Seuraa 

viikkoja on nyt takana 24+5 ja minulla on nyt eilen ja tänään tuntunut ihan selviä supistuksia. yhtäkkiä tunnen " ala mahassa" jännän tunteen (en osaa kuvailla paremmin) jonka jälkeen maha menee kovaksi.. näitä on tullut usein päivän aikana. varsinaisesti kipeitä ne ei ole, mutta tunnen supistuksen selvästi jonka jälkeen pitää mennä levähteleen tai muuten vain ottaa rennommin.. onko nämä niitä harjoitus-supistuksia?? vai pitäisikö minun mennä lääkärissä käväiseen ja tarkistuttaan tilanne..? vauva potkii kuitenkin päivän aikana...

Kommentit (5)

Kyse on yleensä harjoitussupistuksista. Ei kuitenkaan ole hyvä, jos supistuksia tulee paljon tai sarjassa, jos ne ovat kivuliaita tai jos ne eivät tokene levolla. Usein supistelu helpottaa, kun välttää rehkimistä (ja kumartelua & kyykkimistä) ja juo tarpeeksi.

Sen verran lisäisin, että mulla täysin kivuttomat " harjoitus" supistukset saivat aikaan sen, että paikat aukesivat ennen aikojaan. Kivuliaita supistuksia tuli vasta vesien menon jälkeen. Kipu ei siis ole varma merkki.

viime raskaudessa oli ihan päivittäin, monta kertaa vatsa kovana, ei kuitenkaan sattunut. Epämukavaa oli ja mielellään istuutui hetkeksi sitten että rauhottuisi tilanne. Tämä oli kuitenkin neuvolan mukaan täysin normaalia eikä ollut mitään poikkeavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kiitos kaikille vastanneille=) levolla sainkin helpotusta olooni, täytyy varmaan siis ihan muistuttaa itseä siitä että levähtää päivän aikana eikä touhota koko ajan suin päin menemään...=)

ELi sitten lisi alkava synnytys lähellä jos supistuksia tulee säännöllisesti ja sitten saisit supistusten est lääkettä.

Jos huomaat että supistuksia tulee liikkuessa niin jätä rehkimättä ja lepäile. Normaalisti noilla viikoilla tulee jo monilla harjoitussupistuksia. Eli ei tarvitse olla ghulissaan. Niin sanotut synnytys supistukset ja avaavat supistukset ovat kivuliaita. Eli js ei satu samalla niin suosittelen vain lepoa.

Mutta jos supisteluja (sellaisia että vatsa on siis kova) on joka päivä useita kertoja, niin aiheuttaja voi olla streptokokki b -bakteeri. Se ilmenee labrassa tehtävässä bakteeriviljelystä (valkovuodosta).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat