Vierailija

repi siis yhden sivun melkein kokonaan irti, keskeltä sivua kahtia! Eli dilemma on:

a) palautank kirjan resuisena ja toivon ettei lasku tule perässä?

b) Teippaan sivun itse, palautan ja toivon ettei lasku tule perässä?

c) Menen rohkeasti tiskille ja tunnustan?

Lisäongelmia lisää se, että mulla on aina kirjat myöhässä, nytkin 14 e maksuja rästissä ja hävettää mennä vielä resun kirjan kanssa. Voiko ne ottaa multa kirjastokortin veke?? Paljonko tuollainen repaleinen sivu tulee mulle maksamaan?

Kiitos jos joku kirjastontäti on kuulolla. Ja ei tartte torua, mä tiedän olleeni tuhma :(

Kommentit (15)

Ymmärtävät kyllä, jos lapsi rikkonut. Kirjaston kirjoja ei sais itse teippailla, kun niillä on omat paksut teippinsä, joilla korjaavat kirjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

repi siis yhden sivun melkein kokonaan irti, keskeltä sivua kahtia! Eli dilemma on:

a) palautank kirjan resuisena ja toivon ettei lasku tule perässä?

b) Teippaan sivun itse, palautan ja toivon ettei lasku tule perässä?

c) Menen rohkeasti tiskille ja tunnustan?

Lisäongelmia lisää se, että mulla on aina kirjat myöhässä, nytkin 14 e maksuja rästissä ja hävettää mennä vielä resun kirjan kanssa. Voiko ne ottaa multa kirjastokortin veke?? Paljonko tuollainen repaleinen sivu tulee mulle maksamaan?

Kiitos jos joku kirjastontäti on kuulolla. Ja ei tartte torua, mä tiedän olleeni tuhma :(

Olen teipannut irtosivut JA tunnustanut lapseni synnin tiskillä. Vastaanotto on ollut aina tyyliin " ihana kun ilmoitit, yleensä ihmiset vaan jättää kirjat pinon viimeiseksi eikä sano mitään" enkä ole joutunut korvaamaan kirjoja. (kirjastoilla on yleensä kirjankorjaustarvikkeita ja -taitoisia henkilöitä). Joten rehellisyys on kannattavinta.

korjaatte sen kirjan yhdessä ja viette kirjastoon. ja sanotte kirjaston tädille että tästä repes. ja sitten lapsi saa pyytää anteeksi.

jos sen saa ok korjattua niin ei ne siitä mitään velota. erikseen sitten jos on ihan tuhottu.

ja ystävällistä oli vastaanotto, vaikka lapsi oli repinyt monta sivua irti ja vielä hävittänyt ne. Tietenkin jouduin korvaamaan kirjan, muttei se ollut kun kymmenisen euroa.

sanon että kerro tiskillä vahingosta, mutta ÄLÄ yritä kotona korjata kirjaa...!!! Kirjastoissa on omat korjaus menetelmät ja tarvikkeet, joiden on käytännössä huomattu toimivat parhaiten. Jopa niinkin yksinkertaista asiaa kun teippiä on montaa erilaista. Jotkut esim. haperoituvat nopeasti, ja kerran korjattua sivua on aina vaikeampi korjata uudelleen... Kirjaston hoitajan työhön kuuluu kirjojen huolto, ja suoraan sanottuna repeytyminen ei ole niinpaha kun suklaa/appelsiini tahrat kirjoissa... Joten älkää syökö kun luette...;)

Ja lapsi siis on 11 kk vanha, ylsi hyllystä ottamaan kirjan ja repi sen :/ taidan mennä tunnustamaan. Ei muuta, kun hävettää nuo jatkuvat myöhästysmaksut! Ne on AINA myöhässä vaikka mulla on nettitunnukset ja kaikki! Mä unohdan ne aina....

Ottaako ne helsingissä korttia pois, tietääkö kukaan? Pitää koittaa parantaa tapani...:(

ap

c) viet kirjan tiskille ja kerrot tapahtuneen. Jos kirja on korjauskelvollinen et varmaankaan joudu sitä maksamaan. Huom! En ole Helsingistä. Tuosta kirjastokortin poisottamisesta en osaa sanoa, koska käytännöt vaihtelevat. Meillä joutuisit lainauskieltoon siihen saakka kunnes rästit on maksettu.

pienehköt repeämät olen teipannut ja palauttanut kirjastoon mainitsematta asiasta mitään...

Kerran taas lapsi oli mustekynällä tärvellyt kirjasta useita sivuja, arvelin ettei asia jää kirjastossa huomaamatta jotenka menin ja tunnustin asian, en joutunut korvaamaan mitään.

Menin kassalle kertomaan asiasta ja sanoivat, että " ihana kun ilmoitit, kun ihmiset ovat rehellisiä on mukava painaa asia villasella. Laitan tämän tuonne poistoon tämän kasetin." Eli minä menisin ja kertoisin rehellisesti ja jos kirjan pystyy teippaamaan, niin tekisin sen siististi jo kotona.

muussa tapauksessa kiltisti tiskille ja tunnusta. Yhdestä sivusta (joka on kuitenkin vielä tallella) tuskin veloitetaan.

HUOM! Pyydä kirjastosta nettiyhteyttä varten tunnusluku. Mullakin oli ennen sakkoja, mutta nyt kun voin uusia lainat netissä (jos ei ole varauksia) niin ei ole tullut sakkoja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat