Seuraa 

Heips!

Kaipaan kanssasisarien kokemuksia. Itsellä 1. raskaudessa verenpaine lähti huimaan nousuun vasta raskausviikolla 36 ja synnytys käynnistettiinkin vkolla 37. Nyt esikoinen 2 v ja itsellä tällä hetkellä rv 12+6. Verenpaineet ekassa neuvolassa 128/98. Olen nyt kotona mittaillut omassa rauhassa paineita ja alapaine on joka kerta ollut yli 90. Yläpaine on suurin piirtein hyvällä mallilla. Mitenköhän tämä tästä mahtaa edetä? Joudunkohan varhennetulle äippälomalle ja verenpainelääkkeitä syömään? Onko muilla samankaltaisia kokemuksia alkuraskauden verenpaineista?

Kiitos jo etukäteen,

Kiiwi

Kommentit (3)

Mulla oli edellisessä raskaudessa korkea verenpaine verrattuna aiempaan. Tollasta 145/90. Osittain varmaan johtu neuvolasta, kun en saanut sieltä mitään apuja tai neuvoja, osittain kovasta kivusta. Tuo raskaus sitten todettiin keskeytyneeksi keskenmenoksi viikolla 11+3.

Nyt uudessa raskaudessa on paineet pysyneet hyvin alhaalla ja alemmas vaan menee 113/68. Nyt minulla on yksityinen äitiysneuvola ja lääkäri. Olo on henkisesti paljon vakaampi ja varmempi.

Haikara ja poikanen rv 27+

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa verenpaineet korkeat heti alusta asti..Olin tosi tarkassa seurannassa koko raskauden, paineet pysyi koko ajan kovina. Mittasin kotona ja melkein koko raskauden jouduin neuvolassa käymään parin viikon-viikon välein sekä useaan otteeseen ultrassa äitiyspolilla. Loppuraskaudessa minulle aloitettiin verenpainelääkitys, jota söin sitten synnytykseen saakka. Poika syntyi rv 42+1 ja oli 3920g ja 53,5cm pitkä eli ei kokoon mitenkään vaikuttanut eikä muutenkaan...

Nyt odotan toista lasta viikolla 34 ja verenpaineet pysynyt matalana. Joudun silti koko ajan mittailemaan kotonakin ja heti pienimmästäkin noususta pitää soitella neuvolaan.

Toivotaan, että saat läkityksen korkeisiin paineisiin ja kaikki menee hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Synnytin ihanan lapsen raskausviikolla 32 raskausmyrkytyksen takia.

Verenpaineet olivat korkeat, mutta eivät antaneet minulle lääkitystä. Ihmettelen vieläkin tätä. Perustelivat, että lääkitys peittää taudin kulun ja he eivät sitten tiedä, missä mennään.

Millä perusteella te olette saaneet lääkityksen? Onko siinä jotakin riskejä? Vai pelkästään apua?

Pohdin vain, että josko joskus lähden toiseen yritykseen, niin pitääkö minun itse osata vaatia lääkitystä?

Kertokaa mielipiteitänne!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat