Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olisi kiva kuulla varhain liikkeelle lähteneiden vauvojen " aikatauluja" . Milloin kääntyi ympäri, milloin istui, milloin ryömi, milloin konttasi, milloin käveli, jne... (siis ikä kuukausina).

En osaa määritellä, mikä olisi " varhain liikkeelle lähtemistä" - laittakoon aikatauluja ken haluaa ;o)

Kommentit (6)

- Kääntyi mahalleen 2.5kk

- Ryömi 4-5kk

- Ei kontannut

- Nousi itse istumaan 6kk

- Nousi seisomaan ja liikkumaan tukea vasten 7kk

- Käveli juosten 8.5kk

Isokokoinen poika 8.5kk vajaa 11kg ja 77cm.

Meillä kääntyi mahalleen vähän ennen 3kk, istui n.5,5kk, konttasi pari viikkoa ja vähän ennen 7kk käveli tukea pitkin. 9kk käveli ilman tukea jo sujuvasti ja kova vauhti edelleen 2,5 vuotiaalla päällä. Olen miettinyt että jospa tuleva vauvamme ottaisi vähän rauhallisemmin, ettei olisi niin kova vahtiminen, luulisi että isompana kävelemään oppivilla on jo tuolla pääkopassa enemmän järkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- Kääntyi mahalleen 3kk

- Istui tuetta 5kk (3kk ei enää viihtynyt laisinkaan makuullaan, aina olisi halunnut istua - piti toppuutella)

- Konttausasentoon nousi 5kk (ryömiminen jäi väliin)

- Konttas hieman vajaa 6kk

- Nousi seisomaan tukea vasten 6kk

- Käveli 8,5kk

Oli muuten hyvä näky kun pimu oli ikäisekseen pieni kokoinen ja kävellessään oli vain 66cm pitkä ;) Ekat popotkin oli kokoa 18 (kevät-talvea silloin eleltiin)

Mutta siis, jokseenkin näin aloitti esikoinen liikkumisen ilot:

Kääntyi ekan kerran vatsalleen pari päivää alle 3kk.

Istumista en ollut kirjaan merkinnyt, mutta puolivuotispäivänä otetussa kuvassa ainakin istuu jo skarppina ilman tukea.

Konttaamaan lähti 6,5kk iässä, jätti ryömimisen kokonaan väliin..

Seisomaan nousi myös 6.5kk.

Tukia pitkin käveli 7 kk.n iässä.

Ilman tukea seisoi 9.5 kk:n ikäisenä ja ekat askeleet otti 10 kk:n ikäisenä.

En mä tiedä kuinka " aikainen" tää neiti oli, mutta neuvolasta ainakin sanoivat että ajoissa lähti. En tiedä miten tää toinen mahtaa lähteä, kun eka käännös tehtiin jo 2,5 kuisena... :)

Toivottavasti vastasin suunnilleen kysymykseen... ;)

PJS

-kaantyi mahalleen 3kk

-nousi istumaan itse ilman tukea 5,5kk

-nousi itse seisomaan tuen kanssa 5,5kk (2pv istumisen jalkeen!!)

-lahti konttamaan vahan paalle 5kk, mutta kunnolla liikkeelle 5,5kk (ei ryomi)

Nyt siis pari paivaa vajaa 6kk, joten kavelysta yms en viela tieda. Varmaan aika aikaisin, kun muutenkin tuntuu olevan niin ' kiire' kaiken kanssa. Meilla tytto 66,4cm nyt 6kk:n iassa, eli ihan norm kokoinen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat