Vierailija

EN tajua, miksi näin? Mitä luulette?

Sivut

Kommentit (24)

tunnen monia äitejä, jotka tekevät vauvoja vaan siksi että tykkäävät vauvoista, isommat lapset viedään pois tieltä kun ollaan vauvan kanssa.

itse tykkään kaikista lapsistani.

minulle kyllä järjestyi lasten hoitopaikka,kun sain töitä-ja asumme kunnassa, missä on vaikeuksia tällä saralla..lapsia pariin eri päiväkotiin ,mutta pystyn kuitenkin ootamaan uuden työn vastaan. En voi tajuta ilman sosiaalisia syitä hoitoon/kerhoon tulevia virikelapsia, enkä tajua sitäkään, että vanhemmat menevät töiden kotiinsa kököttämään ja lapsi haetaan viime tingassa hoitopaikasta.. eikö teillä ole lapsilla kavereita,kuin kerhoissa tai hoidossa?? ymmärrän, jos asutaan jossain jeeranpersiissä,mutta eivät kai kaikki maalla asusta?? ja sitten ihmetellään, kun lapsilla on isompina jos jonkinlaista ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eikös niitä kavereita näe koulussakin? onhan siellä välitunnit..ja yleisestikään en ymmärräjos ollaan ja aiotaankin olla kotona et lapsi hoidossa ilman syytä. omaa poikaani en saa hoitoon ja töiden haku hieman hankalaa lapsen kanssa. eli todella tarvisin pojalle hoitopaikan edes puoleksi päivää, mutta kaikki täynnä. eli aika hassulta tuntuu kun ne jotka eivät paikkaa tarvitse ne täyttävät..

iltapäiväkerhossa kavereiden kanssa leikkimässä kuin yksin kotona äidin kanssa.... Ainakin meillä näin. Olen sanonut lapselle, että tule vaan suoraan kotiin äidin seuraksi, mutta lapsi haluaa ehdottomasti mennä leikkipuistoon leikkimään kavereiden kanssa. Ja hyvä niin, saapahan purkaa kaiken koulupäivän aikana kertyneen energian liikkumalla puistossa. Kotiin tulee sitten joskus iltapäivällä välipalan jälkeen (n. klo 15) ja tekee läksyt, ellei ole sattunut siellä leikkipuistossa tekemään.

ja täysin vapaaehtoisesti aina silloin tällöin,ei joka päivä.meillä näin. kotona pienen vauvan kanssa. jos pari tuntia kerrallaan viettää ei luulisi kenenkään maailma siihen kaatuvan.

jopa toivovat iltapäiväkerhossa,että lapsemme menee sinne.tykkävät kovin.

eihän se ole ilmaista huvia.

Vaikka olisit työtön äiti kotona sulla on oltava esim päiväkotipaikka jos sulle tarjotaan työtä tai koulutusta. Ei ole syy olla menemättä. Tulee karenssia. Sama se on noitten ip kerhojenki kanssa. Ja eiköhän nelapset mielellään kavereittensa kaa leiki ku nyhjää himassa.,

mutta esim Tampereella Saukkolassa sisältyy ilttis-hintaan, joka muutenkin kohtuullinen, harrastuskerhoja mm sählyä, kokkikerhoa ym. Eli lapsi voi mennä sinne koulun jälkeen, ja tulla kotiin vaikka klo 15, eikä illalla tarvitse enää lähteä harrastuksiin. Vanhemmat säästyvät kuskaamiselta, illat aikaa yhdessäoloon.

Ja tietääkseni kaikki halukkaat ovat saaneet kerhopaikan.

tosin vaan tän viikon, ensiviikolla alkaa työt, mutta tokaluokkalainen (erityis)lapseni on iltiksessä.

Syy: Hän tarvitsee paikan joka tapauksessa ensiviikosta eteenpäin ja tällä viikolla sai itse päättää meneekö vai eikö.

Hän oli kerhossa myös keväällä vaikka olin kotona, näin tehtiin psykiatrien ja psykologien sekä opettajan palaverin perusteella, koska tarvitsee paljon harjoitusta sosiaalisiin suhteisiin.

Mistä tiedät että äiti on kotona?

...vaikka olen itse vauvan kanssa kotona. Terve poika, eikä meillä ole perheessä kenelläkään mt-ongelmia, eroa vireillä, tai muutakaan vaikeutta. Miettikääpä ja kauhistelkaapa sitä!

Lainaus:

Kavereita voi kutsua kotiin kylään ja kavereita voi tavata vaikka puistossa. Itse epäilen, että perheessä on jotain ongelmaa, jos i-p kerholaisen äiti on kotona. Niistähän ei muille huudella. Helsingissä ainakin on jonoja suosittuihin ip-kerhoihin ja olisihan se väärin jos se paikka annettaisin noin vain lapselle jolla äiti kotona. Nämä kerhot ovat kaiken lisäksi halpoja!

järjestää pienille koululaisille iltapäivähoidon välipaloineen. Siellä tapaavat myös muita kuin koulukavereita, osa kavereista käy toista koulua. Sitten tulevat omin päin sieltä kotiin. Iltapäiväkerhoon en kyllä tosiaan laittaisi, kun kotona olen, ymmärrän hyvin että se on niitä varten, joiden vanhemmat on työssä.

Mutta tuo leikkipuiston iltapäivätoiminta on avointa kaikille, sitä ei ole rajoitettu mitenkään.

niin voisko joku nyt antaa viitteet -sanotaan nyt noin 500 tutkimukseen, joissa on todettu vankka yhteys lasten/nuorten miel.terveyshäiriöiden ja "turhaan" hoitoon/iltapäiväkerhoon viemisen välillä?

Luen sujuvasti alan tekstiä myös englanniksi jos ette suomenkielisiä löydä. Väittelin nuorten miel.terveyshäiriöistä ihan hetki sitten, mutten ole kyllä itse löytänyt yhtään tällaista tutkimusta.

Joten, olkaapa hyvä!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat