Seuraa 

Kommentit (6)

Joillakin tuo B-vitamiinilisä saattaa auttaakin, mutta itse kokeilin myös sitä (molemmissa raskauksissa), eikä siitä kyllä sen paremmaksi vointi muuttunut.



Lääkäri sanoi, että ns. pahimmissa tapauksissa ei tosiaan auta mikään (poislukien tuo kevyt syöminen riittävän taajaan eli ei sen syömisen tarvitse tarkoittaa mitään massiivista kilojen keräämistä - kun syö saman mitä söisi muutenkin päivässä (+ se yksi leipä & maitolasi -määrä lisää), mutta jaettuna riittävän useaan satsiin, niin ei pitäisi kilojen karttua ylenmäärin). Eikä tuo syöminenkään välttämättä tee olosta massiivisen hyvää, mutta se vähentää pahoinvoinnin kierroksia.



Juominen on erittäin tärkeää, sillä nestevajauksen puolelle ei saa mennä (tämä siis erityisesti, jos oksentaa). Itselläni oli avoin lähete nestetippaan sairaalaan koska tahansa, mikäli en olisi saanut pidettyä riittävää määrää tavaraa&nesteitä sisällä. Hampaathan tuosta eniten kärsivät eli vauvat kasvoivat ihan ok ja syntyivät normaalikokoisina.



Alussa söin jotain pientä ainakin tunnin välein, muuten tuli paha olo. Jossain vaiheessa tuntui, että nimenomaan ruisleipä toimi tosi hyvin, vaikkei sitä tehnytkään mieli. Aamuyölläkin kipitin juomaan mehua ja syömään ruisleipää, niin sain taas nukuttua muutaman tunnin. Kauppareissuillakin oli joku mehu mukana. Mutta huonona puolena oli se, että kyseisen lihotuskuurin aikana tuli muutamassa viikossa 3 kiloa painoa lisää! Toisaalta en joutunut oksentamaan kauhean usein. Nyt on jo parempi olo, mutta ei se pahoinvointi vielä ole kokonaan kadonnut.



hepsis rv 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuulin kaveriltani että B6-vitamiini lieventäisi pahoinvointia. Saa nähdä, aloitin itse kokeilun tänään...Kyllä tässä melkein mitä vaan jo yrittää kun useampi pahoinvointiviikko on takana ;)

Itse söin todella paljon tomaattia ja kurkkua...

Ne ovat sopivan kevyttä ainakin mulle sopivat koko odotusajan parhaiten.

Edes nyt loppuunpäin mennessä ei närästä tuorekurkku eikä tomaati koskaan vaikka muut ruoat saattaisivat närästääkkin.

eli itselläni on kaksi raskautta takana, joissa molemmissa olen voinut pahoin muutaman tunnin välein alusta loppuun.



Sen verran oppi, että söi vähintään 3 tunnin välein (tuossa ajassa vatsa tyhjenee ja olo on entistä huonompi sitten), sitä mikä sattui maistumaan, joi paljon (tärkeää pitää nestetasapaino kunnossa, varsinkin jos sattuisi oksentamaan taajaan) ja tietysti syöminen mieluusti monipuolista & kevyttä.



Itselle parhaiten toimi hiilihappopitoiset juomat ja isoimpaan oksetukseen yksi tai kaksi chipsiä, jotka veivät oksennuksen nostaman nesteen pois suusta (ravintoterapeutilta saatu vinkki).



Tsemppiä vaan!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat