ja ois ihana kuulla, että se on myös auttanut!

Piti vielä alkaa kysymään noista teidän ICSI-hoidoista, että löytyikö mieheltäsi siis siittiöitä joilla hoidot pystyi kuitenkin suorittamaan? Ja jos saan vielä udella, niin biopsialla vai millä keinoin tuo onnistui?

Toivotaan tosiaan että teillä käy hyvä onni ja siittiötuotanto elpyisi, peukkuja ja jaksamista!

EE

Onko tullut uusia tapauksia? Itse tänään vasta lueskelin tuosta alhaisesta testosteroniarvosta enemmän ja teksti iski kasvoille kun nyrkki. Meillä ollut lapsi haaveissa ja mies muista syistä kävi tutkituttamassa testoarvot, jotka todella alhaiset. Kaiken lisäksi mulla PCO :( tuntuu täysin mahdottomalta haaveet lapsesta :'(

Uusia kokemuksia alhasista testoarvoista? Onko kuitenkin onnistuttu raskautumaan? Vai ei?

http://www.vitamindcouncil.org/blog/study-finds-low-vitamin-d-status-is-associated-the-prevalence-of-hypogonadism-in-chinese-men-08-2015/

1.8.2012 Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 100 µg:aan. Ja 1–10-vuotiaiden 50 µg päivässä. Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia. 

Jos testokorvaushoitoon lähtee, niin ei se oo mikään vitun buranakuuri. Todennäköisesti loppuiän hoitourakka sivuvaikutuksineen. Pitää samalla syödä AI:ta oikea määrä ettei taas tule huono olo liiasta tai liian pienestä e2 määrästä. Ja muutenkin seurailla hormoniarvoja. Eikä se oo mikään (MEIDÄN) hoito vaan miehen elämään ehkä kaikkein henkilökohtaisin ja kokonaisvaltaisesti vaikuttavin asia. Jokatapauksessa onnea kaikille hypogonadismista kärsiville.

Vierailija

Juuri noin. Testosteronikorvaushoito ei todellakaan ole mikään (MEIDÄN) asia, ja onkin ihmeellistä miksi usein hoito jätetään sitä tarvitseville miehille antamatta yleisesti. Miehelle yleensä vain hintavampi yksityinen lääkäri on ainut vaihtoehto hoitaa tuo vakava tilanne, ongelma, pois päiväjärjestyksestä.

Lienisi parasta että kaikilla miehillä olisi mahdollisuus hoitaa itseänsä lääkärillä, kahden kesken, ettei tarvitsisi netissä asioita vatvoa. Tasa-arvoa odotellessa.

testo

Testosteronikorvaushoito lopettaa siittiöiden vähänkin tuotannon vaikka suorituskyky palautuu ja mieli virkistyy. Suosittelen kaikille miehille joilla lapsensaanti ei ole se prioriteetti, vointi paranee silmissä. 

Sustanon (alle 7 euroo)10-21pv välein ja tarvittaessa Arimidex( sadan purkki about vitosen)  toka toinen päivä estrogeenin kurissa pysymiseen, halpaa kuin saippua.

Jos Nebidoa, niin 1ml kahden viikon välein vaikka ohjeissa olisi mitä. Se on 4ml pullo(maksaa jonkun 85e) ja pistoväli 8-12vk. Ei siis kaikkea kerralla.

Geeli voi sopia myös mutta pistos vaivaton eikä sotke vaatteita tai puolisoa.

Älköö miehet kärsikö matalasta testosta kun ei ole pakko. Sivuvaikutukset marginaalisia oikeasti.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat