Seuraa 

Olemme hankkimassa talvella syntyvälle esikoiselle vaunuja ja miellyin kovasti teutonian spirit s3:n. Löytyisikö täältä äitejä joilla olisi käyttökokemuksia noista? Myös hartanin x3:n ja teutonian spirit x3:n (kiinteä etupyörä) kommentit otetaan kiitollisuudella vastaan. Erityisesti arveluttaa se eturenkaan lokasuoja ja " pyörivä mekanismi" => lumen kertyminen siihen talvella; jääkö rengas jumiin?

Sivut

Kommentit (20)

Kyllä varmasti rattaat kuin rattaat saa nurin jos olosuhteet ovat sellaiset. Minä yksinkertaisesti sain etummaisen pyörän menemään johonkin syvään monttuun tiessä (meilläpäin sellaisia voi löytyä huonosti hoidetuilta teiltä) jolloin rattaat kallistuivat yhtäaikaa voimakkaasti eteen- ja sivullepäin ja koska edessä on vain yksi pyörä, voi kuvitella että tasapaino petti - juuri sinne suuntaan jossa ei ole yhtään rengasta ottamassa vastaan. Samaan tilanteeseen voi tosiaan joutua yhtälailla 4-pyörillä, vaikka jos saman puolen sivurenkaat menevät jonkun kynnyksen yli tms. Samat fysiikan lait pätevät kaiketi kaikkialla.

Meillä tuo malli eli niissä on se kääntyvä etupyörä. Olen ollut todella tyytyväinen. Meillä on myös niissä teutonian seisomateline ja voin sanoa, että näppärä menopeli. Moni valittaa kun laittaa vaunuihin seisomatelineen niin on mega raskasta työntää mutta ei tällä mallilla kun tuo kääntyvä etupyörä tekee niistä erittäin näppärästi ohjattavan vaikka isompi lapsi seisoo seisomatelineessä.

Suosittelen todella lämpimästi !!

Mies eka hiukan karsasti valintaani mutta nyt kun itse on niitä työnnellyt on samaa mieltä kanssani, että todella hyvä ostos oli.

Kun nuo hankkii niin ei tartte erikseen hankkia matkarattaita.

Meillä on niissä pehmeäkantokoppa, mutta saa myös kovankin niihin.

meillä on nyt kohta 2kk tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä kyseyiset vaunut olleet käytössä 9kk ja kovasti ollaan tykätty!!! Itse asiassa en löydä vaunuista mitään moitittavaa. Ainoastaan niiden koko kokoontaitettuna on suuri, joten kovin pieneen autoon ne eivät mahdu.

Muuten vaunut kulkevat todella ketterästi ja ovat kaikinpuolin toimivat. Mihinkään en niitä kyllä vaihtaisi!

Nekku

Mulla ei ole kokemusta noista mainitsemistasi malleista, mutta omaamme olemme olleet todella tyytyväisiä. Kääntyvä etupyörä on ollut loistava pienissä tiloissa esim. ostoskeskuksissa. Meillä pyörän saa myös lukittua, mikä hyvä pitkillä kävelylenkeillä. Ratasosa on todella kevyt ja menee niin pieneen tilaan kasattuna, että matkarattaiden tarve on olematon. Ainoa asia, minkä nyt muuttaisin on, että ottaisin kolmipyöräiset rattaat kantokopalla. I' coon malli miellyttäisi nyt, sillä kun nyt lapsemme 6 kk ja päiväunet nukkuu vaunukopassa ja illalla taas sitten tarviis rattaita, täytyy jokakerta ratasosa vaihtaa erikseen, kun meillä erillinen vaunukoppa. Ei vaihtaessa mene kuin pari minuuttia, mutta silti! Vauvanahan tietenkin tarvitsi vain vaunua, joten siinä ei ollut ongelmaa. Tää välivaihe vain on hankalampi. Rattaissa selkänoja menee makuulleen, joten siinäkin voi kyllä tarvittaessa nukkua. Meillä ainakin vain positiivisia kokemuksia kolmipyöräisistä, enkä enään harkitsisikaan nelipyöräisten ostoa. Ne tuntuu niin paljon raskaammilta ja hankalilta liikuttaa. Tuttavalla Teutonian nelipyöräiset ja kovasti on harmitellut, kun meidän kiesejä kokeillut, ettei ottanut kolmipyöräisiä. Talvella ei meillä ainakaan mitään ongelmaa lumen kanssa ollut. Huomattavasti pienemmät nämä meidän pelit ovat kuin nelipyöräiset, myös pituussuunnassa, joten ei ongelmaa busseissa tai muuallakaan ole havaittu.

Terveisin

mine + poju 6 kk

Kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä tuollaisesta maahantuojaan tai tehtaaseen. Meidän kolmipyöräisiä ei kyllä saa kaatumaan, jos ei nosta takapyöriä hallitsemattoman ylös ja samanaikaisesti käännä etusta voimakkaasti. Eihän ne niin ole tarkoitettukaan ajettavaksi. Näin kyllä saa nelipyöräisetkin kumoon, vaikkakin toki vaikeammin. Näitä kolmipyöräisiähän eritoteen juoksurattaina markkinoidaan, joten tuo on kyllä tosi vaarallista, jos jossain mallissa noin käy. Hyvä, kun eroon hankkiuduit! Todella se pitää kolmipyöräisissä aina muistaa, ettei nokka edellä työntele niitä esim. liukuportaissa. Tällöinhän painon joutuu kokonaan siirtämään etupyörälle ja vielä nostamaan toisen pään melko korkealle. Jokainenhan tietää, kuinka siinä käy. Kippaa varmasti! Vedetään kolmipyöräiset liukuportaisiin. Lumessa meidän pelit kyllä menevät paljon ketterämmin kuin nelipyöräiset, koska ovat huomattavasti kevyemmät ja meillä tosin on ilmakumipyörät.

Et sellaisii vielä...

terveisin

mine

On niissä puolensa, eli ovat hyvät rattaat periaatteessa mutta ehkäpä kiinnittäisin huomiota pariin ominaisuuteen nykyään. Tavaratila on onneton; sinne ei meinaa saada äherrettyä mitään maitotölkkiä isompaa tavaraa. Tilaa kyllä tavallaan on, mutta ne aisat tai mitkä ovatkaan ovat tiellä pakkausvaiheessa. Ei ole kääntyvää työntöaisaa, mitä arvostaisin kovasti. Ja viimeisimpänä se, että talvella umpihangessa kolmipyörät luikertelevat eteenpäin hankalasti kun kaikki 3 pyörää joutuvat työntämään oman väylänsä hankeen. Ja olen myös meinannut kaataa vaunut pari kertaa jonkun tiellä olleen montun ansiosta, mutta kai se voisi onnistua 4-pyöräisilläkin.

Muuten ne ovat mainiot, kulkevat kevyesti ja ovat ketterät mutta tukevat. Parhaimmillaan kasvot eteenpäin -rattaina, mutta myös muut variaatiot toimivat.

joissa on kääntyvä etupyörä jonka saa lukkoon. Viime talven olivat jo kovassa käytössä ja ainakin täällä maaseudulla pääsi oikein näppärästi liikkumaan. Jos oli paljon lunta tai loskaa, etupyörä lukkoon ja matka jatkui yllättävän kevyesti. Jos nyt ostaisin ensimmäisiä vaunujani, ottaisin 3-pyöräiset, kunhan etupyörän saa myös lukkoon. Tosin esim liukuportaissa on mahdoton mennä ylöspäin niin että vaunut ovat " nokka" eteenpäin. Mutta hissejä löytyy tai sitten mennään peruuttamalla:)

Suosittelen 3-pyöräisiä, ovat olleet tosi näppärät, tuplinakin!

Mulla on aika vähäinen kokemus kolmipyöristä, mutta sitäkin raskauttavampi... Eli tosiaan kolmipyörät kaatuvat älyttömän paljon herkemmin, kuin nelipyöräiset. Minä hankkiuduin kerrasta kolmipyöristä eroon, kun kippasivat sinne olemattoman etupyörän suuntaa viistottain. Onneksi ei käynyt pahasti!

Näppärämmäthän ne on, mutta saa noita nelipyöriäkin kääntyvillä etupyörillä, jotka on sitten aikas paljon turvallisemmat. Meillä ainakin turvallisuus meni näppäryyden edelle kertaiskusta. :)

Hmm... Olin jo lähestulkoon kallistunut turvallisesti nelipyörien kannalle mutta mutta :) Ihastuin kuitenkin niin kovin noiden s3:n näppäryyteen. Olen itse pienikokoinen ja ne ei jotenkin tuntuneet niin mammuteilta kuin muut mallit ja silti löytyy tilaa vauvalle. Olen myös noita saksan nettikauppoja katsellut ja täytyy tosiaan harkita mistä vaunut sitten hankkii.

Mutta vielä jos löytyisi lisää noita talvi-käyttö-kokemuksia niin otetaan vastaan!

Noista mainitsemistasi vaunuista mulla ei ole kokemuksia. Meillä on ns kakkosrattaina Emman kolmipyöräiset. Olen niistä kyllä tykännyt ja kovasti niillä olemme ajelleet. Talvella niitä ei ole vielä käytetty, enkä usko, että paljon niitä käytänkään. Talvella varmaan mennään nelipyöräisillä=)

Muutama asia kannattaa huomioida. Jos matkustat vauvan kanssa paljon esim. bussilla, niin kolmipyöräiset vie yllättävän paljon tilaa vaunuvälikössä. Jos kyydissä on kahdet vaunut, niin aika ahtaaksi tila käy. Samoin esim. ratikoiden ovivälikkö on ahdas.

Kun itse ostin vaunuja, kokeilin myös teutonian kolmipyöräisiä. Ainakin vuoden 05 malli oli mielestäni yllättävän raskas työntää. Siihen sitten istumaan leikki-ikäinen lapsi, niin painoa alkaa jo olla.

Hyvin toimivat myös talvella, kinoksista pääsi hyvin nostamalla aisasta niin että meni vain etupyörän varassa. Itse asiassa niillä kulki talvella huomattavasti paremmin kuin nelipyöräisillä. Mitään ongelmaa lumen ja sen lokarin kanssa ei ollut. Kaatumaan noita ei olisi saanut millään, itse asiassa meidän nelipyöräiset meinaa joskus keikata sivulla mutta nuo skaterit ei mitenkään.

Kolmipyöräiset merkiltään Filuu Z8. Eturengas on kiinteä eli ei käänny. Aivan ihanan kevyet vaunut työntää ja renkaat on tosi leveät. Menevät pieneen tilaan kasattuina ja silti on iso istumatila lapselle. Varsinaisesti en kyllä lenkkeile vaunujen kanssa tai juokse mutta päivässä käydään pari kertaa pitkällä kävelylenkillä. Kippaamaan näitä ei kyllä saa millään vaan ovat tosi tukevat. Tosi hyvät ja paksut kankaat näissä on ja hinta vajaat 450 ¿ varusteineen ja toimituskuluineen (ostettiin osoitteesta www.pikkupingviini.fi). Kahden vuoden takuu ja nopea toimitus vaikutti osaltaan myös valintaan sekä tietysti ihana kuosi!

Ja olen tykännyt todella. Meillä ei ole ollut ongelmaa bussissa, mutta I´coot ovatkin kuulemma kapeammat, kuin edellä mainitut merkit. Kokemusta ei oo lumessa menemisestä, mutta lokasuojan saa meillä näppärästi irti.

Tykkään taittuvasta etupyörästä, ohjaus on pehmeä ja antaa mukavasti periksi vaikeassa maastossa ja kynnyksiä ylittäessä.

Monet komipyöräiset ovat kasattuna aika korkeat, mutta nämä on mahtunut mukavasti Golfin takakonttiin, joka on aika pieni.

Ovat tosi keveät ja hyvät työntää, ja sopivat myös pitkille työntäjille. Teutonian tapaan laatu on hyvää ja kantokoppa on tilava. Ei ole vielä kokemusta talvikäytöstä. Meillä ko. vaunut ovat kaupunkikäytössä, eli asfalttia alla, mutta jos liikutte paljon hiekkateillä/maastossa niin suosittelen sitten ilmakumipyörällisiä vaunuja.

Spirit S3:set ovat kyllä näin lyhyellä kokemuksella tosi kätevät esim. kaupoissa liikkuessa, kääntyvät kätevästi paikoillaan pienessäkin tilassa esim. vaaterekkien välissä H&M:llä. Vievät toki hieman 4-pyöräisiä enemmän tilaa autosta (n. 5 cm korkeammat), mutta meillä on iso farkku joten se ei ole ongelma. Tykätään kovasti, ovat näppärät ja sporttiset.

Ps. kannattaa tilata ko. vaunut esim. PingPongilta Saksasta, me säästimme näin 200 euroa, jolla ostimme turvakaukalon ja pinnasängyn.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat